Podróżnych mają w nosie

Podróżnych mają w nosie

Ruch na dworcu w Jeleniej Górze-Cieplicach nie jest duży. To nie dziwi. Podróżni oczekujący na pociąg nie mają tutaj gdzie usiąść, gdzie się schować w razie deszczu. Dawny budynek dworca pełni teraz zupełnie inne funkcje. PKP przekonuje, że sytuacja za jakiś czas się poprawi.

Można stać zwyczajnie, można się oprzeć o barierkę, o ścianę, albo płot, można przykucnąć, można przyjść z trójnogim składanym krzesełkiem - takie są możliwości oczekiwania na pociąg na cieplickim dworcu. PKP nie zadbało o najzwyklejsze ławki. Nie ma też nawet skromnej wiaty, aby schować się w razie deszczu. Obok dworca straszy okrągły budyneczek z cegły - dawne dworcowe wc. Dziś strach tam nawet zajrzeć. U wejścia walają się śmieci, szmaty, butelki. W budynku dworca od dawna działalność związana z podróżnymi prowadzona już nie jest. Sa tam mieszkania, a w dawnej poczekalni urządzono sklep rowerowy. Dla pasażera nie ma tutaj już nic. Czy PKP zamierza zapewnić podróżnym cokolwiek poza samym peronem? Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK tak odpowiedział na to pytanie: „Staramy się by obsługa podróżnych na peronach pozytywnie się zmieniała. Na trasie z Wrocławia do Szklarskiej Poręby wiele obiektów już spełnia wszystkie oczekiwania pasażerów. Kolejne są w realizacji. Modernizacje infrastruktury obsługi podróżnych realizujemy też m.in. w projektach z Regionalnych Programów Operacyjnych m.in. na trasie Piechowice - Szklarska Poręba. Przy kontynuacji tych prac zmiany obejmą również przystanek Jelenia Góra-Cieplice". 

Więcej na ten temat w bieżącym numerze Nowin Jeleniogórskich.

IMG_5322.jpg
IMG_5274.jpg
IMG_5276.jpg
IMG_5277.jpg
IMG_5278.jpg
IMG_5282.jpg
IMG_5283.jpg
IMG_5284.jpg
IMG_5286.jpg
IMG_5287.jpg
IMG_5288.jpg
IMG_5292.jpg
IMG_5305.jpg
IMG_5313.jpg
IMG_5319.jpg

Komentarze (27)

Rzecznik PKP ,chyba się nie orientuje co dzieje się na stacjach , bo na trasie Jelenia Góra - Rębiszów żadna stacja i dworzec nie spełniają wymogów
podróżnych .

Własnie chciałam o Rębiszowie..., że tu tez żadnej ławeczki nie ma, a Kwieciszowice to w ogóle trzeci świat...

Praktycznie na żadnych stacjach nie ma ławek. PKP już dawno je pozabierało. Nawet z tych największych, np. w Wałbrzychu Mieście można usiąść jedynie na starych, betonowych kwietnikach. Więc czy my nie wymagamy nadmiernych luksusów na mniejszych stacyjkach (to ironia, jakby ktoś nie zrozumiał)?

"W budynku dworca od dawna działalność związana z podórznymi prowadzona już nie jest". Co to jest PODÓRZNYMI? od podórzy czy podróży?

Tzw, czeski błąd - przestawiony szyk liter w słowie. Nie ma się co tak unosić.

"związana z podórznymi " masakra błąd poprawcie..

Ludzie,nie czepiajcie sie przeciez to tylko SAD pisze.Srednio gdy pisze 5 zdan na artykul to ma pomylki,a teraz to prawdziwy tasiemiec w jego wykonaniu ,wiec sila rzeczy sa bledy.

"sie", "srednio","zdan", "wiec", "sila","sa", "bledy" - jedno zdanie a tyle błędów. Klab jak wytykasz sadowi, to się przynajmniej postaraj

Starać to ma się Pan Redaktor,a to że nie używam Polskich znaków to inna bajka.Pan Redaktor co artykuł pisze z błędami,inny by już się pod ziemie zakopał.TERAZ DOBRZE...?

No nie do końca - masz problemy choćby z interpunkcją (ot, po kropce i przecinku stawiamy spację).

A w Sobieszowie, z którego często jeżdżę na rower do Jakuszyc - też zero ławeczek i pod samym dworcem skup złomu.

Owszem mają w nosie. Tylko że im to wisi całkowicie. Na kolei porobili tyle spółek i zero z tego korzyści. Najgorsze jest to że na kolei kradną i robią przekręty na różnych inwestycjach, tak więc mają gdzieś te ławeczki. Ostatnio nie tak dawno po raz kolejny wyciek ze Śląska, można poczytać w internecie, "Przekręt w Kolejach Śląskich " gdzie biurokracja kolejowa okradała z pieniędzy które to były przeznaczone na inwestycje. A jest to tylko wierzchołek góry lodowej tych przekrętów tego typu w Polsce. Ten rozkład jazdy do Szklarskiej i do Czech jest nikomu nie po drodze bo do pracy szkół nie dojedziemy ani z rowerem, turystycznie do Harachowa z Jeleniej też nie dojedziemy, no chyba że z pół dnia spędzimy na kolejowym dworcu w Szklarskiej, w tym przypadku każdy wybierze inny środek lokomocji. A szkoda widać jak im zależy na podróżnych i mają to gdzieś najważniejsze że z Unii się bierze dotacje a reszta im wisi kompletnie. Nigdy na kolei nie będzie dobrze dopóki tacy ludzie się nie zmienią lub przyjdą inni na którym będzie zależeć.

że są starania:

Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK tak odpowiedział na to pytanie: „Staramy się by obsługa podróżnych na peronach pozytywnie się zmieniała.

I nastepnie,proszę popatrzec na zdjęcie nr 8,i zawstydzić sie,że nikomu na terenie tej kotlinki nie chce się zadbać o czystośc,bo muszą sprowadzać "specjalistów" z konca świata(Kiełczów).

Porąbane towarzystwo,i nie ma szans by się coś zmieniło!

Szkoda, że sam rozkład jazdy jest do d... Pociągi jeżdżą w takich godzinach, że nikomu nie pasują do pracy, szkoły itd. Na dodatek cena biletu ze Szklarskiej jest blisko 2-krotnie wyższa niż na PKS (który jeździ częściej i dojeżdża bliżej do centrum). Trudno się więc dziwić, że pociągi wożą powietrze. Na dodatek często się spóźniają - często widzę, jak taki "Kamieńczyk" czy "Śnieżka" potrafią mieć nawet 120 minut spóźnienia (a nawet więcej). O czym więc my tu mówimy? Czekać na zrujnowanej stacji na opóźniony pociąg, gdzie nie ma nawet gdzie usiąść, zimą na mrozie, bez żadnej informacji (może przyjechać za kilka minut, a równie dobrze opóźniony o 2 godziny, bo jedzie gdzieś z Olsztyna albo Poznania) - to hardcor chyba tylko dla najbardziej zadeklarowanych miłośników kolei. Normalny pasażer pójdzie na PKS, do którego na całej trasie (z Jeleniej, Cieplic, Sobieszowa, Piechowic czy Szklarskiej) jest z reguły nie więcej, niż 5 minut drogi. O ile taka ławka trochę kosztuje i można jeszcze zrozumieć, że PKP nie ma pieniędzy, w przypadku rozkładu jest to wyłącznie decyzja g****ego urzędnika z Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu (bo oni ułożyli taki rozkład), który uważa, że jak pociągi jeżdżą, to już wywiązał się ze swoich obowiązków (a o których godzinach i czy punktualnie, to już go zupełnie nie interesuje). Kolej przegrywa nie z innymi przewoźnikami, ale z własną głupotą. Do Jakuszyc pozostaje już tylko własne auto, bo PKS-y zlikwidowano, a czekać w Szklarskiej pół godziny albo godzinę na przesiadkę to już szybciej dojdzie się na piechotę. Obie linie (ze Szklarskiej do Harrachova i z Jeleniej do Szklarskiej) wyremontowano za unijne pieniądze - ciekawe, czy Unia wie, w jaki sposób wygasza się teraz frekwencję na tych trasach? Może po to, żeby zamknąć je z czystym sumieniem, gdy wygaśnie karencja na linie wyremontowane ze środków unijnych. Bo, nie oszukujmy się, wszystkie te działania (rozkomunikowanie pociągów, niedopasowane rozkłady jazdy) znamy już sprzed kilkunastu lat, gdy PKP celowo wygaszało frekwencję na liniach, żeby potem zamknąć je pod pretekstem zbyt małej frekwencji.

Można jeszcze usiąść na peronie z nogami na torach. Niezawodne miejsce do siedzenia na każdej stacji. I zawsze jest miejsce! Chyba że ktoś przyśnie i pociąg mu te nogi utnie - wówczas też wyjdzie na swoje, bo nigdy już nie będzie miał problemów z siedzeniem (wózek inwalidzki będzie miał zawsze przy sobie).

04.06.2014 PKP PLK ogłosiła zamówienie w ramach projektu Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna - modernizacja peronów na stacjach kolejowych Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice w ramach projektu Jeleniogórska Kolej Aglomeracyjna - etap I
04.06.2014 PKP PLK ogłosiła zamówienie w ramach projektu Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna - modernizacja peronów na stacjach kolejowych Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice w ramach projektu Jeleniogórska Kolej Aglomeracyjna - etap I

Zakres zamówienia:

modernizacja peronów na stacjach Piechowice (peron 2) oraz Jelenia Góra Zachodnia (perony nr 1 i 2) wraz z robotami towarzyszącymi
wymiana nawierzchni kolejowej na stacji Piechowice (tor nr 3 i 5) wraz z regulacją sieci trakcyjnej i robotami towarzyszącymi
wymiana 8 szt. rozjazdów na stacji Piechowice, modernizacja odwodnienia, modernizacja oświetlenia peronów wraz z zabudową małej architektury
przebudowa przepustu w km 13,230
modernizacja wiaty na peronie nr 1 w stacji Jelenia Góra Zachodnia
kwszp.info

A tak na marginesie w Piechowicach na peronie 1 stoją metalowe fajne ławki,śmietniki oraz wiata z ławkami,wszystko zrobiony pod koniec ubiegłego roku.

A po ch... oni remontują Zachodnią? Niech lepiej zrobią mijankę w Szklarskiej Dolnej, bo tak jak zrobili ten "remont" to jest porażka. Wszystko po łebkach, jak najmniejszym kosztem, o wiaduktach "zapomnieli" itd. Jak zwykle pomysły od czapy. Później znowu PKP będzie szukać kozłów ofiarnych żeby zwalić na nich winę, tak jak to było z wiaduktami w Piechowicach.

Spróbujcie się dowiedzieć czegokolwiek odnośnie kursów pociągów na dworcu głównym w Jeleniej Górze, panie z okienek odsyłają wszystkich na infolinię.....

Mnie kiedyś poinformowały jak kupowałem bilet, że będę miał w Szklarskiej pociąg dalej do Jakuszyc. wysiadam w Szklarskiej, patrzę na rozkład, a tam do pociągu godzina czasu. Wkur... się nieźle. Wziąłem narty na ramię i w tę godzinę doszedłem do Jakuszyc pieszo. więcej już nie skorzystałem z pociagu. Za taką obsługe dziękuję bardzo.

Co ty pieprzysz !!!Z dworca do Jakuszyc w 1h? Takwidziałem cię w TAXI!

6 kilometrów nie przejdziesz w godzinę? To musisz być jakąś totalną ofermą. Na pewno lepsze to niż siedzieć na stacji na mrozie.

POsłuchaj cielęcino ;;w zimie z bagażem to nawet komandosi w gorskim terenie może sobie radzą ,rozumię chyba na skuśke.

PO prostu jesteś c i o t a do kwadratu. Do Jakuszyc masz ze Szklarskiej wygodny asfalt, więc nie jęcz, ty "komandosie" (chyba w szarżowaniu epitetami anonimowo na forach). Pryszcze już wyciśnięte, gimbusie?

Co dalej z przejazdem przez tory .ul Lubańska już 2 razy był remontowany i nadal płyty ruszają się ,kierowcy omijają ,znów się zapadlo i stoi woda ,DLACZEGO nie ma chodnika po prawej stronie w niedzielę jak ludziska walą na giełdę to makabra ,tylko czekać jak kogoś potrąci samochód!!!!

Super fotka 12

Napisz komentarz

WERYFIKACJA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.