To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Nowy rozkład KD – więcej pociągów i szybszych

fot. KD

W niedzielę, 13 grudnia, wchodzi w życie nowy, roczny rozkład jazdy Kolei Dolnośląskich. Najważniejsze zmiany dotyczą pojawienia się 20 nowych, kolejowych przystanków na żądanie, zwiększenia liczby pociągów oraz szybkości przejazdów. Jelenia Góra będzie miała też bezpośrednie połączenie z Kudową.

- W nowym rozkładzie jazdy utrzymana została dotychczasowa siatka i harmonogram połączeń. Dodatkowo pojawi się kilkadziesiąt nowych, w tym pociągi przyspieszone i ekspresy regionalne, a część relacji zostanie wydłużonych – zapowiada przewoźnik.
Pociągów Kolei Dolnośląskich w nadchodzącym roku będzie zdecydowanie więcej. To efekt decyzji Urzędu Marszałkowskiego o zmianie podziału połączeń w regionie. Dzięki temu na trasy wyjedzie 28 nowych pociągów dolnośląskiego przewoźnika. Sześć nowych par połączeń pojawi się na trasach w naszym regionie.
Legnica – Węgliniec – 1 nowa para,
Węgliniec – Zgorzelec – 2 nowe pary,
Węgliniec – Lubań Śląski – 1 nowa para,
Wałbrzych – Jelenia Góra – 1 nowa para,
Jelenia Góra – Lubań Śląski – 1 nowa para.
Niespodzianką w nowym rozkładzie jazdy jest bezpośrednie połączenie Jeleniej Góry z Kudową Zdrój. Pociąg z Jeleniej Góry będzie odjeżdżał o godz. 5.30, by do Kudowy dotrzeć o godz. 8.56. W drogę powrotną wyruszymy o godz. 16.10 i w Jeleniej Górze będziemy o godz. 19.15.
Na pasażerów czekają też dwa nowe przystanki: Bielawa Centralna oraz Wałbrzych Centrum.
Więcej będzie też szybszych połączeń, bo KD zwiększa liczbę łączących największe miasta Dolnego Śląska pociągów przyspieszonych i ekspresów regionalnych. Na trasy wyjedzie, aż 12 takich pociągów, po sześć w każdej z kategorii. Dzięki temu podróż między Wrocławiem a głównymi ośrodkami województwa się skróci.


Koleje Dolnośląskie podają następujące, najszybsze czasy dojazdu między miastami:
Wrocław Główny – Legnica – czas przejazdu od 37’,
Wrocław Główny – Bolesławiec – czas przejazdu od 1h,
Wrocław Główny – Zgorzelec – czas przejazdu od 1h33’,
Wrocław Główny – Lubin – czas przejazdu od 55’,
Wrocław Główny – Głogów – czas przejazdu od 1h24’,
Wrocław Główny – Wałbrzych – czas przejazdu od 51’,
Wrocław Główny – Jelenia Góra – czas przejazdu od 1h51’,
Wrocław Główny – Świdnica – czas przejazdu od 55’,
Wrocław Główny – Dzierżoniów – czas przejazdu od 1h14’,
Wrocław Główny – Kłodzko – czas przejazdu od 1h19’,
Wrocław Główny – Milicz – czas przejazdu od 1h8’.
Od grudniowego rozkładu jazdy na Dolnym Śląsku będą działać 22 przystanki na żądanie. Wszystkie zostaną oznaczone specjalnymi piktogramami. Do Krzyżowej i Nowej Wsi Legnickiej dołączą: Bierkowice, Błażkowa, Bolesławice Świdnickie, Gorzuchów Kłodzki, Górzyniec, Jedlina Górna, Kłodzko Książek, Kłodzko Zagórze, Kulin Kłodzki, Kwieciszowice, Lewin Kłodzki, Młyńsko, Nowa Ruda Przedmieście, Nowa Ruda Zdrojowisko, Stary Wielisław, Studzianka, Suszka, Ubocze, Unisław Śląski oraz Wierzchowice.
Koleje Dolnośląskie jako pierwsze w kraju wprowadziły tę dogodność. Od grudnia część pojazdów będzie już wyposażona w specjalny system powiadamiania o zamiarze skorzystania z przystanku. W pociągach jeszcze niewyposażonych w przyciski wystarczy poinformować obsługę, że chcemy wysiąść. Natomiast jeśli pasażer będzie chciał zatrzymać skład, będąc na peronie, musi stanąć w takim miejscu, by widział go maszynista.
Rozkładową nowością dotyczącą naszego regionu, które od 13 grudnia wprowadza Intercity, jest skład TLK Sudety relacji Jelenia Góra – Kraków, który pojedzie nietypową trasą (omijając Wrocław), przez południową część województwa dolnośląskiego, m.in. Świdnicę, Dzierżoniów i Ząbkowice Śląskie oraz Nysę i Prudnik na Opolszczyźnie. Odjazd z Jeleniej Góry - 14.22, przyjazd do Krakowa – 21.10; w drugą stronę: 6.42 – 13.40.


 

Komentarze (54)

Pociagi zostawmy na swoich torach.Miszkancow a jeszcze bardziej czytelników bardziej interesuja podwyżki oplat którymi ratusz łupi mieszkańców.Jeszcze bardziej dlaczego po interwencji ratusza nie możemy przeczytać artykułu o najdroższych śmieciach w okolicy.artykul byl ale dość szybko został zdjęty.Ewidentnie wraca stare ,a może stare cały czas jest w tej gazcie o ile to jeszcze gazeta

To jest pijarowy artykuł przeklejony ze strony Kolei Dolnośląskich. A fakty są takie, że np.Koleje Dolnośląskie oterminowały ostatni pociąg z Liberca (odj. 18:35), który według propozycji Czechów miał jeździć w tym roku przez wszystkie dni w roku a gdy rozkład jazdy trafił w ręce Kolei Dolnośląskich, to one ograniczyły jego kursowanie tylko do wybranych dni w roku. Tak wygląda działalność KD na tej linii: Czesi próbują rozwijać połączenia a KD sabotują ich wysiłki. O tym jak KD bezczelnie podwyższyły dwukrotnie cenę biletu EuroNysa nie muszę przypominać. W Czechach nadal kosztuje ok. 25 zł. Albo teraz KD zawiesiły wszystkie pociągi do Jakuszyc i bezczelnie łgają, że to Czesi zawiesiły pociągi. Tu więcej jak wygląda prawda: www.facebook.com/groups/404565303085703/permalink/1545516812323874/ . I jeszcze opłacają trolli, którzy spamują na portalach wszystkie niewygodne dyskusje na temat KD. Wstyd że mamy taką spółkę kolejową w regionie, która zamiast dbać o rozwój turystyki sabotuje wysiłki innych!

Linia turystyczna, wokół Park Krajobrazowy Doliny Bobru. Czekasz z rowerem wieczorem na ostatni pociąg powrotny a tu zamiast szynobusu przyjeżdża mały busik na 20 miejsc, gdzie ledwo człowiek się zmieści a co dopiero z rowerem. Oczywiście możesz tylko pocałować klamkę, radź sobie sam, a ****ski konduktor jeszcze odpowiada, że jego to nic nie obchodzi. Szynobus na jakiejś linii doznał awarii więc zabierano ten z Lwówka i takie rzeczy zdarzały się nagminnie bez żadnej informacji w rozkładzie. W ten sposób Koleje Dolnośląskie za czasów Rachwalskiego wygasiły frekwencję na tej malowniczej trasie a potem w ogóle zlikwidowały wszystkie pociągi.

Koleje Dolnośląskie to najbardziej dziadowska spółka kolejowa w Polsce!!!

czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Sobótki czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nikt nie będzie korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe ! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..

Z żalem patrzę na eleganckie ale puste składy pomiędzy Wrocławiem a Zgorzelcem.Gdzie jest rozsądek i ekonomia. Dlaczego podatnik netto (to ja) musi za politykierów (to partyjni wszelkiej maści) płacić. Dlaczego propaganda dla gawiedzi jest górą od zdrowego rozsądku

Prawda jest niestety taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować linii kolejowej do Lwówka Śląskiego. Napisałem "nie chce" bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu.

W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:

"Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych."

Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał.

"Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów."

Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.

To prawda. Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:
1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?

W 2005 w Lidlu na Grunwaldzkiej pierwszy raz we dwoje zrobiliśmy zakupy, wózek po brzegi za 50 zł.
Wczoraj mniej więcej to samo ,nawet część z bonifikatą ,parę artykułów ze zniżką 50% paragon jak taśma filmowa ,koszt 287,67zl.

Bidota i bigoci z Polski "B" i "C" wybrali nam rząd i prezydenta ,chyba zacznę pić bo na trzeźwo nie dożyję do wyborow.

Sam widzisz jak niemiecki kapitał drenuje kieszenie Polaków. Rzad nie ustala cen w Lidlu.W 2005 pamiętam cukier po ok 5 złotych.Mozliwe ze masz luki w pamięci i wtedy za 50 zł kupiłeś papier toaletowy to faktycznie mogłeś wypchać po brzegi wózek.Jest tez taka opcja ze byłeś wtedy nie z wózkiem a koszykiem.Od jakiegoś czasu widzę że masz problemy z głową. Nie lekcewaz tych objawów udaj się do lekarza od głowy.Urolog czy geriatra nie pomoże.

Na rynku czy w Cieplicach czy na Ogińskiego ceny jak w Pewexie. Korupcyjny rząd musi sie wyżywić ,to jeszcze nie koniec tej dojnej zmiany.
Może to ostatnie dni że możemy wolno wyrażać swoje uwagi.
Cenzura będzie jak w Turcji. Przecież "gwardię strażników rewolucji " jak Iranie już mamy ,bojówki obrony kościołów zdeprawowanych klechów.

Tylko nie uruchаmiajcie bezpośrednich pociągów z Wrocławia, bo przyjadą tamtejsze wsiury zza Buga i zasyfią i zasrаją całe góry. Właśnie mamy taki przykład na Dolnym Śląsku. Koleje Dolnośląskie uruchomiły ostatnio program "Lato z KD", w ramach którego można pojechać za darmo autobusem nad Stawy Milickie. Efekt? Wrocławska biedota (której jak wiadomo nie stać na normalne bilety) masowo ruszyła na wakacje i co mamy? Zatrutą rzekę Barycz i katastrofę ekologiczną w całej Dolinie Baryczy w której w śmierdzącej wodzie ryby pływają do góry brzu****i: wroclaw.wp.pl/dolina-baryczy-zatruta-rzeka-w-smierdzacej-wodzie-ryby-plywaja-brzu****i-do-gory-6529160366299840a . Ostatnie doniesienia mówią, że przyczyną tej olbrzymiej katastrofy są bakterie kałowe.Jak widać, wsiury zza Buga do tej pory nie wiedzą, że istnieje coś takiego jak toaleta i srаją prosto do rzeki (albo myją w niej swoje brudne tyłki). Na efekty nie trzeba było długo czekać.

Lepiej wyremontować linię do Lwówka która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!

A ty, człowieku (?) idź do okulisty. Artykuł o cenach śmieci jest, tylko trzeba umieć go znaleźć. Ale ciebie to chyba przerasta...

Na szczęście PKP Intercity po naszych monitach do spółki i komentarzach na wszystkich portalach już wycofało wszystkie pociągi ze Zgorzelca, które obecnie tak jak dawniej kończą bieg w Węglińcu. Ta "metropolia" Zgorzelec nadal nie będzie miała żadnego połączenia dalekobieżnego pomimo elektryfikacji linii, bo Zgorzelec to zwykła dziura a nie żadna metropolia. Fryzjerka-idiotka porównuje się ciągle z Jelenią Górą, a gdzie tam porównywać tę dziurę ze stolicą Karkonoszy, która ma pendolino i pociągi Intercity co 2 godziny. A od nowego rozkładu będzie miała jeszcze więcej, o czym już wiemy na 100 procent. Śmiać mi się chciało, jak fryzjerka przez cały ostatni weekend jęczała na swoim blogu udającym forum, że PKP Intercity obcięło kursy pociągów do Zgorzelca. Cały zapas popcornu trzeba było wykupić w markecie. Biedny Zgorzelec, znowu skrzywdzony. A jeszcze niedawno fryzjerka chełpiła się bez przerwy, że jest na drugim miejscu w województwie pod względem wymiany pasażerskiej, bo raz przez pomyłkę policzono pasażerów razem z Goerlitz. A gdzie jest teraz? Nawet nie w pierwszej dziesiątce, haha. Pociągów do Zgorzelca będzie jeszcze mniej, bo to dopiero początek naszej akcji, której celem jest maksymalne odcięcie Zgorzelca od pociągów. To wszystko za ****stwo tej szmaty z Gorlitz. Ona myśli że jako KODLK będziemy walczyć o lepszą ofertę dla Zgorzelca a tymczasem my mówimy że walczymy o lepszą ofertę a robimy coś wręcz przeciwnego. A potem mamy niezły ubaw z tej g****ej zdziry.

Haha, a w sklepach należących do polskiego kapitału to ceny nie rosną, geniuszu ekonomii? Myślisz że Lidl by się utrzymał na rynku, gdyby miał wyższe ceny od polskich sklepów? Ale kto jeszcze spodziewa się logiki ze strony PiSich propagandzistów? Żeby odwrócić kota ogonem wrzucasz populistyczne teksty o niemieckim kapitale, żeby straszyć ludzi prymitwnym przekazem, jakby to Niemcy byli winni wzrostowi cen, ale na kogo to jeszcze działa? Wg was wszystkiemu winni są Niemcy, a PiS za nic nie odpowiada, ma wyłącznie sukcesy, jak dawniej PZPR. Ta anty-niemiecka rzekomo "patriotyczna" dekoracja to tylko parawan dla PiSowców, żeby trzymać się u władzy, która umożliwia uwłaszczanie się na majątku narodowym, dojenie coraz bardziej Polskiego Narodu z pieniędzy. Może sam jesteś beneficjentem tego systemu dlatego bronisz rządu, że nie ma nic wspólnego z cenami w sklepach, ale jakby ceny spadały, to pierwszy byś pisał, że to "kolejny sukces rządu".

rząd bezpośrednio nie ustala cen w sklepach, to fakt, ale ma ogromny wpływ na to czy wszystko w kraju drożeje czy nie, bo to wynika głównie z polityki gospodarczej rządu. Ponieważ rząd PiS rządzi jak każdy widzi, to drożyzna będzie coraz większa.
Natomiast to bezpośrednio rząd PiS w 2016 podwyższył opłaty za śmieci w ramach tzw. "opłaty marszałkowskiej" rozporządzeniem, w którym w tabeli wskazano konkretne stawki za tonę, jakie muszą płacić gminy za oddawanie śmieci na wysypiska itp. W tym rozporządzeniu każdy obywatel może sobie przeczytać że przewidziano kilka etapów podwyżek wprowadzanych od 2018 r. i niezależnie od sprawności odbioru odpadów przez poszczególne gminy wszystkim Polakom tym rozporządzeniem rządu zaordynowano podwyżki opłat za śmieci - większe czy mniejsze w różnych gminach, ale generalnie podwyżki.

Dlaczego nie przeczytamy juz o najdroższych śmieciach ?Ratusz interweniował?

Najważniejsze że do lwufka nie bendzie na żondanie

O, już przylazł przygł.up Zdzich z Wsiocławia i spamuje z 50 nicków. Matka by cię wieszakiem wyskrobała gdyby wiedziała jaką kupę urodzi.

Dlaczego nie napisali że w zamian zabrali codzienne 2 połączenia z Trójmiastem TLK Artus i kultowe Rozewie.

KD nie jeździ na trasach dalekobieżnych tylko PKP IC. Gdynia zawsze cieszyła się dużym zainteresowaniem. Duża szkoda dla regionu że będzie kursować tylko sezonowo.

Nie kłam, opłacony trollu z Urzędu Marszałkowskiego. Zarówno KD jak i połączenia PKP IC na Dolnym Śląsku finansuje Urząd Marszałkowski. Po prostu zabrali jedne połączenia a dołożyli inne i chwalą się, że pociągów jest więcej. Normalnie barany jakich mało.

Jesteś gł up szy psycholwówku niż ustawa przewiduje a robisz z siebie jeszcze większego gł up ka.

Już teraz śmiегdzi kupą z twoich gaci, wsiocławski smгоdzie. Musieli cię nieźle gwаłcić koledzy w podstawówce, że taki pomylony jesteś. Trzymaj się lepiej jak najdalej od gór przуgłuрie o inteligencji krawężnika, bo sobie znowu krzywdę zrobisz.

cała ta dyskusja wygląda jak by to byli pacjenci wrocławskiego psychiatryka ...

Nie na darmo ten czubek dostał ksywę psychowsiocek lub świr wrocławski bo jest chory psychicznie. Notorycznie robi syf g****mi tekstami kopiuj wklej tutaj i na innych portalach (jelonce, Rynku Kolejowym, Gazecie Wrocławskiej itd.) Na innych portalach go zbanowali albo tną jego wypociny równo z trawą to przyłazi robić syf na naszych portalach.

Od kiedy UMWD finansuje pociągi PKP IC!?

Od kilkunastu lat już tak jest.

Dzięki za informację. Tego nie wiedziałem. No cóż, jaki urząd marszałkowski, taka kolej.

Trzeba mieć tupet, aby podawać się za kogokolwiek. Ha ha ha, You made my dat.

Trzeba być niepełna rozumu, żeby pisać takie g****e komentarze. Jesteś baranem.

UMWD nie finansuje i nigdy nie finansowało PKP IC.To należy do ministerstwa.De bil troll lwówecki ostatnio twierdził też że KD naprawia tory :))))))))))

Finansowanie pociągów regionalnych i PKP IC na obszarze regionu to działka UMWD. Jeśli UMWD nie chce ich finansować, to tym gorzej dla niego. Id iota świr wsiocławski wcześniej pisał, że z Tanvaldu do Zeleznego Brodu nadal jeżdżą Koleje Czeskie mimo że od 2 lat jeździ Arriva :DDDDDDDD

A gdzie jest p***ino???

Ma wrócić od marca.

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Mirska, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

cała ta dyskusja wygląda jak by to byli pacjenci psychiatryka ...

Nie na darmo ten czubek dostał ksywę psycholwówek lub troll lwówecki bo jest chory psychicznie. Notorycznie robi syf g****mi tekstami kopiuj wklej tutaj i na jelonce.

To było o tobie, wsiocławski świrze. Pod iloma nickami będziesz jeszcze przeklejał te swoje durne wypociny? Daj mi namiar do siebie w tym Wsiocławiu a już zadbam, żebyś znalazł się tam gdzie twoje miejsce szczochu, czyli w szambie pośród innych góԝien.

Ciekawe, że każdy artykuł o tematyce kolejowej, wabi na forum tyle osób opóźnionych umysłowo. Wiedziałem od dawna, że bycie miłośnikiem Komunikacji nie jest do końca normalne, ale traktowałem tych ludzi z wrocławia jak nieszkodliwych ekscentrykow. Tutaj widzę, że nadmiar zainteresowania tematyką kolejową, powoduje ciężkie upośledzenie umysłowe.

Jeśli soclib nie uru****ia swoich sympatii POlitycznych to
można czasem zgodzić się z jego opiniami.

Mikole z lwufka jedzom gunwo

Przyjedź w góry wsiocławska cіоto a rozkwaszę ci japę tak, że zapomnisz, jak trafić na ten portal.

Mieszkam w gurach

A ja w zasrranym Wsiocławiu.

To faktycznie masz przesrrrane życie.

Kupię każdą ilość kupy. Jestem mieszkańcem Wrocławia. My na kupie robimy kokosy. Sprzedajemy ją w knyszach. Mamy tysiące zamówień, ludzie we Wrocławiu uwielbiają jeść knyszę i kupę, bo mają dużo witamin a mało pieniędzy. Miliony świń nie mogą się mylić! Proszę o tony kupy!!!

Linia do Lwówka Śląskiego jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskich za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!

Koleje Dolnośląskie Legnica? SKANDAL ZA SKANDALEM.
To,że brakuje maszynistów nie znaczy,że Ci którzy jeżdżą będą stosowali przepisy z nieba wzięte? idąc śladem tej interwencji i takiego rozumowania,to powinni wyrzucać też tych z telefonami komórkowymi,których akumulatory częściej wybuchają od tych z wózka,poza tym jest ich sporo w każdym kursie,a nie sporadycznie jak w przypadku hulajnogi,czy wózka inwalidzkiego,bądź roweru? który to numer regulaminu wspomina o wózku i zakazie, a który o rowerze elektrycznym,a wózek inwalidzki to doczepiamy z tyłu za pociągiem???

Koleje Dolnośląskie to największe góԝno na dolnośląskich torach. Brud, smród, wszystko zarzygane knyszą przez wieśniaków z Wsiocławia. Na dodatek likwidują linie kolejowe (np. niedawno zaorali linię do Lwówka). Ta spółka powinna zostać ZLIKWIDOWANA!