To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Czy przebudowa skrzyżowania udrożni ruch?

Czy przebudowa skrzyżowania udrożni ruch?

- W marcu Castorama powinna rozpocząć przebudowę skrzyżowania Jana Pawła II z ul. Grunwaldzką – mówi Jerzy Bigus, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów. Okazuje się jednak, że przebudowa nie będzie na tak dużą skalę, jak wcześniej planowano.

Zajrzeliśmy do ostatecznego projektu, który przyjęto do realizacji. Tak naprawdę przebudowane zostaną ul. Grunwaldzka i Mostowa, na Jana Pawła II zmiany będą niewielkie, wręcz kosmetyczne.

Największe zmiany nastąpią na ul. Grunwaldzkiej. Droga będzie poszerzona o kilka metrów (w stronę Castoramy) a pomiędzy pasami ruchu powstanie niewielka wysepka z kostki betonowej. Pozostaną 3 pasy dla wjeżdżających na skrzyżowanie od strony Jeżowa. Zostanie natomiast utworzony dodatkowy pas ruchu dla jadących w kierunku Jeżowa. - Obecnie na jedynym pasie ruch wstrzymują pojazdy skręcające w kierunku Tesco – mówi Jerzy Bigus. - Kierowcy jadący prosto w stronę Jeżowa muszą czekać. W efekcie ostatnie samochody stoją na Jana Pawła II. Liczymy, że drugi pas pozwoli na udrożnienie ruchu w tę stronę.

Przebudowany zostanie też zjazd z Grunwaldzkiej w stronę Tesco. Powstanie tam skrzyżowanie, z którego będzie możliwy wjazd do Castoramy. Ma to być główny wjazd do markeu budowlanego. Będzie tam sygnalizacja świetlna, zsynchronizowana z sygnalizacją głównego skrzyżowania.

Zmiany nastąpią też po drugiej stronie skrzyżowania – przy ul. Mostowej. Zmniejszona zostanie wysepka przy stacji BP, poszerzony za to zostanie odcinek ul. Mostowej. Niestety, nie będzie dodatkowego pasa ruchu dla jadących do centrum. Zostanie za to wybudowana niewielka wysepka z kostki betonowej. Zyskają na tym piesi, będą mogli bezpieczniej przejść w tym miejscu.

Jerzy Bigus zapewnił, że przy okazji przebudowy zostanie wyprofilowany uskok na środku skrzyżowania. - To błąd projektowy z przeszłości, teraz jest idealna okazja, by go naprawić – mówi.

Nie dojdzie natomiast do planowanej przebudowy kolektora deszczowego. - Istniejąca sieć kanalizacji deszczowej na dzisiaj funkcjonuje poprawnie, wody deszczowe są odprowadzane na bieżąco – uważa Jerzy Bigus.

Projektantka zaproponowała budowę nowego kolektora o przekroju 800 mm prowadzącego od skrzyżowania odcinkiem ul. Mostowej, do Bobru. Obecny kolektor jest znacznie mniejszy, ma średnicę 300 mm. Zdaniem Jerzego Bigusa, na razie taki wystarczy.

Próbowaliśmy ustalić, kiedy dokładnie ruszy przebudowa skrzyżowania. Niestety, nikt w Castoramie nie był w stanie odpowiedzieć na takie pytanie. - Proszę zadać pytania mailem, odpowiemy – usłyszeliśmy w sekretariacie. Tak zrobiliśmy.

Termin rozpoczęcia przebudowy jest o tyle istotny, że tak naprawdę dopiero teraz – po sobotnim otwarciu galerii w Tesco - będzie wiadomo, czy zwiększył się ruch, czy też nie.

 
 
Czy przebudowa skrzyżowania udrożni ruch?
Czy przebudowa skrzyżowania udrożni ruch?

Komentarze (11)

Czyli nic się nie zmieni. Mieszkając tu tyle lat zdążyłem się już przyzwyczaić do takich rewelacji :) Będziemy mieć 2 nowe wysepki, no muszę przyznać, że przebudowa potężna.

Ten znak który ma stanąć na wysepce przy wjeździe na ulice grunwaldzką z dużego skrzyżowania to troche w złą stronę skierowany
.. ale cóż, to tylko taki drobny błąd projektowy, który bedzie można poprawić za kilkanaście lat przy następnej przebudowie skrzyżowania

A czy pomyślano o utworzeniu przy przejsciu dla pieszych(Mcdonalds-BP) pasa dla rowerzystow ze światłami podobnego jak przy stacji Shell ?

Kto projektował to cudo? Znajomy, kolego czy poplecznik płatnika..... Dlaczego nie ma estakady, przecież ruch samochodowy będzie wzrastał i z czasem bezie klops (lub interes dla następnego nieudacznika)

JEST CASTORAMA A GDZIE KORKI??-a może miało nie być jak wybudują, samu już nie wiem może to echo ...

Stacja Bi Pi.
He, he, macie poczucie humoru.

hehe lol eskatady? hehe wolne zarty nie ma na to tam miejsce zreszta sa nie potrzeba jesli sie patrzy na plany calowosciowe czyli budowa obwodnic jeleniej

Inwestor pieprznął łapą w stół i nagle kolektor nie jest potrzebny, za jakiś czas okaże się, że i przebudowa nie będzie potrzebna, albo przebudowa ulicy grunwaldzkiej jest zbędna...

A może warto pomyśleć o budowie ronda?
To nie byłoby wcale takie g****e.

Prawda taka, że duża ilość kierowców nie umie jeździć po rondach, wystarczy postać chwilę przy rondzie na wylocie w stronę Zgorzelca... Aż ręce opadają, to tylko jednopasmowe, a co dopiero jakby było dwupasmowe nie myśląc o trzypasmowym, stłuczki co chwilę gwarantowane i zatory jeszcze większe. Rondo fajna sprawa, ale nie u nas, nie na naszą mentalność.

Czy ktoś orientuje się jakie przepisy regulują parametry budowy-remontu drogi? Chodzi mi o poziom studzienek w jezdni. Jestem bardzo ciekawy, dlaczego wszystkie nowe, są od razu pozapadane? Czy tak muszą być, czy też zależy to od niechlujstwa przy odbiorze?