– Dzięki porozumieniu, między województwem, samorządami i instytucjami państwowymi zrealizujemy inwestycję, która ustanowi nowe standardy budowy tras rowerowych. Wytyczne określone przez Instytut Rozwoju Terytorialnego pozwolą wybudować ścieżki bezpieczne, dobrze oznakowane i solidnie wykonane. Dzięki rozmowom i zawartemu porozumieniu elementy tras budowane przez poszczególne samorządy będą łączyć się w całość – wyjaśnia marszałek Cezary Przybylski, Bezpartyjni Samorządowcy.

Inicjatorem przedsięwzięcia jest stowarzyszenie Rzeczpospolita Samorządna, skupiające kilkadziesiąt dolnośląskich samorządów i od kilku lat wspierające rozwój społeczny, gospodarczy i kulturowy w regionie. Stowarzyszenie wśród swoich najważniejszych celów stawia łączenie wspólnot lokalnych, a także promocję i realizację wspólnych interesów jednostek samorządu terytorialnego.

– To wyjątkowa inwestycja integrująca samorządowców w różnych częściach Dolnego Śląska, którzy w ramach stowarzyszenia mogą realizować interesy i potrzeby swoich społeczności – wyjaśnia Dariusz Stasiak, z Zarządu Stowarzyszenia Rzeczpospolita Samorządna i przewodniczący sejmikowej komisji Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Bezpartyjni Samorządowcy.

Partnerami przedsięwzięcia, oprócz dolnośląskich samorządów, są Wody Polskie, PKP S.A., Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad i Lasy Państwowe, czyli instytucje, które są w części właścicielami działek, przez które będzie przebiegać Dolnośląska Autostrada Rowerowa. Samorządy będą odpowiedzialne w szczególności za zapewnienie wkładu własnego do finansowania, wybór wykonawców projektu i robót budowlanych, a także późniejsze utrzymanie nowej infrastruktury.

Dolnośląska Autostrada Rowerowa to uzupełnienie układu transportowego Dolnego Śląska, ale także nowy impuls dla miejscowych planów i strategii związanych z ruchem turystycznym czy promocją, który pozytywnie wpłynie na rozwój lokalny i regionalny.
 

Napisz komentarz


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

Zgłoś za pomocą formularza.