To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Inwestycja koło dworca kolejowego

Inwestycja koło dworca kolejowego

Do 12 lutego przedłużono termin przetargu na remont ul. Krakowskiej i stworzenia w okolicy dworca dużego parkingu, centrum przesiadkowego. - Gdyby udało nam się dogadać z PKP, mogłoby tam powstać więcej miejsc parkingowych, ale te rozmowy są bardzo trudne – usłyszeliśmy w jeleniogórskim urzędzie miasta.

Każdy, kto podjeżdża pod jeleniogórski dworzec kolejowy spotyka się z tym problemem – znalezienie tam wolnego miejsca postojowego nie jest łatwe. Straż miejska regularnie karze kierowców, którzy parkują w miejscu zarezerwowanym dla taksówkarzy. Tymczasem jeśli rola kolei w dowożeniu ludzi do pracy i szkół ma rosnąć (w dziesięcioletniej perspektywie podróż pociągiem do Wrocławia ma się skrócić do godziny czasu), to musi w Jeleniej Górze powstać centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia.

Przetarg na remont ul. Krakowskiej i stworzenia przy niej 60 miejsc parkingowych (osiem dla niepełnosprawnych) jest właśnie taką próbą. - To oczywiście ilość niewystarczająca, ale w tej sprawie dużo zależy od PKP. Gdyby zechciało współpracować, a przecież powstanie centrum przesiadkowego leży w jej interesie, to mogłoby powstać jeszcze co najmniej 40 miejsc parkingowych przy dworcu – mówi Cezariusz Wiklik, rzecznik prasowy UM Jelenia Góra.

Chodzi o zagospodarowanie na cele parkingowych nieużywanych torowisk. PKP w tej sprawie kosztem demontażu infrastruktury chce obciążyć samorząd. - To Jelenia Górę kosztowałoby około 1 mln zł. Na to się nie możemy zgodzić – mówi rzecznik.

Przetarg na remont ul. Krakowskiej i zbudowanie strefy parkingowej wzbudził duże zainteresowanie wśród potencjalnych wykonawców. Do urzędu napłynęły liczne zapytania w tej sprawie. Stąd też przesunięcie terminu wyboru najlepszej oferty. Wstępnie koszt całej inwestycji szacowany jest na około 8 mln zł. 

DSC_5344.jpg
DSC_5331.jpg
DSC_5341.jpg

Komentarze (38)

60 miejsc to jest DUŻY parking? Nie róbcie sobie jaj...

To jest na miarę jeleniogórskich włodarzy

Pizdełki minusują!

Hit na dzisiaj: George Michael - Mother pride

NIe tak dawno realizowny przecież był projekt budowy węzłów przesiadkowych którymi tak chwalił się ówczesny prezydent.Po czasie okazło sie że była to zwykła lipa.Cytując klasyka

Parking tylko dla VIP i inwalidów, a dla podróżnych miejsc zabraknie, super pomysł

może przenieść tam dworzecPKS, tak jak to jest w Polsce - oba dworce są w pobliżu, a tu...

PKS to prywatna firma,niestety nie była zainteresowana budową swojego dworca przy dworcu PKP.

Dokładnie. Poza tym PKP w Jeleniej leży poza ścisłym centrum i ledwo jest tam miejsce na przystanki MZK oraz parking i taxi. Gdzie tam jeszcze wciskać PKS?

Żeby kolej nie była daleko od Centrum można było zbudować przystanek przy Kubsza. Ale przecież NIE DA SIĘ. To miasto powinno się nazywać Niedasiowo.
Teraz będą budować ( jeśli w ogóle dojdzie do budowy) parking na garstkę samochodów. Typowe dla jeleniogórskiej myśli. Przyszłościowo nie ma sensu się rozwijać bo po co. A i zawsze pojawia się tekst typowy również dla tego miasta - NIE MA PIENIĘDZY. Za to są jak trzeba płacić za niebywanie na sesjach , albo przy wypłacaniu premii.

Parking, to dobry pomysł, ale okolice dworca do bezpiecznych nie należą i trzeba to zmienić. Pogonić okolicznych pijaków, doświetlić teren i zamontować monitoring miejski, by podróżni, zwłaszcza ci przybyli, by odbyć podróż późnym wieczorem, wracający po podróży w nocy byli bezpieczni.

Weź się, jesteś niesprawiedliwy! My ich chronimy, odprowadzamy do najbliższego oświetlonego miejsca, pomagamy w niesieniu bagaży, okrywamy zmokniętych, karmimy głodnych, poimy spragnionych, samotne niewiasty gwałcimy!

A może tak z rozpędu jeszcze wyremontować ul. Krakowską do końca?

Wejdź na stronę z przetargami i zobaczysz, że to już dawno jest ogłoszone i jeśli wyłonią wykonawcę, to mają robić. Inna sprawa, że po ukończeniu powstanie bubel z chodnikiem zwanym hucznie ciągiem pieszo-rowerowym tylko po jednej stronie ulicy. Na dodatek o zmiennej szerokości, pocięty ponad 20-toma wjazdami i zjazdami z krawężnikami oraz z licznymi słupami i znakami po drodze. Nawierzchnia zapewne z kostki betonowej, bo innych w tym mieście się nie uznaje. 90% rowerzystów będzie jeździło jezdnią, a kierowcy znowu będą się awanturowali. A wszystko dlatego, że w tym mieście nic się nie planuje z wizją wieloletnią, nie wykupuje się działek i ich fragmentów pod inwestycje, nie wyburza zawadzających ruder. Geodeta i architekt miejski nie planuje nic z głową, tylko prowadzi się drogi jakimś wężykiem pomiędzy działkami innych właścicieli, budowlami i gruntami, które wcześniej bezmyślnie wytyczono i sprzedano, nie zastanawiając się, że za 10 lat można tam zbudować drogę.

Trochę szumnie nazwany ten "węzeł przesiadkowy". Chyba że włodarze mają na myśli przesiadkę z pociągu na samochód - w autobusy mało kto wsiada po podróży koleją. Parking zdecydowanie się przyda, ale 60 miejsc to za mało.

PKP jest winne, bo nie chce oddać swojego terenu za darmo, wyburzyć infrastruktury na swój koszt i zrezygnować z udziału w zyskach za płatny parking. Ach to paskudne PKP. A Łużniak tak liczył, że frajera znalazł. Na szczęście PKP to firma zarządzana centralnie przez ludzi, którzy umieją liczyć kasę i nie dadzą się wykorzystać pionkowi z prowincji.

Kazik, widzę że leki odstawiłeś? "PKP to firma zarządzana centralnie", YEBLEM! Tak samo zarządzana jak orlen, poczta polska itp. Sami nie wiedzą, jakie spółki-córki i spółki-wnuczki wchodzą w ich skład... I ani słowem się nie odezwałem o srebrnej...

Chyba masz problemy ze zrozumieniem pojęcia zarządzania centralnego. Ilość spółek w grupie PKP nie ma tu nic do rzeczy. Poza tym nie twórz fikcji, bo spółek PKP jest zaledwie kilka i są to Cargo, Intercity, PLK, Telekomunikacja, LHS i SKM. Chyba nie ma problemu ze zrozumieniem czym się każda z nich zajmuje nawet na podstawie samej nazwy. Chyba dobrze, że linie utrzymuje inny podmiot, niż ten, który odpowiada za tabor? Gdyby PKP PLK podlegało pod samorząd to już na pewno zapadłyby decyzje niekorzystne dla spółki, a Łużniak zacierałby ręce. Niestety dla niego podlegają pod dyrekcję, która nie ma siedziby w Jeleniej Górze i dla nich Łużniak to pionek. Nie będą specjalnie dla niego fundować gratisowych usług i oddawać własnych gruntów pod parking, na którym miasto będzie kasować za bilety. Poza tym spójrz na wyniki PLL LOT albo grupy PKP w ostatnich latach, a dopiero potem się wypowiadaj. Gdyby nie zmiana rządów, to dzisiaj mielibyśmy Lufthansę oddział Polen, a nie nasz polski LOT.

PS. Co to znaczy YEBLEM? To coś z gwiezdnych wojen, czy jakiś nowy slang dzieci z podstawówki? Tak bardzo musisz używać wulgaryzmów z braku innych słów w Twoim słowniku, że aż musisz tworzyć jakąś nowomowę, która ominie filtry na tej stronie?

Ilość spółek PKP to 34.

Odróżniasz spółki PKP od spółek, w których PKP ma udziały? Czy np. Len w Kamiennej Górze albo Huta Łabędy to są spółki PKP? Nie kompromituj się.

Kiedyś próbowałem wynająć pomieszczenia w budynku należącym do PKP.Zdziwiłbyś się gdzie dotarłem i kto czym zarządza.Huta Łabędy to jest pikuś

Gdybyś próbował wynająć budynek należący do PKP, to nie odsyłaliby cię gdzieś indziej. Widocznie budynek nie należał do PKP, tak jak ci się wydawało. Ludzie urodzeni w komunie myślą, że jak coś stoi na terenie kolejowym, to musi być PKP, bo kiedyś było jedno PKP i było super. Teren kolejowy w dzisiejszych czasach już dawno nie oznacza PKP. Są tory kolejowe, z którymi PKP w ogóle nie ma nic wspólnego. Tak samo budynki. Spółek PKP jest mniej, niż 10 i są na to dowody w materiałach źródłowych na bardzo wielu stronach w internecie i w innych miejscach.

Kazik to znany onanista anonimolixolixo, zmienia nicki częściej niż swoje brązowo-żółte majtki. Myślisz, że trudno cię rozpoznać?

Twoja wiedza jest czysto teoretyczna bo tak wyczytałeś w internecie.Moja firma wiele lat współpracowała z grupą PKP aż stało się to na tyle skomplikowane i czasochłonne że praktycznie nieopłacalne.Spróbuj nadać w Jeleniej 10 wagonów np sisów wtedy pogadamy.

Szkoda czasu na dyskusję z gościem, który jakiś czas temu pruł się na każdy temat, szczególnie na tematy związane z damską bielizną i odchyleniami seksualnymi... Teraz, jak widać, wrócił...

Racja

Odpowie dopiero po 22-giej, bo wtedy ma nocny dyżur ochroniarski i podłączają mu internety! W szpitalu tego nie miał!

PKP Telekomunikacja? Weź się nie ośmieszaj, anonimkulixolixo. Jest PKP Informatyka, ale to za trudne dla ciebie.

Zacznijmy od sprzątania Jeleniej Góry. Tunel łączący ul.1-go Maja i ul. Wincentego Pola jest brudny, cuchnący i strach tamtędy przejść. Zróbmy nasze kochane miast. Pachnące pełne zieleni, tak jak było to w latach 50 - 60, pełne małych parków i kwitnących ogrodów. Teraz mamy betonową dżunglę (ulice Wojska Polskiego, Wolności, 1-go Maja itd.) Zamieńmy te aswaltowe chodniki w chodniki z rabatami pełnymi kwiatów. Tak jak było to kiedyś. Na ten cel można pozyskać fundusze unijne. Zostawiam to do przemyślenia naszym władzom.

Masz rację, idziemy szukać azwaldó!

Na Wojska Polskiego są trawniczki - służą do robienia klocków przez pieski. Akurat na Wojska Polskiego bym polikwidowała te trawniczki i zrobiła parkingi.

Jak najbardziej racja z tym tunelem, ale najpierw sami musimy się trochę nauczyć kultury osobistej, bo te puste walające się w nim flaszki i ogólnie panujący w tym tunelu zapach uryny pozostanie tam nawet jak raz na tydzień ktos tam to odszczurzy.

A będzie darmowy? Np. Niemcy, dzięki darmowym parkingów przy kolejce w ten sposób zachęcają do przesiadki z aut do pociągów. Korki mniejsze, ruch mniejszy i smog również. Dużo nie trzeba aby zawalczyć o środowisko i dobro nas wszystkich. Zobaczymy co się liczy dla włodarzy....

Na początek to należy zlikwidować na dworcu dyskotekę. Co myślą o mieście turyści przedzierający się z bagażami w niedzielę rano między grupkami pijanej i naćpanej gawiedzi.

Na to nie ma już niestety rady. Degradacja dworca zaczęła się paradoksalnie w momencie jego remontu. Zmniejszono powierzchnię używaną do celów typowo dworcowych, halę z poczekalnią ograniczono do minimum, więc komuś musieli wynająć pozostałe pomieszczenia. Nikt tam nie otworzy wykwintnej restauracji. Dyskoteka, to jedyne, co mogło się tam utrzymać. I to dyskoteka niezbyt wysokich lotów, bo gdy poprzednia właścicielka próbowała zrobić bardziej ambitny klub, to niestety biznes upadł, a na koncerty niszowych artystów nikt nie przychodził. Tam się utrzyma tylko typowe umcyt umcyt albo disco polo.

Lewaki chcą parkingo to niech lewacki prezydent za to zapłaci.

Spółek na kolei tj. kilkanaście.... A tory i nastawnie należą akurat do PKP PLK a różne budynki stacyjne do PKP Nieruchomości...i wszyscy działają osobno....

Co to jest PKP Nieruchomości? Nawet google nie zna takiej spółki. Spółek PKP jest kilka, a nie kilkanaście. Mnożą wam się te spółki w oczach.