To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Połączenie Trutnov – Sedzisław zagrożone

Fot. Koleje Dolnośląskie

Niepokojące wnioski przyniosło spotkanie przedstawicieli samorządów regionalnych województwa dolnośląskiego i Kraju Kralowohradeckiego z prezesami Kolei Dolnośląskich i czeskiej spółki kolejowej GW Trans Regio.

Uczestnicy spotkania rozmawiali o połączeniach transgranicznych, które mają funkcjonować w sezonie wiosenno-letnim. Chodziło o relacje Wrocław/Wałbrzych – Mezimesti/Adrspach oraz Sędzisław – Kamienna Góra – Trutnov (ta druga z przesiadkami w kierunku Wrocławia i Jeleniej Góry). Problemem okazały się negocjacje z zarządcą infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w kwestii zezwolenia na wjazd taboru czeskiego do stacji Sędzisław. Co oznacza, że bardziej nas interesujące i cieszące się olbrzymim zainteresowaniem podróżnych połączenie z Trutnowa do Sędzisławia jest zagrożone.
Z czym dokładnie związany jest problem wyjaśnia rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich Bogusław Godlewski.
- Właściciel linii kolejowej, spółka PKP PLK, zażądała zamontowania na czeskich pojazdach serii 810 urządzeń SHP (Samoczynne Hamowanie Pociągu), a koszt tego byłby nie do udźwignięcia (byłby porównywalny z ceną tego taboru, co podważałoby ekonomiczny sens przywrócenia tych połączeń) . Nie ma to też żadnego uzasadnienia - na odcinku od granicy Państwa do Sędzisławia nie ma w torach zamontowanych elektromagnesów SHP (urządzeń współpracujących), więc urządzenia na pojeździe po prostu by nie działały. Warto dodać, że od lat na tym odcinku odbywa się ruch towarowy, a w sezonie także pasażerski – i odbywa się bezpiecznie bez tych urządzeń. Do tej pory nie było to problemem. W zeszłym roku odbył się także próbny przejazd pojazdem serii 810 do Sędzisławia i nie zanotowano wówczas żadnych problemów. Doraźnie zostało uzgodnione awaryjne wykorzystanie naszej jednostki - szynobusu SA134 za czeski pojazd 810. Taka zmiana zostałaby wprowadzona do momentu, kiedy kwestię udałoby się pozytywnie rozwiązać. A są na to szanse, gdyż po naszym zgłoszeniu problemu do Urzędu Transportu Kolejowego PKP PLK złagodziła swoje stanowisko i dopuszcza już także inne rozwiązania tej kwestii. Jesteśmy w trakcie uzgodnień, gdyż te odstępstwa muszą być zaakceptowane przez UTK. Warto nadmienić, iż w celu przygotowania do reaktywacji połączeń w zeszłym roku PKP PLK wyremontowała starą, nieużywaną krawędź peronową i peron nr 3 w Sędzisławiu.
Koleje Dolnośląskie zapewniają, że nie zrezygnują z tego połączenia. A w planach jest uruchomienie przez przejście w Lubawce nowych, całorocznych połączeń z Czech do Sędzisławia, przy jednoczesnym skomunikowaniu tych pociągów z jednostkami odjeżdżającymi z Sędzisławia w kierunku Jeleniej Góry i Wrocławia.
 

Komentarze (37)

niedasie na kolei, żenada

Rachwalski Co By Tu Jeszcze Spiep... najpierw wymyśla dziwaczne rozwiązania i zatwierdza rozkład, a dopiero potem dowiaduje się czy tak można. Nie po raz pierwszy - wcześniej to samo było z czeskimi szynobusami z Liberca do Szklarskiej Poręby, gdy do ostatnich dni ważyło się czy wjadą do Polski, bo nie miały dopuszczenia na nasze tory. Pełna amatorszczyzna w wykonaniu KD. A pomyśleć, że przez tyle lat jeździł do Trutnowa nasz szynobus i było dobrze, to ktoś musiał przyjść i wszystko rozwalić.

Takie same cyrki były niedawno z szynobusami z Liberca do Szklarskiej Poręby, gdzie też do ostatniej chwili nie wiadomo było czy szynobusy wjadą do Polski czy nie, bo w KD "zapomnieli" sprawdzić, czy mają dopuszczenie na polskie tory. Jak widać u amatorów z KD takie postępowanie to norma. Szkoda że odbija się to na pasażerach, a niekompetentnym osobom włos z głowy nie spada. Może czas zacząć wyciągać konsekwencje wobec nieudaczników z KD?

Szynobus KD jeżdżący dotychczas z Jeleniej Góry do Trutnova został przeznaczony na pociągi z Wrocławia do Adrspachu (też letnie weekendowe połączenie, uru****iane w tym roku) i stąd KD cudują teraz z przewoźnikami czeskimi na linii do Trutnova. Po prostu nie mają szynobusów. Nie od dzisiaj wiadomo, że KD mają poważne braki taborowe. Żeby uruchomić jakąś nową linię (a robią to głównie dla propagandy - zobaczycie jak pod koniec kwietnia będą trąbić o pociągach do Adrspachu), muszą zabrać szynobus z innej. Normalny przewoźnik uru****ia nowe połączenia wtedy gdy ma tabor, Koleje Dolnośląskie natomiast tylko przerzucają tabor z jednej linii na inną. Zachowanie zupełnie niepoważne. W ten sposób niszczą połączenia, do których ludzie się przyzwyczaili, na rzecz sezonowych kolejek turystycznych do małego Adrspachu, które nawet nie wiadomo czy się przyjmą albo pojeżdżą jakiś czas i znowu zostaną zlikwidowane. Ale jaki pijar dla przewoźnika!

Dla Czechów to wielki problem, żeby pociągi były bezpieczniejsze? PKP PLK ma rację. Jakieś standardy powinny być. Gdyby to były tylko pociągi towarowe to ok, ale tam jeżdżą ludzie i argument że do tej pory nic się nie stało, jest żadnym argumentem, bo stać się może.

SAMOCHODZIK pisać się nauczyłeś, ale czytać ze zrozumieniem to jeszcze nie. Nie pisz bzdur,idź się uczyć dzieciaku.

Pan naukowiec . Poucz wszystkich tutaj o jeszcze kilku sprawach.

Tia... W Kolejach Dolnośląskich zawsze mają "dobre pomysły", szkoda tylko że w większości są to niewypały. W tym przypadku popisali się kompletną amatorszczyzną, bo najpierw należało zorientować się w zasadach prowadzenia ruchu a potem wymyślać rozwiązania. To nie PLK jest winna (nikt Kolejom Dolnośląskim na złość nie robi, zasady prowadzenia ruchu są stałe i znane dla kumatych), tylko KD że tych zasad nie znają. Tylko w zwalaniu winy na innych są dobrzy (o czym świadczy post "znafcy"). Co do przesiadek w Sędzisławiu to zawsze był z nimi problem, bo pociągi często są rozkomunikowane ze względu na prowadzone roboty torowe. I obawiam że tak samo będzie tym razem. Do tego dochodzą notoryczne opóźnienia pociągów KD. Powinno zostać tak jak było, tzn. bezpośredni szynobus z Jeleniej Góry która generuje znacznie większą frekwencję niż Wrocław. Nikt z Trutnova nie jeździ do Wrocławia na wycieczkę na jeden dzień, a w drugą stronę też więcej ludzi jeździło z Jeleniej Góry niż Wrocławia. Kolejna fuszerka Kolei Dolnośląskich.

- Człowieku !!! Są dwie składowe tego systemu bezpieczeństwa !!! Jedna zamontowana w pociągu - czego Czesi w używanych na tej linii składach nie montują. A druga -podstawowa dla działania systemu - montowana na torach; co należy do PLK. I w tym wypadku również JEJ NIE MA bo PLK jej nie zamontowało. A z g****a frant "fachowcy" z PLK domagają się w czeskich pociągach "czytników" które nie mają z czym współpracować. PLK to "beton" który nieustannie uwala wszelkie inicjatywy dotyczące nowych czy reaktywowanych połączeń, natomiast nie spełnia swoich obowiązków - nie dba o utrzymanie linii w odpowiednim stanie technicznym, nie wykonuje bieżących remontów nie mówiąc o poważniejszych, doprowadza linie do śmierci technicznej za to "karmi" pensjami rzeszę pracowników nierobów.

A może pan pouczający i tak zwalniający wszystkich nierobów z kolei sam się zatrudni w PLK i pokaże jak się pracuje - cwaniaczenie w komentarzach po artykułem jest dość niskich lotów. Ogólnie to idź gdzieś w kąt i puść bąka bo chyba napompowało cię jak rybkę fubu.

To jest wina przewoźnika, a nie PLK. Rozwiązywanie w ten sposób problemu braków taborowych (niszczymy jedno połączenie, żeby uruchomić inne) bardziej szkodzi pasażerom niż im służy. Służy to natomiast spółce, która może chwalić się w mediach nowymi połączeniami do znanych kurortów. Po raz kolejny potwierdza się to, co od dawna wiadomo o Kolejach Dolnośląskich, że to spółka służąca pijarowi kilku polityków, a nie mieszkańcom.

"na odcinku od granicy Państwa do Sędzisławia nie ma w torach zamontowanych elektromagnesów SHP (urządzeń współpracujących), więc urządzenia na pojeździe po prostu by nie działały" - do SAMOCHODZIK, jeszcze raz sobie przeczytaj!

To taki typowy NIEDASIZM w wykonaniu PLK.

A co z połączeniami Wrocław - Jelenia Góra? Ostatnie połączenie o 20:40, a potem nocuj we Wrocławiu, jeśli chcesz wrócić do Jeleniej Góry.

To takie po polsku nie I oplaca sie nie da sie.

chodz zachod

Co będą nasze turysty do Czech jeździć hajs wydawać.
W Polsce siedzieć, kościoły zwiedzać, a nie do husytów na wycieczki...

Zastąpienie bezpośrednich szynobusów do Jeleniej Góry pociągami z przesiadką w Sędzisławiu w istocie jest "zarzynaniem połączenia", szczególnie w kierunku z Czech do Polski. Wiedząc jak wygląda dbałość o skomunikowania pociągów w Polsce i mając w perspektywie czekanie na pociąg na stacji w Sędzisławiu położonej na kompletnym odludziu na pewno większość Czechów zrezygnuje teraz z podróży pociągiem. W drugą stronę na pewno też frekwencja spadnie. Można tylko pogratulować Kolejom Dolnośląskim zniszczenia kolejnego atrakcyjnego połączenia kolejowego, które było prawdziwym hitem w czasach gdy je uru****iano (do szynobusu często trudno było wejść). Czy pan Rachwalski potrafi coś poza niszczeniem osiągnięć swoich poprzedników?

Rozwalić jedno połączenie które wypracowało już potoki pasażerów na rzecz nowego i niepewnego. To trzeba być prawdziwym "geniuszem", żeby tak robić. Każdy z branży transportowej znający się na rzeczy wie, że łatwo uru****ia się nowe połączenia, a znacznie trudniej przyzwyczaja do nich pasażerów. Jeśli do Trutnowa jeździło dużo ludzi, to na takie połączenie trzeba chuchać i dmuchać, a nie psuć pasażerom rozkład. Każda komercyjna firma z takim podejściem do klientów już dawno poszłaby z torbami. Ale to Koleje Dolnośląskie - spółka przyssana do publicznego garnuszka. Dla nich wszystko jedno ilu pasażerów wożą, dotacja jest stała. Trzeba pochwalić się przed podatnikami, że co jakiś czas uru****iają nowe, atrakcyjne połączenie, a że przy okazji niszczą inne frekwencyjne połączenia, to już cicho sza.

Już przylazły mikole jak Małgorzata czy dedete pewnie znowu podlinkowali artykuł na ich forach do wylewania swoich żali typu rynek kolejowy czy info kolej.Niedojdy życiowe dowartościowują się tam wyzywając się nawzajem.Polecam.Można się nieźle pośmiać.

Dzieciaku z KD! Weź się za robotę zamiast jęczeć po portalach i obrażać użytkowników! Kible z pociągach KD wiecznie są zapchane - to praca w sam raz dla ciebie. Pozatrudniali w KD upośledzonych gimbusów i taki jest tego efekt.

Już trolle z Kolei Dolnośląskich przylazły i tradycyjnie rozpoczyna się obrażanie czytelników. Trolle z KD kulturalnie dyskutować nie potrafią. Taka kultura panuje w Kolejach Dolnośląskich. Powinni zaorać tę spółkę, która znowu robi nam wstyd przed Cze****i.

Tutaj proszę jeleniogórzan następny osobnik.Wyzywanie od KD trolli to standard na ich portalach.

Nie zaśmiecaj wyzwiskami kolejnego portalu, dzieciaku z KD. To twój szef tak napuszcza trolli na różne portale? Nawet nie masz odwagi się podpisać przynajmniej nickiem, głąbie.

Niestety musicie się mikole pogodzić z tym że my pasażerowie z Jeleniej Góry wybraliśmy pociągi KD.Nie zmienicie faktów i rzeczywistości.Knujecie jakieś teorie spiskowe o prezesach i trollach.Żyjecie w swojej wirtualnej rzeczywistości a wystarczy przejechać się pociągiem żeby zobaczyć ile ludzi nimi jeździ a ile jeździło za czasów PR.Fakty są faktami.Pasażerowie chcą nowych pociągów.Czas brudnych i śmierdzących kibli się skończył.Na temat waszych mikolskich wywodów i teorii nawet prace magisterskie powstają.

Z Jeleniej to ty bardzo chciałbyś być, KD-Trollu z Wrocławia. Na razie jesteś tylko zacietrzewionym dzieciakiem, który zaśmieca wszystkie portale trollingiem zawsze w tym samym stylu. Idź sobie popłacz w poduszkę albo do swojego prezesa (taki sam yntelygent jak reszta tego barachła z KD). Znowu robicie wstyd Dolnemu Śląskowi przed Cze****i.

Boli cię tyłek oj boli :) próbujesz zaklinać rzeczywistość ale faktów nie zmienisz.To my mieszkańcy Jeleniej Góry wybraliśmy czym będziemy jeździć.Pociągi są pełne a ty pisz dalej swoje urojone fantazje jak to nikt nie jeździ KD.PKS cienko stoi,krycha padła bo już nikt tym złomem nie chciał jeździć.

Nie podszywaj się pod mieszkańców Jeleniej Góry, trollu z KD. Na każdym portalu pełno twoich komentarzy, wszystkie w tym samym stylu, oczywiście zawsze przedstawiasz się jako mieszkaniec danego miasta. I jeszcze to pisanie w imieniu wszystkich. Tak śmieszne, że aż żałosne. Nie było pieniędzy na zatrudnienie bardziej bystrych trolli w KD, że pozatrudniali takich upośledzonych gimbusów? Pewnie nie wiesz, że PKS jeleniogórski jest jednym z najbogatszych w Polsce, za to wasze szynobusiki padają jak muchy. PKS nie zlikwidował ani jednego połączenia do Wrocławia mimo, że KD mają tańsze bilety. Dlatego że wszyscy wolą solidne, komfortowe autobusy zamiast waszych wiecznie opóźnionych trupów. Tylko nie płacz.

Solidne komfortowe dwudziestoletnie Bovy! PKS Jelenia Góra to totalne zacofanie.Ich najlepszy autobus to jedenastoletnia Setra .Standardem jest mercedes O405i407.Nie mają kasy na dokończenie budowy zajezdni na ulicy Zgorzeleckiej.Odwoływane są kursy bo nie ma sprawnych autobusów!Taki to bogaty PKS który w 2017roku zlikwidował ponad 20 kursów!

Dzieciaku! Lepsze Bovy niż stare, podrasowane kible sprzed pół wieku! Jakbyście tam samo pracowali w KD, jak hejtowali konkurencję to na pewno poziom waszych usług byłby wyższy. A tak... Tylko żal i kompromitacja. Koleje Dolnośląskie to najgorsza spółka kolejowa w Polsce! To co ce****e tę spółkę to przestarzały tabor, ciągłe odwoływane kursów z powodu awarii, wieczne opóźnienia pociągów, przeładowane pociągi, aroganckie podejście do pasażera, likwidowanie linii (tak jak ostatnio do Lwówka Śląskiego) i... zwalanie winy na wszystkich innych poza sobą. PKS Jelenia Góra to przy was wzór przewoźnika. Kto podstawia wam autobusy jak nie macie taboru (np. do Lwówka albo Szklarskiej) jak nie PKS Jelenia Góra? Tak więc licz się ze słowami szczeniaku, bo nawet сhamstwo i arogancja w Kolejach Dolnośląskich powinny mieć swoje granice.

Nie masz pojęcia o czym piszesz.Potrafisz tylko zmieniać ksywki.Widać że nie jesteś z Jeleniej Góry,jeżeli twierdzisz że nowe Impulsy to przestarzały tabor.Twój wzór przewoźnika ostatnio wywalił pasażerów z autobusu do Karpacza bo dyżurny kazał mu zabrać ludzi ze zepsutej Bovy pod Wrocławiem.Ludzie stali godzinę na łące czekając na następny autobus ale co ty możesz wiedzieć skoro nawet nie jesteś z Jeleniej Góry i nie nie wiesz co się dzieje w Jeleniej.Przylazłeś tu z mikolskiego portalu i piszesz o rzeczach które w ogóle nie mają miejsca w Jeleniej Górze.

Żadnych ksywek nie zmieniam, bucu z KD. Ty nawet nie potrafisz przedstawić się choćby nickiem, tylko same kropki jak u upośledzonego сymbała, który jeszcze nie nauczył się pisać. Piszesz takie bzdury, trollu z Kolei Dolnośląskich, że aż głowa boli. Pogódź się z faktem, że jesteś tu sam, nikt nie nabiera się na twoje brednie. Najlepszym dowodem jest fakt, że nikt ciebie nie broni a wszyscy się z ciebie tylko śmieją. No ale w robieniu z siebie błaznów na forum publicznym (w tym międzynarodowym) jesteście akurat najlepsi z KD. Zainteresowanym polecam wątek "Nieudolność Kolei Dolnośląskich" na forum Infokolej, gdzie jest mnóstwo przykładów, jacy amatorzy pracują w Kolejach Dolnośląskich. Jak w PKS Jelenia Góra zepsuje się autobus, to PKS przysyła nowy, jak zepsuje się wasz szynobusik, to ludzie zostają na lodzie i czekają na kolejny pociąg, który jest za pół dnia. Ponadto wśród drużyn konduktorskich w Kolejach Dolnośląskich dominuje сhamstwo i arogancja wobec pasażerów. Takie są fakty. Możecie sobie pluć na innych przewoźników, a próbujecie jedynie w ten sposób odwrócić uwagę od własnej arogancji i nieudolności. Tak samo w przypadku połączeń do Trutnova winne w całości są Koleje Dolnośląskie, ale szczekacie oczywiście na PLK jak zaplute kundle.

Sam się przyznałeś że jesteś z Infokolej czyli z forum mikolskiego które jest akademickim przykładem trollowania i wyzwisk.Wyzywasz innych od buców,cymbałów ale rzeczywistość to Ciebie bije.To ludzie,mieszkańcy Jeleniej Góry wybrali czym chcą jeździć.Wasze mikolskie forum to tylko kilka osób a cała nasza Kotlina jeździ KD.Pisz sobie dalej a prawda broni się sama!

Dzieciaku, jaki ty jesteś nudny. Jakieś przykłady potrafisz podać, że tamto forum "jest akademickim przykładem trollowania i wyzwisk"? Na razie mamy dowody, że ty dobry jesteś w trollowaniu i obrażaniu. Widać właśnie świetnie, jaką kulturą ce****ą się pracownicy KD. A mieszkańcy Jeleniej Góry właśnie wybrali czym chcą jeździć. PKS-y do Wrocławia jeżdżą cały czas nabite, żadnego kursu PKS nie zlikwidował pomimo dużego skrócenia czasu jazdy pociągiem, co o czymś świadczy. To samo np. do Szklarskiej Poręby, gdzie pociągi na co dzień wożą powietrze. Dalej brnij w swoje kłamstwa i bzdury, które jeszcze bardziej kompromitują twoją spółkę. I widać czym się zajmują osoby zatrudnione w KD - głównie zaśmiecaniem portali, a nie pracą.

Taki to z Ciebie dojeżdżający. Opierasz się na jednym filmiku w sieci pokazującym pusty pociąg.Chcesz dowody zapraszam na pusty dworzec autobusowy w Jeleniej Górze.Dzisiaj od godziny 7 do 12 z autobusów do Wrocławia skorzystało jakieś 100 osób czyli tyle ile przypada na jeden pociąg.Średnio jedna Bova wyjeżdżająca z JGA jest zapełniona w 40%.Jeszcze kilka lat temu było to 100% ale tak się kończą zmowy cenowe jak było to w przypadku PKS i Krychy.Gdybyś był z Jeleniej i czytał na co dzień jeleniogórskie portale to byś wiedział co się dzieje w PKS i jakie mieszkańcy naszego miasta mają zdanie o tym przewoźniku oraz ile kursów zostało zlikwidowanych.Nawet już ukraińcy nie chcą tam pracować bo nie wiedzą czy dostaną wypłatę.Lepiej już wracaj na Infotrolluj.

Jakim jednym filmiku? Często widzę pociągi do Szklarskiej na przejeździe i zawsze puste. Do Wrocławia jakbyś nie wiedział studenci jeżdżą głównie po południu, więc znowu tania manipulacja. Dworzec kolejowy w tym czasie jest jeszcze bardziej pusty. Jak myślisz dlaczego PKS zlikwidował przystanek przy dworcu PKP? Dlatego, że nikt nie wysiada z tych waszych pociągów. Takie są fakty, wiem że boli trolla z KD. A tymi danymi wyssanymi z palca to oszukasz co najwyżej gimnazjalistów na mikolskich forach, ale na pewno nie mieszkańców. Autobus do Wrocławia jedzie co pół godziny i prawie każdy zapełniony. Pociąg - krótki trzyczłonowy szynobusik do 2-3 godziny zazwyczaj mocno pustawy. Po drodze jest jeszcze duży Wałbrzych, a autobusy omijają Wałbrzych i inne duże miasta. Wiem że boli zad trolla z KD ale takie są fakty o tej twojej spółeczce pełnej nierobów i pasożytów społecznych.

Skandalem jest, że Kamienna Góra jest tak olewana przez Koleje Dolnośląskie i pomimo dobrego stanu torów wciąż nie może doczekać się codziennych pociągów. Zwalanie winy na PLK jest zwykłą arogancją przewoźnika, bo tu akurat tory są dobre, jedynie niechęć przewoźnika do uru****iania pociągów na liniach dalej od Wrocławia sprawia, że Kamienna Góra jest wykluczona komunikacyjnie. Dla tego przewoźnika ważniejsza jest sezonowa kolejka turystyczna dla wrocławian do Adrspachu niż codzienne pociągi dla mieszkańców dużego, powiatowego miasta leżącego zaledwie kilka kilometrów od głównej magistrali kolejowej.