Wracają kursy do Harrachova, Goerlitz i Lichkova

Wracają kursy do Harrachova, Goerlitz i Lichkova

Koleje Dolnośląskie przywracają od poniedziałku, 18 stycznia kursowanie zawieszonych pociągów międzynarodowych. Pociągi będą kursowały zgodnie z rocznym rozkładem jazdy wprowadzonym w grudniu.

Wybrane połączenia transgraniczne na Dolnym Śląsku zostały wstrzymane 28 grudnia 2020 roku. Zmiany miały związek z sytuacją epidemiczną i wprowadzonymi w jej wyniku obostrzeniami, zarówno w Polsce, jak i u jej sąsiadów. W porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, który odpowiada za organizację transportu kolejowego w regionie, Koleje Dolnośląskie przywracają te pociągi na swoje trasy od poniedziałku, 18 stycznia.

Zmiany obejmą trzy linie transgraniczne. Pasażerowie ponownie będą mogli korzystać z połączeń, realizowanych przez Koleje Dolnośląskie na odcinkach granicznych Zgorzelec – Goerlitz, Międzylesie – Lichkov oraz Szklarska Poręba Górna – Harrachov. Wszystkie one będą kursowały jak przed ich zawieszeniem, czyli zgodnie z wprowadzonym 13 grudnia minionego roku rocznym rozkładem jazdy. Bez zmian kursować będą pociągi na odcinkach Zasieki – Forst (Lausitz) i Lubawka – Kralovec, których z przyczyn technicznych nie obejmowało grudniowe zawieszenie.

– Cieszymy się z decyzji organizatora, ponieważ będziemy mogli wrócić na wszystkie nasze trasy a pasażerowie po obu stronach granicy ponownie uzyskają możliwość korzystania z połączeń kolejowych –powiedział Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. – Cały czas monitorujemy jednak rozwój sytuacji epidemicznej a co za tym idzie – będziemy też przyglądać się jak w praktyce wygląda realizowanie tych połączeń względem obowiązujących ograniczeń, zarówno u naszych czeskich i niemieckich partnerów, jak i tych, które nadal obowiązują w Polsce – dodaje Rodak.

Komentarze (17)

Jeszcze nie ma tego upośledzonego trolla z Wsiocławia? W Urzędzie Marszałkowskim w niedziele nie pracują?

Już po wieczorynce, więc wsiocławski spamer od dawna śpi. Musi wyspać się do fabryki u Koreańczyka w Kobierzycach na 7 rano, gdzie tyra za najniższą krajową. Przyjdzie jutro z samego rana przed wyjściem do fabryki i wyładuje frustrację, zaspamowując forum.

Haha, obudzili sie w Kolejach Dolnośmiesznych. Ferie akurat się kończą a oni uru****iają dopiero pociągi. Czy we Wrocławiu mają w ogóle mózgi?

Nikt tak nie zniszczył kolei w naszym regionie jak obecny marszałek. Najpierw zaorał linię do Lwówka, podejrzewam, że linia do Jakuszyc to jest kolejna linia przeznaczona przez niego do odstrzału. Co chwilę podejmuje działania mające na celu zmniejszyć frekwencję w pociągach żeby potem z czystym sumieniem zlikwidować linię. Tak się likwidowało niewygodne linie kolejowe w PRL-u. Zlikwidował wszystkie pociągi do Jakuszyc w ferie (przez co Polana zapychała się samochodami), podniósł dwukrotnie cenę biletu Euronysa (bo za dużo ludzi jeździło na wycieczki w góry na tym bilecie), postawił szlabany na wszystkich drogach leśnych przecinających tory, żeby "ułatwić" ludziom dostęp do gór. Tego marszałka interesuje tylko Wrocław i okolica. Marszałek Przybylski ma gębę pełną frazesów jak mu zależy na kolei a robi coś przeciwnego. A od tych pijarowych artykułów na Jelonce dotyczących centrum sportu w Jakuszycach, których nawet nie można komentować (ciekawe czego boi się marszałek?) już aż mnie mdli. I jeszcze te śmieszne opłacone trolle, które robią kloakę z dyskusji wszędzie tam, gdzie się krytycznie pisze o Kolejach Dolnośląskich. Czas tego marszałka już minął, trzeba wykopać go ze stołka zanim do szczętu zniszczy kolej na dolnym Śląsku i zrobi z naszego regionu pośmiewisko na cały kraj.

We Wsiocławiu się obudzili i zauważyli, że są ferie zimowe... Dopiero jak się kończą. Haha, jakie półmózgi!

Aaa, i zaraz obudzi się 12 letni "miszcz" internetu z Wsiocławia, który myśli że posiadł tajemną wiedzę zmiany IP, lub korzystania z VPNów. Zacznie się jechanie po Lwówku, że pociągi są niepotrzebne, jeżdżą co 5 minut, że za tanie bilety itd. Potem zacznie wyzywanie forumowiczów, pod różnymi nazwiskami i nickami. No i tradycyjne plusowanie i minusowanie. Klasyczny troll

Temat kolei w regionie Jeleniogórskim (a w szczególności zniszczonej przez Koleje Dolnośląskie za rządów poprzedniego prezesa Rachwalskigo linii do Lwówka) jest bardzo niewygodny dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?

A bilety Euronysa nadal w Kupuj Drożej dwa razy droższe niż u Czechów? Co za dziadowska spółka, należałoby ją zaorać i wpuścić na nasze tory Koleje Czeskie!

Koleje Dziadowskie i wszystko jasne. Oni tylko myślą jak zawiesić kolejne pociągi a nie uruchomić nowe.

Pociągi ze Szklarskiej Poręby do Liberca powinny jeździć, bo jeździ tą linią dużo turystów i narciarzy. Do Lubawki też powinny pozostać. Natomiast z Międzylesia do Lichkowa nadal mogą nie jeździć, bo tamtędy nikt i tak nie jeździ pociągami. Tak samo ze Zgorzelca do Goerlitz są niepotrzebne. W Zgorzelcu mieszka same menelstwo i aż strach tam puszczać w ogóle jakiekolwiek pociągi. Z Zasiek do Forst również zlikwidować, to są jakieś kompletnie zapadłe dziury.

Powinni wszystkie pociągi wydłużyć do Lwówka. Najbardziej brakuje pociągu relacji Lwówek - Lwów, żeby był dogodny dojazd w rodzinne strony. We Lwowie istnieje wiele możliwości przesiadek w głomb Ukrainy.

I jesteś, śmieciu z Wsiocławia. Tak jak zapowiedzieli, z samego rana. Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Mirska, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski.

A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Świeradowa. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała.

Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.

Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki i różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tu nie stać na bilety na pociąg.

Nie jestem ani z Wrocławia ani ze Świdnicy. Ale na zmianę mieszkam w obu miastach. Krótka piłka; Wrocław to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, smród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to hołota z zabużańskich wsi. Pato-kołchoz. Wstyd mieć taką stolicę województwa.

O lokalni patrioci zabrali głos. Poziom kiboli i narodowców.

Już teraz śmiегdzi kupą z twoich gaci, wsiocławski smгоdzie. Musieli cię nieźle gwаłcić koledzy w podstawówce, że taki pomylony jesteś. Trzymaj się lepiej jak najdalej od gór przуgłuрie o inteligencji krawężnika, bo sobie znowu krzywdę zrobisz.

Napisz komentarz

WERYFIKACJA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.