To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Centrum informacji w... taksówce

Centrum informacji w... taksówce

Wsiadasz do samochodu i masz komplet informacji o tym, co dzieje się w mieście – na taki pomysł wpadły władze Szklarskiej Poręby. Taksówki są nie tylko środkiem transportu ale i punktami informacji turystycznej. W Jeleniej Górze na taki pomysł patrzą sceptycznie.

- W samochodach, które będą oznaczone specjalnymi naklejkami, każdy turysta – pasażer będzie mógł zapytać i otrzymać wiarygodną, kompetentną informację na temat wyciągów narciarskich, wypożyczalni rowerowych, bankomatów lub innych instytucji i obiektów na terenie Szklarskiej Poręby – mówi Grażyna Biederman, szefowa Informacji Turystycznej w Szklarskiej Porębie. Akcja nazywa się „Taxi IT”. Przystąpiło do niej już kilkunastu z 50 taksówkarzy, jeżdżących pod Szrenicą. Zostali oni przeszkoleni, dowiedzieli się o większych i mniejszych atrakcjach turystycznych miasta. W taksówkach będą także foldery promocyjne miasta. Dzięki temu, turysta wsiadając uzyska komplet informacji.

- To znakomity pomysł – ocenia Wiesław Mirek, szef korporacji Euro Taxi, która ma taksówki także w Szklarskiej Porębie. - Taksówkarze są bardzo zadowoleni. Sami mieszkają w tym mieście całe życie, a o niektórych atrakcjach nawet nie wiedzieli. Teraz dowiedzieli się więcej, będą mogli odpowiedzieć na pytania turystów.

Taksówki biorące udział w akcji będą oznakowane logo akcji „Taxi IT”.
Czy podobny pomysł mógłby zostać zrealizowany w Jeleniej Górze? - Akcja jest dobra, ale w naszym mieście raczej się nie przyjmie – ocenia Barbara Różycka, szefowa IT w Jeleniej Górze. - Podobny pomysł już przerabialiśmy, jeszcze w czasach PRL-u i zainteresowanie było znikome. Szklarska Poręba to co innego, tam z taksówek korzystają głównie turyści. Oni potrzebują takich informacji. U nas z taksówek korzysta sporo mieszkańców, oni wiedzą, gdzie co jest.

Komentarze (6)

Też uważam, że to dobry pomysł, warty realizacji w naszym mieście. Sama bardzo rzadko przemieszczam się taksówkami, ze względu na brak funduszy, ale moim zdaniem podobne szkolenie powinni przejść także kierowcy komunikacji miejskiej w Jeleniej Górze. Byłoby to bardzo dobre i funkcjonalne rozwiązanie przede wszystkim dla turystów, którzy bezpośrednio od kierowcy mogliby się dowiedzieć, gdzie są czynne wyciągi narciarskie, gdzie znaleźć wolne miejsca w hotelach czy też do jakich atrakcji w Jeleniej Górze i jej najbliższych okolicach warto się udać. Pozdrawiam, ago

Najlepiej od razu stwierdzić, że się pomysł nie przyjmie? Czasy PRLu dawno minęły. Na swoje stwierdzenia p. Różycka ma jakieś dowody? Czy tylko to "mądre" stwierdzenie? Pewnie po co coś próbować...najlepiej z góry olać temat

No właśnie, p. Barbaro, czasy PRL minęły i dlatego może teraz pomysł się przyjmie. Poza tym jak JG ma przyciągać turystów jak wszyscy chcą robić tylko to co jest istotne dla mieszkańców...
W takim mieście, gdzie nie ma żadnych silnych punktów prócz okolic należy wszystko zrobić pod turystów!

Po takim stwierdzeniu mam wręcz wrażenie, że mentalnie to jeleniogórskie IT trwa w głębokim PRL-u (z wyłączeniem obecnego wyposażenia).
Szkoda że mieszkańców sprowadza się do roli tych co "napewno wiedzą lub muszą wiedzieć". Od nadmiaru jeszcze nikt nie umarł, chyba że IT wszystkie, również i te najnowsze informacje chce zatrzymać dla siebie :)

~Hi, .. męzczyzn-*turystów to .. najbardziej interesują "domki zabaw" ! :X :s :X

tak piipi, najbardziej interesują nas (wszystkich) burdele