To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Marzena Machałek: 50 mln na ratowanie linii kolejowej to za mało

Marzena Machałek: 50 mln na ratowanie linii kolejowej to za mało

Za pomocą tych pieniędzy nie da się zmodernizować linii kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry, a już na pewno wykonane prace nie spowodują przyśpieszenia przejazdu pociągów – informuje Marzena Machałek w wystąpieniu do Ministra Infrastruktury.

Posłanka podziękowała za ponowne uruchomienie linii kolejowej Warszawa – Jelenia Góra.

- Chciałabym stwierdzić, że przyczynę likwidacji tego połączenia stanowił brak środków finansowych - tak uzasadniała to spółka InterCity - a także niska frekwencja, szczególnie na trasie Jelenia Góra - Wrocław. Rzeczywiście frekwencja nie jest najwyższa, ale należy zauważyć, że czas podróży pociągiem z Wrocławia do Jeleniej Góry wynosi 4,5 godziny, a samochodem - 2 godziny – podkreślała w wystąpieniu.

Posłanka zaznacza, że dotychczasowe dotacje w wysokości 40-50 mln. złotych nie wystarczały na modernizację tej linii. Skutkowały jedynie tym, że ta trakcja w ogóle funkcjonuje.

W przyszłorocznym budżecie na ratowanie tej linii przeznaczono 50 mln. złotych. - Chciałabym to potwierdzić, gdyż nie wynika to bezpośrednio z budżetu – pisze pani poseł. Jej zdaniem, to i tak nie wystarczy. - Na pewno nie spowoduje likwidacji ograniczeń prędkości na trasie – czytamy.

- Wydaje mi się, że trzeba zweryfikować podejście do tego tematu, ponieważ zarówno Kotlina Jeleniogórska, jak i Pogórze Sudeckie nie mogą być uzależnione tylko od komunikacji samochodowej, zwłaszcza że jest to zagłębie kruszywa tak istotnego dla budowy między innymi dróg i autostrad – kończy posłanka.

Co na to minister? Jak tylko otrzymamy odpowiedź, wydrukujemy ją.

Komentarze (10)

Ale ta Pani jest mądra, fachowiec od wszystkiego.

Brawo, przynajmniej działa! Robi to wrażenie,na pewno będę się zastanawiał nad oddaniem głosu na nią, bo również uważam, że maksymalne skrócenie czasu przejazdu pociągiem jes t priorytetem Miasta Jelenia Góra! Ożywi to okolice dworca, odciąży w jakimś stopniu ruch samochodowy i wreszcie zwiększy frekwencje w pociągach co odbierze argumenty dla przeciwników takich połączeń jak WaWa - JG i będzie konkurencją dla połączeń pks,krychy... Zapewniam, że wole jeździć pociągami:)Zwiększy to też ruch turystyczny w Kotlinie, przecież jeżeli ktoś jedzie z polski centralnej to nie myśli o przesiadkach we Wrocławiu na kryche tylko jedzie do końca, a są i tacy którzy po dokładnym przeliczeniu czasu podróży wybiorą np Beskid Żywiecki..

Brawa będę głosował na tą Panią

Ludzie co wy piszecie?czy aby napewno jest potrzebne połączenie PKP Jelenia góra - Wrocław skoro PKS zapewnia autobus do Wrocławia co godzinę? według rozkładu naliczyłem łącznie 29 połączeń i tak samo z Wrocławia do Jeleniej Góry łącznie naliczyłem 28 połączeń napewno każdy zajedzie do Wrocławia kiedy tylko będzie chciał i dojedzie do Jeleniej tez kiedy będzie chciał.A te 50 mln przeznaczmy na coś co naprawdę jest potrzebne ,bo wydanie tyle pieniędzy tylko na to żeby jeździł pociąg do Wrocławia 4h30min to jest przegięcie.A tak na marginesie zastanawiam się czy pani poseł jeździ do Wrocławia pociągiem?szczerze wątpię a gdyby nawet to ma darmowe przejazdy .........

Dla mnie ta pani nie jest z mojej bajki. Ale gada dobrze. Tu nie chodzi o połączenie Jeleniej Góry z Wrocławiem.
Tu chodzi o połączenie Jeleniej Góry z EUROPĄ via Berlin - Drezno tak jak drzewiej bywało. Unijna kasa powinna się znaleźć. Ex-dolnoślązacy będą w tym też zainteresowani. A przy okazji pojedziemy do Warszawki via Jasna Góra.
Ludzie zacznijcie studiować mapę i szlaki komunikacyjne z przed 1945 roku.
Czy zdajecie sobie sprawę z tego,że dla Berlinczyków i Drezdeńczyków Hirschberg und Riesengebirege mit Warmbrunn jest w dalszym ciągu atrakcją taką samą jak drzewiej bywało. Nie traćmy szansy!!!

Z tym Berlinem zgadzam się całkowicie. Tylko że przed wojną połączenie z Rzeszą odbywało się trakcją elektryczną przez Lubań, Mikułową i Zgorzelec, gdzie do dziś miejscami sterczą smętne resztki słupów, których nie udało się wyrwać.
Jest oczywiste, że dziś nikt nie zainwestuje w modernizację tej trasy...
Wielka szkoda. :s

Jacku.k nie pozbawiaj ludzi nadziei. To czego nie zrobisz dzisiaj, na pewno uda się jutro. Nie ma rzeczy nie możliwych.

Droga z Jeleniej Góry do wrocka pisze posłanka że 2 godziny samochodem :D coś cienkiego kierowce ma :D autobus jedzie 2 godziny :) ostatnio we wrocku byłem w 1:30 :)

Dojeżdżanie pociągiem to jest horor ,może to nie jest do artykułu ,ale pociągi spóżniają się co 2 godziny ,norma, na wiosnę były remonty ,teraz jest mróz ,większość pasażerów zrezygnuje ,ze względu na nie liczenie się z pasażerami ,PKP to darmowe pojazdy dla pracowników ,pozostali to się nie liczą.Cały pociąg czeka aż pracownica wróci z Warszawy ,opóżnienie co tam !!!Ceny pociągów wzrosły o 20%.pozdrowienia dla kierownictwa wy nie jeżdzicie w zimnych pociągach.