To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Zabezpieczają wiadukty

Zabezpieczają wiadukty

Pełną parą idą prace przy zabezpieczeniu wiaduktów w Piechowicach.

Robotnicy usunęli już elementy zagrażające oderwaniem się, rozpięli już częściowo siatkę pod wiaduktem, zabezpieczone są też pękające filary wiaduktu. Po zabezpieczeniu wiadukt będzie całkowicie zamknięty dla ruchu.

 

Remont prowadzi firma Roziński Metal, która wygrała postępowanie na to zadanie. Zaproponowała 230 tysięcy złotych. Wykonawca wczoraj na miejscu zapewnił nas, że zdąży z pracami do niedzieli, czyli do końca terminu zawartego w ogłoszeniu przetargowym. Jeśli dotrzyma słowa, jest duża szansa, że pociągi powrócą na tę trasę przed zawodami Pucharu Świata.

IMG_1172.JPG
IMG_1176.JPG
IMG_1180.JPG
IMG_1182.JPG
IMG_1193.JPG
IMG_1195.JPG
IMG_1197.JPG
IMG_1199.JPG

Komentarze (8)

Mam pytanie do Rafała Mazura, mieszkańca Piechowic i jednocześnie przewodniczącego Rady Powiatu w Jeleniej Górze. Czy pana koło PO w Piechowicach było sztucznie pompowane? Pytanie moje wynika z artykułu w "Gazecie Wyborczej" pod tytułem "Protasiewicz: Styl tuskobusu musi wrócić", który ukazał się w dniu 29.10.2013 r. W tym artykule szef PO regionu dolnośląskiego Jacek Protasiewicz powiedział, cytuję: " Grzegorz Schetyna jako przewodniczący regionu pozwolił na pompowanie kół PO. Ja mam czyste sumienie, bo wiele razy prosiłem go o interwencję. Nie było żadnej reakcji".
A więc panie Rafale Mazur. Jak, to było z pana kołem PO w Piechowicach? Czy postępował pan zgodnie z prawem? Prosimy o wypowiedź, bo w tej ważnej kwestii nabrał pan wody w usta.

Pan Rafał Mazur, szef Rady Powiatu Jeleniogórskiego w sprawie domniemanego sztucznego pompowania koła PO w Piechowicach nabrał wody. Milczy, milczy, milczy.

"iść pełną parą", "ruszyć pełną parą", itp. - pełna para z czasownikami oznaczającymi ruch ma sens, ale "trwać pełną parą"? Co to k... za dziwoląg?

racja, poprawione.

Czekamy na informację jak zostały ukarane osoby odpowiedzialne za nadzór na tą inwestycja. Czy lenie śmierdzące z wrocławskiego oddziału PLK /Polskie Linie Kolejowe/ rozliczą się przed społeczeństwem ze swojego czasu pracy i z obowiązków wobec tej inwestycji? Czy jest prowadzone dochodzenie prokuratorskie wobec tych obiboków? Jak długo na kolei będą królować nieróbstwo i lenistwo? Przykładem niegospodarności na kolei jest sytuacja na dworcu głównym w Jeleniej Górze: bezustannie zepsute drzwi wyjściowe na perony, są wiecznie otwarte, w zimie rozgrzane kaloryfery ogrzewają powietrze na peronach. Wraz z ciepłem ulatują nasze złotówki z podatków, a na kolei smród i ubóstwo.

A ja przypominam wszystkim mieszkańcom jak i mediom, aby naciskali na władze marszałkowskie, żeby jak najszybciej doprowadziły wiadukty do stanu umożliwiającego korzystanie z nich przez mieszkańców, tj. gruntowny remont lub odbudowę. Chyba że urząd marszałkowski albo też kolej (de facto również finansowana przez województwo) chcą ponosić odpowiedzialność (także finansową) za wypadki mieszkańców przechodzących na dziko przez tory kolejowe w ciągu tego bardzo uczęszczanego traktu pieszo-rowerowego.

Już w regionie zaczynają być zbierane podpisy wśród mieszkańców przeciwko likwidacji tego obiektu mostowego. Jeśli pan marszałek ma choć trochę zmysłu politycznego, a także chce szybko zakończyć całą sprawę, warto żeby jednak zaczął wspominać o rekonstrukcji przeprawy. W przeciwnym wypadku może się okazać, że pociągi wrócą w grudniu... ale przyszłego roku. W razie braku zapewnienia, że wiadukty zostaną odbudowane, mieszkańcy są gotowi nawet zablokować tę linię.

Na mój gust to strasznie drogo wyceniono te prace.Ktoś kto to zaakceptował nie za bardzo ma pojęcie. Tak lekką ręką wydaje się społeczne pieniądze