Przystanki rosną w oczach

fot. PLK

W szybkim tempie posuwają się prace przy przebudowie i budowie przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej. Mieszkańcy i turyści już mogą korzystać z nowych peronów w Jeleniej Górze Sobieszowie. To efekt projektu za ponad 17 mln zł z RPO woj. dolnośląskiego, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Kończą się prace na przystanku Jelenia Góra Cieplice. Na koniec roku będą gotowe przystanki Jelenia Góra Zabobrze i Jelenia Góra Przemysłowa.

Podróżni na stacji w Jeleniej Górze Sobieszowie od 30 kwietnia skorzystają z drugiego, nowego peronu. Kończą się też prace przy budowie bezpiecznego przejścia przez tory. Perony są wyposażane w wiaty i ławki. Wygodne i bezpieczne korzystanie umożliwia m.in. nowe oświetlenie. Montowane jest czytelne oznakowanie oraz informacja o rozkładzie w gablotach informacyjnych. Dojścia zaplanowano tak, by były dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się
Obecnie, poza Jeleną Górą Sobieszów, roboty koncentrują się na Jeleniej Górze Cieplicach. Do września, zgodnie z planem zostaną ukończone prace na dwóch nowobudowanych przystankach: Jelenia Góra Zabobrze i Jelenia Góra Przemysłowa.
W Jeleniej Górze Cieplicach kończą się prace budowy nowego peronu. Jest on położony w dogodniejszej dla podróżnych lokalizacji - bliżej przejazdu kolejowego przy ul. Lubańskiej. Takie rozwiązanie skróci dojście na przystanek.
Jelenia Góra Zabobrze - na nowym przystanku są już betonowe konstrukcje i nawierzchnia dwóch nowych peronów. W poziome torów będzie wybudowane przejście pomiędzy peronami. Bezpieczeństwo podróżnym zapewnią rogatki i monitoring. W rejonie nowego przystanku przebudowane zostały już tory i zamontowane nowe rozjazdy.

Jelenia Góra Przemysłowa - jest już wybudowany nowy peron. Bezpieczne przejście przez tory zostanie zabezpieczone automatycznymi rogatkami. Równocześnie z przebudową peronów i torów prowadzone są prace związane z podłączeniem urządzeń, odpowiadających za łączność i bezpieczeństwo ruchu kolejowego.
Zgodnie z ustaleniami z miastem, do końca sierpnia powinny zostać wykonane drogi do nowych przystanków. Równocześnie zostaną wykonane również pozostałe prace na terenie kolejowym. Zakończenie prac planowane jest na IV kw. br.
Przebudowane stacje i nowe przystanki zapewnią podróżnym lepszy dostęp i komfort podróży koleją na terenie aglomeracji jeleniogórskiej i wyjazdy w region. Z możliwość lepszych połączeń skorzystają mieszkańcy oraz licznie przebywający turyści.

 

Komentarze (22)

Tyle pieniędzy w błoto.
Kto teraz jeździ koleją

Idź i zobacz kto jeździ.

Ja jeżdżę i mnóstwo innych ludzi. Przejazd koleją jest w komfortowych warunkach i już częściej w bardzo korzystnych cenach.

Mentalnością chyba nadal tkwisz w latach 90. kiedy likwidowano i niszczono kolej na potęgę?!Jak nie wiesz kto jeździ teraz koleją to przejdź się np. na dworzec główny w Jeleniej i zobaczysz kto i jak wielu ludzi korzysta teraz z pociągów.

Ja jeżdżę. A ty siedzisz za płotem i ujadasz.

Jeżdżą może nie ty bo z ciebie wielki Pan i cię brzuszek za duży problem masz.

Za granicą też każdy ma samochód a pociąg prawie dociera wszędzie !!

Bardzo dobrze że kolej wróciła, szybko, bezpiecznie i ekologicznie. Zastanawia mnie tylko rozkład jazdy PKS - wszystkie kursy 1:55 z Jeleni ej do Wrocławia? Jak kolej przyspieszyła to autobusy też? Jak to wygląda w rzeczywistości, bo nie chce mi się wierzyć że pomimo zamkniętej drogi w Bolkowie autobusy przyspieszyły.

Kolej ma przewagę nad autobusem. Same autokary są wprawdzie nowoczesne, ale podróż koleją bardziej komfortowa. W każdej chwili można wstać, rozprostować kości, a w razie potrzeby udać się do WC. Póki co PKS nie ma toalet w autokarach dalekobieżnych.

Co do kursów, to przy blokadzie drogi w Bolkowie autobusy muszą nadrabiać drogi, a więc z pewnością szybciej nie pojadą, zwłaszcza na tych wąskich i krętych drogach. Te 1:55 doliczając czas postoju na przystankach to fikcja.

Też mi przyspieszenie :D O ile kolej faktycznie przyspieszyła, to autobusy jeździły 2 godziny a teraz 1h55min. To nazywasz przyspieszeniem? Autobusy się nie rozwijają i raczej lepiej nie będzie. Obecna kolej nie ma konkurencji.

Dokładnie o to mi chodzi! Zastanawia mnie jedynie czas z rozkładu PKS z rzeczywistością bo o ile opóźnienia pociągów można sprawdzić w każdej chwili to taki PKS może "podkręcać" czasy przejazdów bezkarnie.

Kiedy pojadzie pociąg Jelenia Góra -Karpacz.

Kiedy odbudują tory.

Nie rentowna trasa.

Nierentowny to jesteś ty w swojej wypowiedzi. Może najlepiej cię wysłać do Afryki, będziesz siedział pod palmami i zajadał banany, nic więcej zero zmartwień. W sumie to powinno się tam wysłać wszystkich polityków z Polski, bo przez nich Polska cofa się do kamienia lupanego tak jak to zrobiono w latach 90 tych z koleją.

I proszę jakieś informacje na mieście powiesić w Cieplicach, bo co nie którzy przychodzą na stary przystanek !!!x

No i bardzo fajnie.Takie dwie rzeczy jeszcze bym zrobił: w Cieplicach powinno być zrobione drugie wyjście z peronu wzdłuż składu węgla do ul.Dworcowej.Obecnie ludzie zamieszkujący okolice starej Zorki czy dawnego Tesco muszą obejść praktycznie całą długość peronu żeby się na niego dostać.Dobrze też by było aby w przyszłości powstało przejście przez most na Bobrze po rozebranym torze Lwóweckim.Wtedy byłby lepszy dostęp ludzi z Osiedla Robotniczego do przystanku Zabobrze i w ogóle lepsze dojście do tej części miasta.

Należy zmusić karami właścicieli posesji obok peronu w Cieplicach i Sobieszowie do uporządkowania terenu bo nowe perony wystają z bałaganu i dzikich chaszcze tak nie powinno być w cywilizowanym kraju.

Tam biorcy i miłośnicy tanich win urzeduja, to nie licz na cuda.

Tiry na tory. Nie zapominajcie o bocznicach i przeladunku naczep.

Kolej i autobusy pks są potrzebne i bezpieczniejsze nie wszędzie można udać się samochodem.

Napisz komentarz

WERYFIKACJA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.