To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Co z obwodnicą Maciejowej?

Orientacyjny przebieg obwodnicy Maciejowej.

Nadal nie wiadomo, kto będzie wykonawcą budowy obwodnicy Maciejowej, choć miasto już blisko trzy tygodnie temu otworzyło koperty oferentów, startujących w przetargu. Dlaczego tak się dzieje?

Termin składania ofert upłynął 1 sierpnia w południe. Godzinę później komisja konkursowa otworzyła koperty. Wpłynęło 5 ofert. Najniższą złożył Budimex S. A., oferując za to zadanie 51,4 miliona złotych. Tyle, że wciąż nie ma oficjalnego rozstrzygnięcia przetargu.

– Zwycięzca ma teraz czas na uzupełnienie dokumentacji. Chodzi o to, że na etapie przetargu składa się oświadczenie o posiadaniu pewnych dokumentów. Teraz firma Budimex musi przedłożyć te dokumenty – mówi zastępca prezydenta Jeleniej Góry Jerzy Łużniak. Ma na to czas do 22 sierpnia. – Dopiero po tym terminie komisja wyłoni wykonawcę – zaznacza zastępca prezydenta.
Nie ukrywa, że jest zadowolony, że to właśnie ten wykonawca złożył najkorzystniejszą ofertę. – To znana firma, wykonywała wiele inwestycji na Dolnym Śląsku, m.in. naprawiała drogę nr 352 na odcinku Radomierzyce-Zatonie, która została zniszczona podczas powodzi w 2010 roku – mówi J. Łużniak.
Jeżeli nie będzie protestów ze strony innych oferentów, umowa zostanie podpisana jeszcze w sierpniu i prace rozpoczną się jesienią tego roku. Planowana jest budowa ponad 5-kilometrowego odcinka dwujezdniowej drogi klasy GP, czyli drogi głównej o ruchu przyśpieszonym. Będzie ona zaczynała się w okolicach węzła „Grabary” i wpinała w drogę krajową nr 3 na granicy miasta, kilkaset metrów przed stacją paliw w Radomierzu.
Zgodnie z projektem umowy, wykonawca ma czas do końca maja 2019 roku.
 

Komentarze (26)

bardzo dobrze postawione pytanie: Co z obwodnicą Maciejowej?
patrz: czyli z tego smutnego miasta z którego nie można się wydostać i nie można wjechać...

Dwujezdniowej drogi? Od kiedy? Od samego początku ten projekt zakłada drogę jednojezdniową z jednym pasem ruchu w każdym kierunku i dodatkowym pasem do wyprzedzania na krótkich odcinkach. Droga dwujezdniowa to taka przedzielona na przykład trawnikiem pośrodku. Nic takiego tam nie będzie, co jest główną przyczyną mojego sprzeciwu dla tej inwestycji. Ciekawe kto jest sprawcą takiego nieprawdziwego sformułowania.

zamiast manipulować trzeba było napisać, że dodatkowe pasy będą miały łącznie ponad 3 km. - by każdy sam mógł ocenić, czy to krótki czy długi odcinek

Dodatkowe pasy nie robią ze zwykłej wąskiej drogi nagle drogi dwujezdniowej. Manipulacja jest w artykule, a nie u mnie. Całość drogi będzie miała przekrój typowej drogi wojewódzkiej, do tego dochodzą ronda spowalniające ruch, a pasy do wyprzedzania tylko na odcinkach pod górkę, żeby tiry mogły w zimie sobie stanąć i nie blokować przejazdu. Jeśli dwujezdniowość tej drogi polega zdaniem autora na oddzieleniu jezdni białą linią, to gratuluję znajomości terminologii. Aleja Solidarności to majstersztyk w porównaniu z tym, co ma powstać w Maciejowej.

Własnym oczom nie wierzę czytając, że będzie dwujezdniowa obwodnica? A może tylko przedzielona linią ciągłą? A może jednak...niech mnie pozytywnie zaskoczą!

Projekt jest gotowy, dokumentację można obejrzeć. Żadnej dwujezdniowej drogi nie będzie. Na rysunkach widać nawet wymalowane linie i pasy na drodze. Wyprzedzanie nie będzie możliwe ze względu na linię ciągłą. Da się wyprzedzać tylko na krótkich odcinkach z pasem dodatkowym. I trzeba to będzie robić szybko, żeby zdążyć przed skrzyżowaniem albo rondem. Totalnie chory plan. Dwujezdniowa Konstytucji 3 Maja i dwujezdniowa Al.Solidarności tracą sens, skoro obie łączą się w wąskie jednojezdniowe gardło. Przy takim projektowaniu równie dobrze można teraz zrobić zwężenie do 1 pasa w każdym kierunku na całej Konstytucji 3 Maja od Legnickiej do Grabarowa, bo dwujezdniowa droga w tamtym miejscu straciła zupełnie sens. Nigdy się nie doczekamy łącznika do S3 w sensownym wykonaniu, jeśli już na bramie miasta budujemy wąskie gardło. Projekt powinien zostać zablokowany jako niegospodarność. Zawiła wywali kasę, kadencja mu się skończy i nawet nie dokończy budowy przed wyborami. A następca zostanie z niedokończonym i źle zaplanowanym bublem.

Standard północnej obwodnicy budowanej w latach 70ych ub.w.zakładał możliwość dobudowy 3go pasa. Prawie 50 lat później buduje się wąską dróżkę w miejscu gdzie obwodnica południowa (według planów dwupasmowa) wbija się w obwodnicę północną dwupasmową (z możliwością rozbudowy do 3 pasmowej), nie wykorzystuje się wiaduktu, a buduje chore rondo 250 dalej, wbrew studium komunikacyjnym Jeleniej Góry, wbrew zdrowemu rozsądkowi, wbrew logicznemu rozumowaniu. Z drogą na Wojanów w ogóle nie powinno być skrzyżowania tylko wiadukt nad obwodnicą albo przejazd pod, itd, itd

Za mniej więcej takie same pieniądze można było wpiąć Wrocławską w węzeł Grabarów, zbudować do skrzyżowania (zwykłego z dodatkowymi pasami do skrętów,a nie ronda) z drogą na Wojanów drogę w standardzie 2+2, a dalej (jeśli faktycznie nie było teraz środków) 1+1 z możliwością dobudowy drugiej jezdni w przyszłości. Proste jak budowa cepa. Niestety nie ta pseudo obwodnica to testament Czesia W.

Zaprojektowanie tzw. obwodnicy Maciejowej jako jedno jezdniowej, świadczy o stanie umysłowym miłościwie nam panujących. Aby było śmieszniej wcześniejsza wersja przewidywała wersję dwu jezdniową. Czyżby ktos nie zauważył że ruch samochodowy nie zmalał przez ostatnie kilka lat? Urzedniki nie są w stanie zajrzec do komputrów, ile pojazdów zarejestrowano na przestrzeni ostatnich lat?
Pieniądze wydaje sie RAZ, droga ma służyć ze sto lat.
Nawet małe pieniądze nalezy wydawać z głową.

Najwyraźniej 50 milionów to sumka, którą Zawiła i Łużniak mogą lekką ręką wydać bez konsekwencji. Za połowę tej sumy można było połączyć Wolności z Trasą Czeską jako etap planowanej obwodnicy południowej. Na przyszłość zostałby etap łączący Wolności z Sudecką przez okolice Czarnego. Za pozostałą kwotę można było wybudować łącznik Jana Pawła II/Sobieskiego z Wolności przez okolice Kasprowicza i P.Skargi, omijający całe Podwale i Plac Wyszyńskiego. Byłyby dwie inwestycje drastycznie zmniejszające zatłoczenie centrum. Zamiast tego będzie droga, która skróci czas przejazdu przez Maciejową o 30 sekund. Priorytety i myślenie to pojęcie obce dla obecnie rządzących. Tych ludzi trzeba raz na zawsze usunąć przy najbliższych wyborach.

..za moich czasów pan Czesiu potrącił mnie walcem drogowym i teraz pisze głupoty..

Jak ma nie być niech już będzie to co ma być.Obwodnica już na etapie projektu widać że wąska za 5 lat znów przetarg na dodatkowy pas i znów koszty.Droga tylko 2 jezdniowA powinn

W pełni popieram wpisy Anonimolixolixo, w szczególności dwa ostatnie. Również nie mogę przejść obojętnie obok totalnej indolencji osób odpowiedzialnych za tą pseudo obwodnicę. Jeżeli nawet nie bylo teraz pieniędzy (choć przy deklarowanym poziomie dofinansowania w 70% to żaden argument) to należało tak przemyśleć instalację by możliwa była rozbudowa do pożądanego standardu 2+2. Kuriozalne rozwiązanie to budowa ronda 250m od skrzyżowania dwupoziomowego zamiast włączyć ul. Wrocławską od północnej strony poprzez rondo w węzeł Grabarów. Projektowany most nad Radomierką (mosty buduje się na 100 lat) uniemożliwi rozbudowę tej drogi. Miałem nadzieję, że nowy dyrektor będzie w stanie zablokować tak dalece nieprofesjonalnie przygotowaną inwestycję.

Jak w Podgorzynie tamten moze postawic szkole za 21min na terenach zalewowych, to tu moze byc obwodniczka za 51mln... Najwazniejsze zeby dobrze wyjsc na zdjeciach pamiatkowych!

21 mln kosztuje szkoła w Podgórzynie. Niestety bez infrastruktury, czyli bezpiecznych dojść, dojazdów. A ta infrastruktura to kolejne 10 mln. Kredyt na tą szkołę gmina Podgórzyn będzie spłacać do 2038 r ! Jeśli nie zbankrutuje, bo jej całoroczny budżet to niespełna 20 mln.
Ale lud wybrał tam taką władzę. W Jeleniej Górze było podobnie. Ale na wybory idzie raptem 20 % Reszta ma wszystkow d... Więc do kogo pretensje.
Jaki naród- taka władza !

Jeśli ta obwodnica powstanie wg wyżej wymienionego projektu to będzie największa niegospodarność Pana Zawiły i spółki. Tylko droga 2x2 ma sens przy obecnym i przyszłym ruchu..Oczywiście żadnych rond ani skrzyżowań!!! Panie Prezydencie proszę to przeczytać i wyciągnąć wnioski!

Niestety nic ta pisanina tutaj nie da skoro złodzieje z ratusza nas okradają. Dam przykład miasto Zamość budowa twierdzy, mury obronne i kilkanaście budynków wszystko to wybudowano z cegły by wyglądało tak samo jak wcześniejsze zachowane mury obronne plus reaktywacja dużego parku obszarowo co te nasze dwa w Cieplicach Zdrojowy i Norweski, oraz budowa alejek posadzenie drzew itd. itd. Miasto twierdza (część murów) odbudowywano przez kilka lat za zaledwie 90 milionów podczas gdy termy kosztowały ponad 60 milionów jeden tylko budyneczek. Wszystko to się odbywało w tym samym czasie tylko że w Zamościu budowano to kilka lat o wiele dłużej. teraz macie przykład jak oni z ratusza was Jeleniogórzanie okradają takich przykładów można mnożyć a tak a propos ta obwodnica to jedno wielkie nieporozumienie, tak to niestety jest jak miastem rządzą dziadkowie którzy się trzymają ustroju komunistycznego.

Wystarczy wejść na Google Earth zobaczyć historyczne zdjęcia z lotu ptaka i zobaczyć z góry Zamość jak się zmienił od 2009 r. za te tylko 90 milionów, u nas jest to kompletnie niemożliwe bo mamy partię PO która nas okrada drodzy koledzy, koleżanki, co nie znaczy że PIS to dobro, tak się składa że to taka sama partia tylko że w innym opakowaniu. Zanim sami nie zaczniemy działać w tym dobrym kierunku by coś zmienić w naszym regionie na plus to niestety dalej będziemy okradani przez kolejne lata jak to robiono do tej pory, tak więc sama pisanina nic tutaj nie daje.

Zgubiłem tabletki. Czeka mnie seria bolesnych czopków. Pomóżcie!

Obwodnica Bolkowa też będzie jednojezdniowa tak, że nie ma szans na DK3 i DK5 dwujezdniową na całej długości.

Przecież czarna insygnia musi gdzieś statystykę mandatów wyrobić.

Jak ty wypatrujesz CZARNEJ insygnii to nie dziw się, że płacisz tyle mandatów!

brunatny nie czarny opel insignia 71012

Największy błędem było przejęcie przez władze miasta dróg krajowych i wojewódzkich. Teraz nie dość, że miasto samo musi budować obwodnice, to jeszcze robi to tak nieprofesjonalnie i tak nieodpowiedzialnie, że szkoda słów. Dziwię się, że GDDKiA w żaden sposób nie reaguje. Chyba, że jest jej to na rękę, bo nie będzie musiała się martwić rozbudową obecnej DK3 od Jeleniej Góry do Bolkowa. Gdyby Miasto zbudowało prawdziwą obwodnicę korki powstawałyby na granicy administracyjnej miasta i wówczas byłyby podstawy do tego, aby żądać od GDDKiA rozbudowy drogi będącej w jej zarządzaniu. A tak, korki będą przy pierwszy rondzie, zaraz za węzłem w Grabarowie... M A S A K R A

A ludzie omijający te korki, będą jeździli starą trasą przez Wrocławską. Tyle, że z większą prędkością, niż dotychczas, bo będzie trochę mniej samochodów. I tyle będzie z tej likwidacji ruchu i poprawy bezpieczeństwa w Maciejowej.

Bedziesz wypatrywał czarnej furki a capnie cię patrol ze srebrnego .... ........ . Nie chcesz płacić mandatów to jeździj zgodnie z przepisami i zdrowym rozsądkiem a nie autostradą pod prąd. Za takie numery powinien być NATYCHMIASTOWY przepadek furki i zabranie prawka. Prawka na 10 lat.