– Kuchenkę kupiłam dokładnie 30 grudnia 2009 r., w sklepie Mediaexpert na Mostowej w Jeleniej Górze. Robiłam remont i chciałam wymienić gazówkę. Wybrałam model firmy Amica za 1513 zł, plus dowóz i podłączenie. Mieli mi ją przywieźć za tydzień – opowiada pani Ewa. W wyznaczonym terminie transport nie nadszedł. Pani Ewa zadzwoniła, potem pojechała. Okazało się, że nie ma kierownika, nie miał mi kto udzielić informacji. Przy kolejnej wizycie było podobnie. Mijały tygodnie. W końcu pani Ewie zawieruszyła się faktura, a wkrótce w rodzinie zdarzyło się nieszczęście, piętrzyły się problemy związane z rodzinnym sporem. Słowem, niedoszła właścicielka Amici nie miała sił zajmować się tym tematem. Kupiła inną kuchenkę w innym sklepie.

 

Do zapomnianej kuchenki pani Ewa wróciła pod koniec 2019 r. – Przeglądałam swoje papiery w związku z inna sprawą i natknęłam się na fakturę sprzed 10 lat. Napisałam pismo do firmy Terg, która jest właścicielem sieci Mediaexpert. Przypomniałam tę historię, podałam daty, numer faktury i poprosiłam o dostarczenie mojej kuchenki – opowiada kobieta.

 

Odpowiedź, która przyszła z firmy była utrzymana w grzecznym tonie, ale racji pani Ewy nie uznano. Wyjaśniono, że sprawa jest tak odległa w czasie, że trudno ustalić szczegóły, a i w sensie prawnym – zgodnie z kodeksem cywilnym – podobne przypadki ulegają przedawnieniu po dwóch latach. Tym niemniej pracownica z biura obsługi klienta Terg przeprosiła za cała sytuację i na zgodę zaproponowała bon o wartości 250 zł do wykorzystania w ciągu 12 miesięcy. Panią Ewę ta propozycja tylko zirytowała, postanowiła, że z niej nie skorzysta. – Dziwi mnie, że w tej firmie nikt wtedy nie doszedł co się stało. Przecież robi się jakieś inwentaryzacje, spisy, analizy magazynowe. Są dokumenty poświadczające wydanie towaru. Wygląda więc na to, że ktoś z pracowników po prostu ją sobie zabrał, a mnie zwodzono. Przypuszczam, że na mojej kuchence gotowała obiady zona któregoś pracownika sklepu – analizuje pani Ewa.

 

W związku z publikacją do redakcji napłynęło oświadczenie Media Expert:

 

 

Oświadczenie Media Expert Dotyczy artykułu opublikowanego pod adresem: www.nj24.pl/article/dotad-nie-dostarczono-kuchenki-zakupionej-10-lat-temu W nawiązaniu do artykułu pt.: „Dotąd nie dostarczono kuchenki zakupionej 10 lat temu” chciałbym przedstawić dodatkowe wyjaśnienia sieci Media Expert w tej sprawie. Pani Ewa zakupiła w naszej sieci sprzęt ponad 10 lat temu, czego dowodem jest przedstawiona faktura z dnia 30 grudnia 2009 roku. Dopiero po 10 latach, w 2019 roku, otrzymaliśmy pismo, w którym autorka stwierdza, że od 2009 roku nie dostarczyliśmy urządzenia. Pełna weryfikacja sprawy niestety nie jest możliwa ze względu na fakt, że nie dysponujemy dokumentacją księgową i sprzedażową oraz protokołami odbioru urządzeń sprzed 11 lat. Informuję jednak, że po otrzymaniu korespondencji w 2019 roku, zweryfikowaliśmy w systemie informatycznym ówczesne zatowarowanie magazynowe, a analiza roku 2009 oraz kolejnego 2010 nie wykazała tzw. nadstanów, które mogłyby potwierdzić zarzuty Klientki. Zaproponowana rekompensata nie dotyczyła niedostarczenia urządzenia, a braku możliwości pełnej weryfikacji tej sprawy i dbałości o zachowanie dobrych relacji z Klientką. Zgłoszenie się z roszczeniem dostawy urządzenia dopiero po 10 latach jest dość zaskakujące – nie tylko dlatego, że sprawa dotyczy urządzenia o znacznej wartości, ale również dlatego, że zakupiony sprzęt jest jednym z podstawowych elementów wyposażenia domowego. Przypomnienie sobie o rzekomym braku jego dostawy po dekadzie, budzi naszą ostrożność. Podkreślam również, że kwestię logistyki dostaw determinuje przede wszystkim system informatyczny. Brak śladów tej sprawy wskazuje, że produkt albo został dostarczony, albo transakcja została unieważniona, a środki zwrócone nabywcy. Pozwolę sobie również zwrócić uwagę, że obowiązujące prawo chroni zarówno nabywcę, jak i sprzedawcę między innymi przed sytuacjami, w których ten pierwszy zgłasza się z roszczeniem z tytułu niewywiązania się z umowy kupna sprzedaży. Ustawodawca przyjął, że okres dochodzenia takich roszczeń wynosi 2 lata. Każdy przedsiębiorca zobowiązany jest również do archiwizowania dokumentacji księgowej przez okres 5 lat.

Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert

Napisz komentarz


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

Zgłoś za pomocą formularza.