To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Plany są, a kiedy droga?

Jest szansa, że wkrótce powstanie długo oczekiwana przed kierowców obwodnica Maciejowej. Miasto ogłosiło właśnie przetarg na dokumentację techniczną budowy tej drogi.

– To kluczowa droga dojazdowa nie tylko do Jeleniej Góry ale i w Karkonosze. Te 2,5 miliona turystów, którzy rocznie odwiedzają region, nie może wisieć na jednej nitce – mówi prezydent Marcin Zawiła. – Wkrótce powstanie droga S3 do Bolkowa, czyli przybliży turystów do naszego regionu, musimy być na to przygotowani.
Na razie jest to przetarg na dokumentację. Droga zaczynałaby się na węźle grabarowskim i wpinała w istniejącą drogę krajową nr 3 przed zakładem Dr. Schneider. Plan sytuacyjny przedstawiamy na zdjęciu poniżej.
Kiedy powstanie sama droga? – Jeśli będziemy mieli dokumentację, to w najbliższej perspektywie finansowej będziemy starali się o środki europejskie – mówi Marcin Zawiła.

Patrząc realnie, na obwodnicę musimy poczekać jeszcze przynajmniej kilka lat. Oddanie kompletnej dokumentacji technicznej wraz ze złożeniem wniosku o uzyskanie decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej ma nastąpić do 30 marca 2016 roku. Dopiero po tym terminie będzie można rozpocząć budowę. Trzeba będzie jeszcze tylko uzyskać pieniądze na to zadanie. Tylko i aż.
 

Komentarze (26)

Wybory tuż tuż ;)

A dlaczego Jelenia Góra ma budować za WŁASNE PIENIĄDZE obwodnicę, która leży w ciągu drogi krajowej, a więc finansowanie i projektowanie leży w gestii GDDKiA? Wrocławskie obwodnice nie buduje się z pieniędzy Wrocławia, tylko ze środków krajowych (AOW) albo wojewódzkich (obwodnica wschodnia). Dlaczego my mamy płacić sami? Jeśli wrocławskie słoiki chcą jeździć w nasze Karkonosze, to niech sami składają się na obwodnicę. My Wrocławia nie potrzebujemy, bo Jelenia Góry ciąży w stronę bardziej cywilizowanych miast: Drezna i Pragi. Budowa naszej obwodnicy to jest PSI OBOWIĄZEK wrocławskiego oddziału GDDKiA!

A dlaczego Jelenia Góra ma budować za WŁASNE PIENIĄDZE obwodnicę, która leży w ciągu drogi krajowej, a więc finansowanie i projektowanie leży w gestii GDDKiA? Wrocławskie obwodnice nie buduje się z pieniędzy Wrocławia, tylko ze środków krajowych (AOW) albo wojewódzkich (obwodnica wschodnia). Dlaczego my mamy płacić sami? Jeśli wrocławskie słoiki chcą jeździć w nasze Karkonosze, to niech sami składają się na obwodnicę. My Wrocławia nie potrzebujemy, bo Jelenia Góry ciąży w stronę bardziej cywilizowanych miast: Drezna i Pragi. Budowa naszej obwodnicy to jest PSI OBOWIĄZEK wrocławskiego oddziału GDDKiA!

A dlaczego Jelenia Góra ma budować za WŁASNE PIENIĄDZE obwodnicę, która leży w ciągu drogi krajowej, a więc finansowanie i projektowanie leży w gestii GDDKiA? Wrocławskie obwodnice nie buduje się z pieniędzy Wrocławia, tylko ze środków krajowych (AOW) albo wojewódzkich (obwodnica wschodnia). Dlaczego my mamy płacić sami? Jeśli wrocławskie słoiki chcą jeździć w nasze Karkonosze, to niech sami składają się na obwodnicę. My Wrocławia nie potrzebujemy, bo Jelenia Góry ciąży w stronę bardziej cywilizowanych miast: Drezna i Pragi. Budowa naszej obwodnicy to jest PSI OBOWIĄZEK wrocławskiego oddziału GDDKiA!

A dlaczego Jelenia Góra ma budować za WŁASNE PIENIĄDZE obwodnicę, która leży w ciągu drogi krajowej, a więc finansowanie i projektowanie leży w gestii GDDKiA? Wrocławskie obwodnice nie buduje się z pieniędzy Wrocławia, tylko ze środków krajowych (AOW) albo wojewódzkich (obwodnica wschodnia). Dlaczego my mamy płacić sami? Jeśli wrocławskie słoiki chcą jeździć w nasze Karkonosze, to niech sami składają się na obwodnicę. My Wrocławia nie potrzebujemy, bo Jelenia Góry ciąży w stronę bardziej cywilizowanych miast: Drezna i Pragi. Budowa naszej obwodnicy to jest PSI OBOWIĄZEK wrocławskiego oddziału GDDKiA!

Mam pytanie: czy północną stroną Maciejowej nie było by przypadkiem taniej?

Obwodnica Maciejowej miała być od północy, ale ze wzgledu na cenne złoża kopalin (m.innymi skalenia) musiano przenieść jej przebiego na południową stronę tej dawnej wioski.

przetargi na ... dokuentację, projekt , wykonawcę, wirtualne pieniądze z perspektywy finansowej, liczne wybory prezydenta i samorządowe.
Protesty ekologów i odwołania od decyzji uczestników przetargów
Myślę, że ogółem perspektywa 10 lat realizacji może być całkiem realna.

Hmm… a nie można by od strony J.G. zrobić mostu, będącego jednocześnie wiaduktem nad obecną drogą i wpiąć obwodnicę od północy w istniejące skrzyżowanie?
Albo jeszcze prościej… odciąć od obwodnicy ul. Wrocławską i to ją wpiąć w obecne skrzyżowanie.

Te komentarze z linkami do mapki do kasuje automat, czy mod?

tfu… "to kasuje" miało być.

PS Redakcjo! Chyba macie problem… ;]

Echhh…  i kropka imgur kropka com ukośnik cCX4Ssf kropka jpg

Za pusty komentarz ...masz u mnie zielony palec ! ;)

Nie mam przekonania do tego, jednojezdniówka to chyba bez sensu robota, tutaj akurat by się przydała dwujezdniowa w przeciwieństwie do obwodnicy do karpacza

Oby chociaz zrobili rezerwe pod druga jezdnie

Dzisiaj już trzeba myśleć o tym co będzie za kilka lat .... Napewno przybędzie jeszcze samochodów i ten nowy odcinek S5 powinien być dwupasmowy, dwujezdniowy aby po połączeniu z węzłem Grabarów dwupasmówka prowadziła do Jeleniej Góry !!!!! Jeżeli mamy być zaściankiem prowincji to zróbmy sobie (psikusa) jezdnię jednopasmową 7-metrową tak jak pisano wcześniej a później będziemy żałować ........
Walczmy o dwupasmówkę !!!!!!!!!!

Drogę nalezało budowć razem z łącznikiem garabarów -sudecka .Nie było by problemu

Obiecanki, cacanki - obwodnica Maciejowej będzie tak, jak miał być SKM!!! I co?!!
Dlaczego, panie Zawiła nie wyszedł z tym projektem na początku tej kadencji, a pod jej koniec, tuż przed wyborami? Dla mnie to jest tylko kiełbasa wyborcza. Ja już się na panu zawiodłem i na pewno nie oddam głosu przy nazwisku Zawiła.

A gdzie dalsza część obwodnicy od Al . Solidarności do DK3 były takie wielkie plany ?

wszyscy tylko marudzą, wszędzie i zawsze

Do kazimierzp. Panie Kazimierzu, jak to musiano? Kto zmusił do zmiany koncepcji na którą wydano przecież ciężkie miliony na projekt, uzgodnienia i wreszcie budowę wiaduktu, który w nowej koncepcji jest bezużyteczny. Dla kierowców w tej nowej wersji też będzie nieciekawie. Jazda pod górkę po to by zaraz zjechać. No i na pewno drożej.

Internet to potęga - właśnie wyczytałem, że prezydent Obrębalski nie wyraził zgody na budowę kopalni skalenia w Maciejowej (decyzja z 2009r), zatem albo nadal są jakieś plany w tym temacie (może zależne od opcji politycznej), albo trzeba "stworzyć" nowy projekt trasy...

Do kazimierzp> Panie Kazimierzu wg: http://www.naszesudety.pl/?p=artykulyShow&iArtykul=5182. Kopalnia skalenia ma być właśnie tam gdzie ta nowa koncepcja lokuje obwodnicę. Cyt: "Teren, na którym jest udokumentowane złoże skalenia, to około 30 hektarów po prawej stronie drogi z Maciejowej do Wojanowa, za lasem, jeszcze w granicach administracyjnych Jeleniej Góry. Od południa działka graniczy z gminą Mysłakowice. " A może chodzi o to by drogę zbudować do tej kopalni, czy też odkupić od kogoś te "cenne dla miasta" grunty pod obwodnicę?

popieram wszystkie komentarze dotyczące tego, że jednopasmowa droga to uwstecznianie się, kolejny pretekst, aby traktować Jelenią Górę jako totalny zaścianek. Jeżeli nie wyprowadzimy do granic administracyjnych miasta dwupasmówki możemy zapomnieć o jakimkolwiek usprawnieniu komunikacji do Bolkowa. Wałbrzych już dawno ma plany, które niedługo będzie realizować, aby połączyć swoją aglomerację do S3 w okolicach Bolkowa (dokładniej Sady Dolne) dwupasmówką. A Jelenia... no cóż pozostanie jednym z dosłownie kilku miast byłych wojewódzkich, do których nie będzie prowadziła żadna droga ekspresowa, a nawet dwupasmowa... Tym krótkowzrocznym staruszkom z MZDiMu nie mającym jakiegokolwiek pojęcia o nowoczesnych rozwiązaniach komunikacyjnych mówimy stanowcze DOŚĆ! Koniec ŻENADY. Przypomnę, że za Obrębalskiego w ogóle wymyślili, że obwodnica ma się kończy w okolicach pętli autobusowej 2 - nawet uchwalili plan zagospodarowania przestrzennego. Po co???