Samorząd województwa przebudował drogę Bolesławiec – Lwówek Śląski

Samorząd województwa przebudował drogę Bolesławiec – Lwówek Śląski

Inwestycja polegała na przebudowaniu 16 kilometrów drogi nr 297, a jej koszt przekroczył 32 miliony złotych. Jezdnia zyskała nową nawierzchnię o szerokości 6,2m, która dla poprawy bezpieczeństwa została dodatkowo poszerzona na łukach. Pojawiły się też nowe bariery, oświetlenie, a także pionowe i poziome oznakowanie. Udrożniona została kanalizacja deszczowa i rowy, a zagrażające bezpieczeństwu ruchu drzewa i krzewy zostały wycięte w odległości do 3 metrów od krawędzi jezdni. W ramach rekompensaty nowe krzewy zasadzono w bezpiecznych lokalizacjach.

Modernizacji poddano aż 34 obiekty inżynierskie, w tym 4 mosty, wiadukt oraz 29 przepustów pod jezdnią. Dodatkowo, dla poprawy bezpieczeństwa pieszych we wszystkich miejscowościach na trasie, przebudowano lub wybudowano nowe chodniki.

Powstały też nowe zatoki autobusowe, przystanki i specjalne perony dla pieszych, tak by zapewnić nie tylko wygodę, ale przede wszystkim bezpieczeństwo osobom korzystającym z komunikacji zbiorowej oraz dzieci dowożonych autobusami do szkół.

Odcinek o którym mowa jest ważnym ciągiem komunikacyjnym łączącym powiaty bolesławiecki i lwówecki. Jest również częścią odcinka łączącego drogi krajowe nr 30 i 94 na trasie Bolesławiec – Lwówek Śląski – Pasiecznik.

Komentarze (11)

wow, 16 kilometrow ponad 2 lata.....
i przypadek ze przed samymi wyborami gotowe...

Tak miało być.Oddanie przed wyborami aby miał kto wstęgi przecinać

Jakoś nic nie słychać na temat remontu kolejnego odcinka - od Lwówka do Pasiecznika. Stan tej drogi jest tragiczny.

W zasadzie poza ogłoszonym przetargiem na budowę obwodnicy Piechowic i 2 letnim remontem drogi nr 365 przez Dziwiszów nic nie dzieje się na drogach wojewódzkich w okolicach Jeleniej Góry. Drogi o numerach 367 od granicy miasta Jeleniej Góry do Szarocina, 365 od Kapeli do Jawora, 328 od Kaczorowa do Świerzawy, 366 od Kowar do Piechowic i oczywiście wspomniana 297 od Lwówka do Pasiecznika naprawdę wymagają pilnych i kompleksowych remontów.

jaki tam Samorząd województwa, przecież to marszałek Cezary P. wybudował!

oczywiscie tylko marszalek. Malo tego. Za swoje wybudowal i dal nam. Laskawca!
niech zyje!

Ten rejon jest sto lat za murzynami ,droga Pasiecznik czy przez Wleń do Lwówka to istana męka ,niebezpieczna i z dziurami ,przejazd przez Pławną to samo ,całe szczęście ,że jest w końcu już S3 i omijam te świetne drogi ,poza tym Jelenia Góra też się cofa drogi w coraz gorszym stanie ,wszystkie wylotówki to drogi w złym stanie najlepsza to teraz na Bolków.

Remont tej drogi to powinien być podręcznikowy przykład nieudacznictwa. W takim czasie powstają dziesiątki km autostrad....

Oznakowanie poziome do poprawy!
Linia przerywana na łukach drogi!

Napiszę że ta droga to jedno wielkie nieporozumienie budować ją ponad 2 lata. Znaki pionowe do poprawy o podwójnej ciągłej która jest przez 89 procent trasy od Bolesławca do Lwówka śl.Zakrety nie wyprofilowane na mostach ograniczenia do 30 km. Na zakrętach brak barierek można ładnie komuś pole zaorać

Droga Lwówek Śląski Jelenia Góra do remontu bo to masakra a nie droga.

Napisz komentarz

WERYFIKACJA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.