To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Biorą się za remont przejść na dworcu

W Piechowicach trwają jeszcze prace przy odtworzeniu przejazdu kolejowego.

Dobiegła końca budowa 200-metrowego peronu na stacji w Piechowicach – poinformował Bohdan Ząbek, główny specjalista Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach PKP PLK S.A. Wkrótce rozpocznie się długo oczekiwany remont przejść podziemnych na stacji PKP w Jeleniej Górze.

Peron w Piechowicach jest już po odbiorze technicznym, trwają jeszcze prace przy odbudowie przejazdu kolejowego. Póki co, ruch samochodów odbywa się tam wahadłowo.
W miniony czwartek natomiast nastąpiło otwarcie złożonych ofert na przeprowadzenie modernizacji peronów, wiat peronowych oraz przejść pod torami na stacji Jelenia Góra. – Wykonawca tych robót powinien zostać wyłoniony na początku przyszłego miesiąca – dodał B. Ząbek.

Komentarze (11)

remont tego peronu jest potrzebny na tej linii jak dziubdziuś pazdziolko... pociągi latają po tej linii na pusto... a przepraszam dwie osoby na pewno jada pociągiem, maszynista i konduktor i ostatnio zauważyłem trzecia była to sprzątaczka

Temu że pociągi latają na pusto, winny jest beznadziejny rozkład jazdy i drogie ceny biletów. Sprawdziłem sobie niedawno rozkład jazdy do Harachova na wakcje, żeby wybrac się na wycieczkę z rodziną do Liberca, która przyjedzie do mnie z daleka, a bardzo chcieli zobaczyć Liberec i przy okazji przejechać się tą linią. Po czeskiej stronie wszystko wspaniale skomunikowane, ale... Ostatni pociąg z Harachova przyjeżdża do Szklarskiej Poreby po 20:00, pociąg do Jeleniej ze Szklarskiej Poreby odjeżdża kilka minut przed przyjazdem tego pociągu i później nie ma już żadnego. Ręce opadają. To tak wciąż się układa rozkłady w Polsce na kolei? Komu mają służyć te pociągi? Sprawdziłem z ciekawości jak mają Czesi i również pociąg do Szklarskiej Poreby z Jeleniej Góry przyjeżdża kilka minut po odjeździe ostatniego pociągu do Czech.

W takim razie dziękuję, zostaje własne auto. Jak widać w Polsce łatwiej udaje się zdobyć 30 milionów na remont torów niż ułożyć sensowny rozkład jazdy.

Podziękuj urzędasom we Wrocławiu. To tam układają rozkład na kolei. Dotacja wzięta, pociągi jeżdżą, a resztę urzędasy mają w d..ie. Klasyczne metody wygaszania frekwencji na kolei, potem powie się , że pociągami nikt nie jeździ i linię można zaorać. Pociągi do Lwówka już uwalili, czyżby Szklarska miała być następna?

wsiądz i ty będziesz jako czwarty ale jako osioł

Dzisiaj (niedziela) sporo ludzi już przejechało.

Jak to ktoś mądrze napisał "kolej jest dla kolejarzy, a nie dla pasażerów". Tylko pogratulować tak popisowo wywalonych milionów.

Szkoda,że tych prac nie wykonano podczas rocznego remontu linii kolejowej.

a już myślałem, że nie doczekam remontu peronów i przejść podziemnych w Jeleniej Górze... N A R E S Z C I E !

Z wrażenia wyj***łem się w majtki, teraz oddajcie mi za nie pieniondze.
Pozdrawiam

Moim zdaniem osoba odpowiedzialna za to,że po raz kolejny"zniszczono" tuż po remoncie nowy przejazd w Piechowicach powinna zostać pociągnięta do odpowiedzialności karnej.Ciekawe czy kochana UE wie w jaki sposób marnotrawi się jej pieniądze w Polsce? Najpierw przeprowadza się kompleksowy remont mało uczęszczanej linii kolejowej za ponad 30 mln PLN wraz z przyległą infrastrukturą kolejową(pomijam budynki). A następnie to co się wcześniej wyremontowało tj. w/w przejazd totalnie niszczy.

A co z wiaduktem w Piechowicach, przez który przechodziło wielu mieszkańców? Zamknięto wiadukt bardzo potrzebny mieszkańcom, bo jaśnie państwo z Wrocławia (a prawdę mówiąc na podstawie własnych obserwacji, zwykle są to kompletnie puste pociągi) muszą sobie wygodnie przejechać do Szklarskiej Poręby. Oddać wiadukt mieszkańcom, zaorać pociągi!