To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Duże zmiany na jeleniogórskich ulicach

Duże zmiany na jeleniogórskich ulicach

Wiele istotnych zmian w organizacji ruchu szykuje się w najbliższym czasie na jeleniogórskich ulicach. - Ich celem jest zwiększenie przepustowości i upłynnienie ruchu w mieście – mówi dyrektor Zarządu Dróg i Mostów Norbert Łukaniuk.

Listę zmian w organizacji ruchu na jeleniogórskich ulicach otwiera nowe rozwiązanie kwestii pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu ulicy Sudeckiej i alei Solidarności. Obecnie drogą główną jest ul. Sudecka, zaś podporządkowaną al. Solidarności. Po zmianie to kierowcy jadący z centrum Jeleniej Góry w kierunku Karpacza i w przeciwnym będą musieli przepuszczać wyjeżdżających z obwodnicy południowej.

Nowy dyrektor Zarządu Dróg i Mostów N. Łukanik zapowiada też wydzielenie dodatkowego pasa dla skręcających w lewo z pl. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w ul. Sobieskiego. Nowy, dodatkowy pas dla jadących z centrum miasta w kierunku Zabobrza ma zostać wytyczony na Podwalu. Na ul. Pijarskiej zostanie wprowdzony ruch dwukierunkowy. Mają też zostać wdrożone rozwiązania ułatwiające włączanie się do ruchu z ul. Ogińskiego w ul. Konstytucji 3 Maja oraz z ul. Konstytucji 3 Maja w ul. W. Pola. - Wszystkie planowane zmiany wejdą w życie w maju – zapowiada N. Łukaniuk. - Potrzebujemy ciepłej i suchej aury aby wymalować nowe znaki poziome na jezdniach.

Komentarze (35)

Przynajmniej przez dwa tygodnie całodobowe dyżury policji i karetki bo wszyscy będą jeździć z przyzwyczajenia czyli na "pamięć" .

Kiedy likwidacja bzdurnych "ścieżek rowerowych" wzdłuż Sobieszowskiej i Miarki, panie Łukaniuk? Nie dość, że nie spełnia toto warunków określonych przepisami (szerokość mniejsza niż 2,5 m na wielu fragmentach), to jeszcze jakość wykonania tych "ścieżek" urąga wszelkim standardom (wyboje, piesi, przystanki autobusowe, krawężniki, ostre skręty itd. itd.). Na Sobieszowskiej miejsce pod wydzielony ciąg dla rowerów (z jednej i drugiej strony jezdni) by się znalazło, zamiast tego wolano wytyczyć bzdurny trzeci pas dla samochodów, który nic nie daje. A rowery spycha się na chodniki.

Zwłaszcza na Sudeckiej będzie się działo

Jeździłbym z kamerą.

Zwłaszcza na Sudeckiej będzie się działo

zrobcie jak najszybciej lepsze polaczenie z Osiedlem Europejskim.Droga asfaltowa tam jest
potrzebne ! Moj Wnuk bedzie Ksiedzem i tam bedzie chodzil do chorych i "po koledzie"

Spokojnie,będzie go stać na dobrą terenówkę!

Babcia na pewno dostanie Merola.

Podpowiedź dla nowego Dyrektora MZDM

1. nie zapominaj Pan o likwidacji OBYDWÓCH lewoskrętów Karola Miarki/Jana Pawła II
2. można pomyśleć o zmianie pierwszeństwa ul. Wojewódzka i Ceglana - wg mnie ze względu na brak widoczności to Wojewódzka powinna być główną a Ceglana podporządkowaną
3. dla rowerzystów - wprowadzić na jednokierunkowej ul. Domeyki w Sobieszowie możliwość jazdy rowerów w obie strony
4. nic by się nie wydarzyło gdyby ulica Groszowa była dwukierunkową
5. pilnej naprawy nawierzchni wymaga ul. Morcinka po zakończeniu remontu ulicy Wyczółkowskiego
6. za krótkie światło zielone na lewoskręcie przy Lukoilu (kaufland) w Al. Jana Pawła II - przejeżdżają najwyżej dwa auta

Przydałoby się przywrócenie zakazu jazdy pojazdów powyżej 3,5 tony na wojewódzkiej. Niedługo po tym remoncie zostaną jedynie wspomnienia.

Przede wszystkim brak nowych poważnych inwestycji. Za to ustanawia się dziwne lokalizacje obiektów handlowych, które jeszcze bardziej utrudniają i komplikują ruch w mieście. Generalnie najbardziej pomógłby wiadukt na JPII od dawnego Aniluxu do wiaduktu nad torami kolejowymi (okolice salonu Renault). Zamiast tego naprzeciwko Castoramy będzie kolejny duży market. Ale jeżeli koszty takiej inwestycji przeliczyć na ilość remontów kościołów, albo różnych pomników, to rzeczywiście wiadukt nie ma żadnych szans. Proponowane rozwiązanie zmiany organizacji ruchu pomoże tak jak oczekiwanie, że od samego mieszania herbaty stanie się ona słodsza

"Generalnie najbardziej pomógłby wiadukt na JPII od dawnego Aniluxu do wiaduktu nad torami kolejowymi (okolice salonu Renault). " Nie kumam tego zdania. Gdzie Anilux, a gdzie salon Renault . Czego ty wymagasz na tak długim odcinku?

Nie wymagam niczego nieprawdopodobnego. Takie rozwiązania wielokrotnie widziałem w zachodnich krajach i nazywa się to również estakadą (w JG tak czasami mylnie określa się wiadukt nad torami na JPII). W obecnych czasach nie jest to żaden problematyczny cud techniki.

Ul. Wojewódzka i dalej K.Miarki powinny być ulicami tylko do zakladow pracy strefowymi bo teraz ruch jak na autostradzie .

Już dawno mądrzy ludzie wymyślili ronda, tylko u ns, jak widać, mądrych brak. Przecież to ani drogo nie kosztuje, ani nie wymaga wielkich nakładów, by przynajmniej wybudować je na połączeniu ul. Sudeckiej z Al.Solidarności !!! Ruch płynny, a i przejrzysty, bez liczenia na grzeczność tych, którzy drą na wczasy do Karpacza ! Również na skrzyżowaniu tejże alei z ul. W.Pola pewnie też było by najlepszym rozwiązaniem .

zmienienie organizacji ruchu jadących z centrum Jeleniej Góry w kierunku Karpacza i w przeciwnym jest mówiąc łagodny sposób chory pomysł. Ktoś w ogóle pomyślał nad tym pomysłem trochę więcej niż 1 minutę? Tutaj kłania się rondo!!!! a nie zmiana organizacji ruchu. Kto poniesie konsekwencje za taką beznadziejny, fatalny pomysł? Będzie tam tragedia bo zmianie ruchu. Chory pomysł!!!!

O to chodzi kochany człowieku, aby zmusić ludzi do korzystania z obwodnicy. To dobry pomysł, ale ludzie są zacofani. Dzisiaj robiąc płynnie kilka kilometrów więcej spalasz mniej paliwa, nie korkujesz centrum, itd. złoty przykład na dziś. Dojedź do ZUSu... Taki z tyłka pomysł, od siedziby MZK. Jedziesz, jedziesz i pchasz się w Wojska Polskiego i dalej, bo krócej i inne farmazony, lub w podwale i to samo, stoisz. Zamiast pojechać obwodnicą, później drugą i bach, jesteś koło ZUSu... Taaadam! Eureka, myślenie nie boli :) Peace!

Może by tak zamiast białej użyć żółtej farby i np. po 2 miesiącach ocenić rozwiązanie i wtedy zdecydować na stałe lub na żółto spróbować kolejne rozwiązanie.

Mam nadzieję, źr ta zmiana na sudeckiej nie ograniczy się tylko do znaków poziomych i zwykłego pionowego "ustąp pierwszeństwa" tylko dadzą jaki znak świetlny, coś jak na skrzyżowaniu z W. Pola. Szkoda, że nie rondo jednak.

po pierwszych dwóch-trzech wypadkach śmiertelnych u wylotu Al. Solidarności w Sudecką będzie powrót do stanu poprzedniego a nowy pan ładny zostanie odwołany za zmiany racjonalizatorskie w logice ruchu drogowego

Zmiana organizacji ruchu na Sudeckiej Solidarności to nietrafiony pomysł. Wymyślił to ktoś kto tamtędy nie jeździ. Sudecka jest bardzo długą ulicą, jazda jest w miarę płynna i do centrum dojeżdża się prawie bezboleśnie i szybko.( Myślę o dojeździe z Karpacza). Jeżeli będzie zmiana organizacji ruchu , dodając do tego światła przy cmentarzu to lekko nie będzie. Bardziej uczęszczaną, obciążoną ruchem ulicą jest Sudecka niż Solidarnośći i powinno pozostać bez zmian .

O to skrzyżowanie Sudeckiej i Al. Solidarności już się boję. Jak to wejdzie w życie długo tamtędy nie pojadę. Rondo jest prawidłowym rozwiązaniem. Zapewne pojawi się w planach po serii wypadków ze śmiertelnymi włącznie.

Decydenta chyba potężnie po^^^doliło !! Na której ulicy jest większy ruch? Gdzie będzie większy korek? Widać że siedzenie za biurkiem rzuca się na mózg, to tzw. biurwoza przewlekła. Pomysłodawcę posadzić na twardym krzesełku na środku skrzyżowania i przywiązać pasami, aby poznał ocenę swojego pomysłu.
Gumowana peleryna mu nie pomoże...

kto odpowiada za projekt obwodnicy - pewnie jakiś baran przez duże B to on powinien odpowiadać za kiepski projekt w którym nie zaprojektował ronda na a.solidarności z sudecką jak i w.pola z al. solidarności - kiedy będą tam ronda ?

Sprzątanie bałaganu jaki pozostawił dyr Wandzel zapewne potrwa wiele miesięcy. Moim zdaniem działania nowego dyrektora są słuszne. Dajmy mu szansę. Myślę, że długo oczekiwane ronda wkrótce się pojawią

aa ile osób będzie musiało zginać po zmianie organizacji ruchu na sudeckiej nim pojawi się rondo??

Zrobić kładkę na Podwalu, do galerii, a zlikwidować pasy

W Legnicy kładki na obwodnicy miejskiej były chyba jeszcze za Edwarda G., a we w Jeleniej Górze nie ma takiego zwyczaju. U nas się to nie przyjełło, my jeszcze w epoce owsiannej, choć każdy na własnym fordzie, prawie jak w słynnej piosence o Maxie Schmelingu.

Dobrze, że ten człowiek podejmuje jakąkolwiek inicjatywę podczas, gdy Pan Wandzel obijał się do przejścia na emeryturę.

Skrzyżowanie Sudeckiej z Al. Solidarności ma słabą przepustowość, zwłaszcza wtedy, gdy na Sudeckiej jest ruch (zwłaszcza w sezonie i w godzinach szczytu) do i z Karpacza. Jedynym słusznym rozwiązaniem jest rondo i tylko ono odkorkuje ten odcinek.

Dwukierunkowa ul. Pijarska to niewypał. Jest przecież eleganckie połączenie tej ulicy z Osiedlem Robotniczym. Wystarczy więc zachować obecny podział. Zarówno w kierunku Al. JP II, jak i w stronę centrum. Można przecież skręcić na Osiedle Robotnicze, a stamtąd na ul.Pijarską.

Wydzielenie dodatkowego pasa na skrzyżowaniu ulic Wyszyńskiego, Grodzka i Sobieskiego będzie niezwykle trudne z uwagi na wąski odcinek drogi i jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w mieście.
Remedium na to jest małe rondo, pomimo, że skręt w ul. Sobieskiego jest pochyły.

Co do dużych skrzyżowań, jak to ulic Grunwaldzka z JP II to tylko rondo, które "odkorkuje" to zakorkowane podczas szczytu na amen skrzyżowanie.

Odcinek Podwala na odcinku przystanek Podwale w kierunku centrum do skrzyżowania z Osiedlem Robotniczym wymaga gruntownych zmian. Dotychczasowe zmiany z czterema przejściami dla pieszych to jedno wielkie nieporozumienie, nie mówiąc o wyjeździe z galerii na Podwale.
Kto chce przejść do galerii pieszo ma "stare" przejście koło obu przystanków i kolejne koło przychodni Zdrowie na ul. Mostowej. Tamte bym zlikwidowała, a na jego miejscu wybudowała kładkę, w sprawie której było spięcie z Konserwatorem Zabytków.

Oprócz tego należy wreszcie zsynchronizować sygnalizatory świetlne, by po mieście jeździć płynnie "na zielonej fali", oszczędzając paliwo, zamiast co chwilę stawać.

To teraz po zmianie organizacji ruchu Jelenia-Karpacz i odwrotnie to zamiast sznureczka na obwodnicy pojawi się sznurek na Sudeckiej :-) rozwiązanie genialne.... Jedynym słusznym rozwiązaniem w tym miejscu to Rondo!!!

Jeszcze zdanie w sprawie tych proponowanych rond.
Jestem za i nie trzeba na to wydawać nie wiadomo jakich wielkich pieniędzy.
W Szkocji na ten przykład na co trzecim skrzyżowaniu postawiono znaki UWAGA RONDO a na środku skrzyżowania wymalowano białą kierunkową strzałkę i tak powstało rondo.
Koszt cztery znaki drogowe i pół kilo farby białej.
(Nota bene coś podobnego działa w Karpaczu przy skręcie do Hotelu Skalny)

Mówisz o tym guziku w Karpaczu na skrzyżowaniu Konstytucji i Obrońców?
Połowa automobilistów rżnie prosto i nie ma pojęcia, że to rądo czy rondel czy cóś podobnego, a jak śnieg przyprószy to śmiech na całego. Pierwszy rano pojechał prosto, i wszyscy tak tną.

Zmiany zmianami, dobrze że nowy zarządca próbuje coś zdziałać. Ale ogólny stan dróg i brak remontów ostatnimi laty to jakiś jawny przekręt. Wolności, Wojska Polskiego, nawet Jana Pawła to coraz większe sita. O mniejszych i totalnie zapomnianych ulicach nie wspominając, bo tam to już w ogóle mieszkańcom powinno się refundować terenówki. Remont mostku przy Parku Norweskim przeciąga się już 3 rok, jakby chodziło o nie wiem jak kosmiczne wyzwanie. A codziennie jeżdżąc samochodem i tankując coraz droższe paliwo dokładam się właśnie po to aby jeździć po w miarę zadbanych i równych drogach (opłata drogowa w paliwie). A wychodzi na to że tę kasę ktoś bezczelnie kradnie. Remont 1 uliczki na rok to żaden sukces.

Nowy dyrektor rzucił się do zmian jak "szczerbaty na suchary". Jakby to ode mnie zależało, zrobiłbym e-referendum w sprawie koniecznych zmian i dopiero je rozpoczął... Jedna pozytywna (i oczekiwana), to minutniki, co do pozostałych - działać bez doraźnych sposobów, bo wiadomo, że prowizorki są "wieczne"!

Od niepamiętnych czasów, ruszając spod świateł przy koronie w Cieplicach w stronę centrum JG, trafia się na czerwone przy byłych warsztatach. Czy to wymaga inwestycji rządowych, żeby przestawić te światła czy nikomu się nie chce ruszyć d... i głowy żeby w końcu tą paranoję zlikwidować ?