W grudniu 2020 roku rozpoczęły się prace przy drążeniu tunelu, który przecinać ma Góry Wałbrzyskie, na trasie S3. Na początku kwietnia 2021 roku, w trakcie drążenia tunelu nieopodal Starych Bogaczowic natknięto się na coś, czego w tym miejscu nikt się nie spodziewał. „W czasie prac trafiono w środek dawnej sztolni, przecinając ją na dwa kawałki. Jeden odcinek jest drożny i najwyraźniej dość długi. Drugi jest w tej chwili zawalony” – czytamy na facebookowym profilu Grupy Eksploracyjnej Miesięcznika Odkrywca.

Podziemny korytarz biegnie z północnego wschodu na południowy zachód. – Kierunek przebiegu sztolni, w stosunku do kierunku drążenia tunelu jest zbliżony do prostopadłego informuje Magdalena Szumiata rzeczniczka wrocławskiego oddziału GDDKiA.

Jak ustalili budowniczy S3, jest to najprawdopodobniej wyrobisko górnicze powstałe między 1914 a 1929 rokiem. Sztolnia jest o wymiarach: szerokość ok. 1,5 m i wysokości ok. 2,0 m. W okrytym tunelu widoczne są ślady po podkładach torowiska, które służyło do usuwania urobku. Torowiska, ani innych elementów wyposażenia jednak nie znaleziono.

– Odkrycie sztolni nie zatrzymuje prowadzenia prac przy budowie drogi ekspresowej S3 na odcinku Bolków – Kamienna Góra. Prace – jak zapewnili przedstawiciele GDDKiA – idą zgodnie z harmonogramem.

Budowana droga ekspresowa S3 od Bolkowa do granicy państwa w Lubawce będzie drogą dwujezdniową, wyposażoną w dwa pasy ruchu i pas awaryjny o długości ponad 31 kilometrów. Trasa podzielona jest na dwa mniejsze odcinki realizacyjne, zadanie III od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra oraz zadanie IV od węzła Kamienna Góra do Lubawki (granica państwa). Zakończenie realizacji tego odcinka S3 przewidziane jest na II połowę 2023 roku. Koszt budowy szacuje się na ponad 1 mld 700 mln złotych.

Napisz komentarz


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

Zgłoś za pomocą formularza.