To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Ważny projekt

Szkoła Podstawowa nr 8 w Jeleniej Górze znalazła się w małym gronie sześciu szkół na Dolnym Śląsku, które właśnie rozpoczęły udział w międzynarodowym projekcie „Erasmus+”.

Czym jest „Erasmus+”? W dużym skrócie jest to projekt, w którym mogą wziąć udział placówki oświatowe z całej Unii Europejskiej, a celem działań odbywających się w ramach projektu jest poprawa jakości pracy placówki oświatowej. A jak można to osiągnąć? Chociażby poprzez udział jej pracowników w kilkudniowych kursach i szkoleniach, podczas których będą mogli podnieść własne kompetencje zawodowe.
Wielka Brytania, Irlandia, Hiszpania, Portugalia, Malta i Włochy – do tych krajów wyjadą nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 8, aby odbyć intensywne szkolenia z zakresu m.in. nauczania języków obcych oraz pracy z uczniami i uczennicami o różnym typie niepełnosprawności. Szkoła Podstawowa nr 8 jest bowiem placówką z oddziałami integracyjnymi.
Pracownicy Szkoły Podstawowej nr 8 mają więc wyjątkową okazję, aby dzięki wyjazdom szkoleniowym poznać nowoczesne oraz innowacyjne metody nauczania, a także sposoby zarządzania placówką oświatową. Wart uwagi jest również fakt, że jest to kolejna możliwość pogłębienia współpracy międzynarodowej z innymi szkołami w Europie, bowiem szkoła z Zabobrza kolejny już raz bierze udział w międzynarodowym projekcie, co wyróżnia ją na mapie dolnośląskich placówek oświatowych. Tym razem realizacja projektu „Erasmus+” odbywa się pod hasłem „Niech wypowie język, co wymyśli głowa”.
Jak informuje koordynatorka projektu, pani Magdalena Pabian, w projekcie weźmie udział 26 nauczycieli zatrudnionych w szkole podstawowej. Połowa to nauczyciele dyplomowani z długoletnim stażem i doświadczeniem. Wszyscy posiadają tytuł magistra i przygotowanie pedagogiczne. Nauczyciele ukończyli studia podyplomowe lub kursy kwalifikacyjne nadające im dodatkowe uprawnienia zawodowe. W projekcie będzie uczestniczyć: 3 językowców, 16 przedmiotowców, 4 pedagogów specjalnych, 1 dyrektor, 2 wicedyrektorów.
Nie pozostaje chyba nic innego, jak pogratulować i życzyć powodzenia w realizacji projektu. Czekamy na efekty.