To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Kiedy skończy się bałagan przy Bankowej?

Kiedy skończy się bałagan przy Bankowej?

Od jakiegoś czasu trwa bałagan z parkowaniem przy ul. Bankowej, niejasne oznaczenia mylą też kierowców przy Okrzei i Pocztowej. - Oznakowanie pionowe mówi jedno, a poziome – drugie. Nikt nad tym chyba nie panuje – poskarżył się na dyżurze redakcyjnym jeden z mieszkańców. Szef MZDiM w Jeleniej Górze przeprasza jeleniogórzan za problemy związane ze zmianą organizacji ruchu i wytyczaniem nowego układu miejsc postojowych.

- Przy ul. Bankowej wdrażana jest zmiana organizacji ruchu związana ze zmianami w strefie parkowania. Wprowadza ją obecny operator - Piotr Cichocki, p.o. dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze. Przypomnijmy, że zmiany wymusiły wyniki kontroli przeprowadzonej w ubiegłym roku przez NIK. Miasto musi dostosować szerokość miejsc postojowych i jezdni manewrowej do obowiązujących przepisów.
Bezpośrednio zamieszanie wynika z problemów, jakie ma operator strefy płatnego parkowania ze swoimi podwykonawcami. Z tego właśnie wynika opóźnienie we wprowadzaniu planowanych zmian i chaos, z jakim spotykamy się głównie przy ul. bankowej. - Za każdy dzień zwłoki naliczane są kary, tak jak stanowi umowa – mówi Piotr Cichocki.
Na czym polegają zmiany? Do tej pory przy ul. Bankowej parkowaliśmy po obydwu stronach w tzw. jodełkę. Obecne przepisy wymusiły zmiany. Teraz jadąc zgodnie z kierunkiem jazdy , po prawej stronie, obowiązuje równoległe do krawędzi jezdni parkowanie, a po lewej stronie mamy parkowanie prostopadłe. - Teraz myślimy o kolejnych zmianach, wynikających z sugestii policji i mieszkańców. Parkowanie na wyznaczonych prostopadle miejscach postojowych okazało się stwarzać spore problemy. Po lewej stronie chcielibyśmy jednak wrócić do parkowania ukośnego. To spowoduje , że ubędą trzy, cztery miejsca postojowe – mówi Piotr Cichocki. Powrót do „jodełki” po lewej stronie zostanie przywrócony wo wiosny – do czasu, kiedy operator strefy płatnego parkowania i tak będzie musiał odtwarzać oznaczenie poziome.
Dziś kierowców mylą podwójne oznaczenia miejsc postojowych, zwłaszcza po prawej stronie. Jedni parkują w nowym porządku równolegle do krawędzi, inni po staremu „w jodełkę”, według wciąż widocznych starych linii. - Wzywaliśmy kilkukrotnie operatora do przyspieszenia prac, ale to opóźnienie wciąż jest. Jako MZDiM włączyliśmy się do działania. M.in. uzupełniamy oznakowanie pionowe, a wykonawca frezuje stare oznakowanie poziome. Mylące oznaczenia znikną w tych dniach – mówi Piotr Cichocki. Wiadomo już, że operator strefy płatnego parkowania będzie miał sporo poprawek (m.in. wielkość niektórych miejsc postojowych dla niepełnosprawnych), w tym co już zostało wykonane. Wszystkie te dodatkowe prace obciążą jego konto.
Po ul. Bankowej porządek w oznakowaniach zostanie przywrócony przy ulicach Pocztowej, Okrzei i Klonowica.    

p2.jpg
p1.jpg
cichocki.jpg

Komentarze (10)

Barejada

Ale jaka typowa dla tego miasteczka.

A ja się pytam... Co za bezmózgi DEBIL wytyczył te miejsca prostopadle do jezdni, a nie zostawił ich pod kątem tak jak były? Czy ten DEBIL zastanowił się jak będą tam parkować dłuższe samochody typu kombi którymi ledwo co można się tam "złamać"? Przykre ze w JG decyzyjnymi osobami są często imbecyle. Czyżby to pozostałości po PO-SLD?

A weź tu wyjedź za takiego monstrum albo zaparkuj koło niego. Panie Luźniak, zapraszam na pokazowke w Pana wykonaniu i życzę powodzenia chyba, że z Pana taki kierowca jak menadżer od zatrudniania miernot u siebie

Ludzie, po co takie komentarze? Tam będzie poprowadzona nitka innowacyjnego połączenia tramwaju z koleją miejską, więc trzeba było zrobić małe roszady. Dla zainteresowanych nad rozwiązaniem pracowali inżynierowie i profesorowie Politechniki z Jeleniej Góry, a nazywać się będzie MounTram (górski tramwaj). Dzięki innowacyjnemu połączeniu ruchomego podwodzia będzie mógł jeździć po torach kolejowych SKM i tramwajowych. Pojemne akumulatory pozwolą obsługiwać trasy śródmiejskie bez konieczności budowania trakcji. MounTram bez ładowania przejedzie 50 kilometrów! Bez problemu więc obsłuży środmieście Jeleniej Góry, Cieplic, Karpacza i Szklarskiej Poręby. Dzięki tunelom podziemnym będzie to rozwiązanie na miarę metra. Już od 15 grudnia b.r. będziemy mogli skorzystać z ekspresowej linii tramwajowej MountEx na trasie JELENIA GÓRA BANKOWA - MYSŁAKOWICE ZŁOM - KARPACZ TUNEL - PEC POD SNEZKOU TUNEL.

Rejestracje samochodów!!!

PO-PSL-SLD i wszystko w temacie. Od 30-tu lat niszczą NASZE PIĘKNE miasto. Wszędzie bylejakość, prowizorka.Wypędzili 17-cie tysięcy zdolnych ludzi za granice. Miasto chyli się ku upadłości. Przecież to wy ich wybieracie. I byłbym zapomniał, powiedzcie jak się czujecie PO ostatnich podwyżkach. To nie jest koniec, zapnijcie pasy, bo oni wam teraz powybijają z głowy te wasze wybory. MAM TAKĄ NADZIEJE.

ić spać szczochu ! pszynosisz wstyd takimi tekstami Prawu i Sprawiedliwosci !

Czego nie dotkną to spaprają nieudaczniki jedne.I takie byle co rządzi NASZYM PIĘKNYM MIASTEM. Wstyd. Kogo wy wybieracie.

Ostatnio musiałem zostawić tam samochód na noc. Dużym autem nie dało się wyjechać, bo po dwóch stronach były blisko zaparkowane samochody, a z tylu miejsca brak!! Zmieńcie do ludzie, ten parking to jakiś żart!!