To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Nowe pociągi do Warszawy i Gdyni

Nowe pociągi do Warszawy i Gdyni

Do nowego rozkładu jazdy pociągów powrócą od 9 grudnia co najmniej dwa kluczowe połączenia: Gdynia Gł. - Jelenia Góra – Gdynia Gł. oraz Warszawa Wsch. - Jelenia Góra – Warszawa Wsch. Nadal będzie jeździć także pociąg relacji Jelenia Góra – Rzeszów, o zlikwidowanie którego obawiał się Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych.

Jeszcze kilka miesięcy i z Jeleniej Góry znowu będzie można wyruszyć w kierunku stolicy w ciągu dnia. Do grudniowego rozkładu jazdy powraca pociąg relacji Warszawa Wschodnia – Jelenia Góra – Warszawa Wschodnia przez Łódź, Ostrów Wielkopolski oraz Wrocław.

- Wprawdzie nie znamy jeszcze dokładnych godzin jego kursowania. Wiemy, że Jelenią Górę będzie opuszczał w okolicach godziny 13 lub 14. Do stolicy Karkonoszy będzie natomiast przyjeżdżać przed 16 – zapowiedział Grzegorz Oleś z Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych.

Przypomnijmy dzienne połączenie ze stolicą zostało zawieszone w 2010 roku po blisko 60 latach jego funkcjonowania.

Od 9 grudnia bez problemu będzie można też dostać się do Poznania, Bydgoszczy, Gdyni i Gdańska. Wszystko za sprawą kursu Gdynia Główna – Jelenia Góra – Gdynia Główna, który w nowym rozkładzie jazdy będzie obowiązywać codziennie.

- Do tej pory pasażerowie mogli korzystać z niego tylko sezonowo tzn. podczas ferii, wakacji, świąt czy dłuższych weekendów. Zabiegaliśmy o jego przywrócenie na stałe. Tym razem nam się udało – dodał Grzegorz Oleś.

Nad uruchomieniem dodatkowego połączenia zastanawiają się Przewozy Regionalne.

- Nie wiadomo jeszcze czy będzie to kurs do Lublina czy Olsztyna - poinformował Grzegorz Oleś, który obiecał, że wcześniej powiadomi naszych czytelników o dokładnych godzinach kursowania pociągów w nowym rozkładzie jazdy.

Komentarze (13)

Jakie nowe pociagi? Czy czterdziestoletnie wagony to nowy pociąg? Przy wsiadaniu do takiego nowego pociagu witam nas smród z wc. Dalej już tylko gorzej - brudne siedzenia, trwale zabrudzone szyby, brak ogrzewania, brak gniazdku do laptopa nie mówiąc o klimatyzacji, o której mozna tylko pomarzyć...

w grudniu po południu

I 14 h jazdy no po prostu w jakim my kraju żyjemy ? A kiedyś 10 h

i wagony wszystkie dla niepalących a palacze po kątach w ukradku przed konduktorem cmiący papierosy a fuj

no gorszego zdjecia to jusz sie nie dalo wkleic gozej nisz w indiach albo i jeszcze indziej......

[quote=YAN]no gorszego zdjecia to jusz sie nie dalo wkleic gozej nisz w indiach albo i jeszcze indziej......[/quote]
No gorszego zdjęcia to już się nie dało wkleić. Gorzej niż w Indiach albo i jeszcze gdzie indziej...
Nie lepiej ?

pasażer, wewnm, Hit, Anonim, YAN ... hehehe, ale się dobrałyście - marudne, sflaczałe typy, wasz szczytowy życiowy osiąg to kliknąć w klawiaturę i ponarzekać - łoj jak mi źle, łoj jak mi tu niedobrze, łoj jak mnie nic nie zadowala, łoj jaki ten pociung bródny i pofolny, łoj, łoj, łoj... hehehehe, ale polewka - takiej biednej ciocie jak każda z was wydaje się, że jak pomarudzi i się posmarka na forum, to jej wszyscy przyklasną, hehehe, ale mientkie pajacyki z was, totalna żenka.

Nikt nikomu nie robi łaski z tymi połączeniami!

Matko, ludzie! Potraficie tylko narzekać. Jeśli wymagacie niewiadomo jak dobrych warunków podróży, to płaćcie kupę kasy i jeździjcie czym tylko chcecie. Cena podróży pociągiem jest adekwatna do jej warunków. Docencie to, że jest takie połączenie, bo a nuż Wam się kiedyś przyda!

Matko, ludzie! Potraficie tylko narzekać. Jeśli wymagacie niewiadomo jak dobrych warunków podróży, to płaćcie kupę kasy i jeździjcie czym tylko chcecie. Cena podróży pociągiem jest adekwatna do jej warunków. Docencie to, że jest takie połączenie, bo a nuż Wam się kiedyś przyda!

Oby Rzeszów pozostał, bardzo dobre połączenie i jeszcze Interregio, to i cena przyzwoita

...choć jeden przykład prywatyzacji pozeprz licytację (kto da więcej), przeprowadzonej w taki sposf3b przez Balcerowicza. A czy sprywatyzował takie molochy jak kopalnie, huty, stocznie? Może gdyby to wf3wczas zrobiono, decydując się na wielki krok naprzf3d, ryzykując oczywiście to, że przegra się kolejne wybory, bylibyśmy dziś kilka pięter wyżej jeśli chodzi o pozycję naszej gospodarki. Polecam przy okazji wywiad z f3wczesnym ministrem w rządzie Mazowieckiego, Tadeuszem Syryjczykiem na temat reform z początku lat 90-tych. Dopinam go zaraz do artykułu (na dole)