To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Marzena Machałek w sprawie likwidacji gimnazjów

Marzena Machałek w sprawie likwidacji gimnazjów

Posłanka ziemi jeleniogórskiej błysnęła na kongresie PiS-u, który odbył się w weekend w Poznaniu. Zapowiedziała dyskusję w sprawie likwidacji gimnazjów.

Marzena Machałek miała swoje pięć minut na III Kongresie Prawa i Sprawiedliwości. Była odpowiedzialna za przygotowanie panelu dyskusyjnego na temat sytuacji oświaty. Wzięło w nim udział wiele autorytetów w dziedzinie oświaty.

- W spotkaniu, które odbywało się na głównej sali kongresu, brali udział członkowie Zespołu Pracy Państwowej, niezależni eksperci oraz członkowie Towarzystwa Nauczycieli Szkół Polskich – poinformował Oliwer Kubicki, asystent posłanki. - Marzena Machałek podsumowując panel zapowiedziała przygotowanie Narodowego Programu Nauczania oraz zaproponowała rozpoczęcie dyskusji nad propozycją likwidacji gimnazjów.

- Zmiany struktury systemu kształcenia są konieczne – powiedziała nam Marzena Machałek. - Gimnazja w tym kształcie nie powinny istnieć.

Sama jednak nie przesądza, czy je likwidować, czy też restrukturyzować. - Byłam wiceburmistrzem Kamiennej Góry w okresie, kiedy restrukturyzowano sieć szkół. Wiem, jakie były koszty takiej restrukturyzacji, zarówno finansowe, ale też społeczne i emocjonalne. Nie wiem, czy trzeba sobie fundować kolejną restrukturyzację. Z drugiej strony nie mam wątpliwości, że w obecnym kształcie system oświaty się nie sprawdza.
Jak mówi, chce otworzyć ogólnopolską dyskusję, by poznać wszystkie argumenty. - Nie przesądzam, w jakim kierunku pójdziemy – mówi posłanka PiS-u.

 
 

Komentarze (16)

To po jaką cholerę były te gimnazja? Od początku było mówione, że gimnazja to poroniony pomysł. Efekt jest taki, że te dzieciaki są głupsze niż ustawa przewiduje. Co jedna ekipa to głupsze pomysły. Czasem się zastanawiam czy Ci ludzie w ogóle kiedykolwiek jakieś szkoły skończyli, bo takie brednie prawią, że mózg staje. Szkoły 8 klasowe były OK, raz że więcej można było dzieci nauczyć, dwa lepiej można było je poznać a teraz? Komedia...Matura to samo...już się pogubiłem jak się aktualnie tą maturę zdaje...Prezentacja? To też śmiech na sali...efekt? Ogólnopolska durnota...ale fakt: głupszym narodem łatwiej się rządzi

Rzeczywiście- "błysnęła".

Ciekawe, co gimnazjaliści i nauczyciele powiedzą teraz na temat likwidacji Marzeny Machałek. Błyskać panelem każdy potrafi (nawet była wiceburmistrz pewnego pięknego miasteczka), ale wymyślić coś do rzeczy - z tym będzie już nieco gorzej.

Słuchajcie,miałam przyjemność poznać Panią Machałek.Uważam ją za świetną pedagog,wzór nauczyciela,a i jako wicekurator dolnośląski była świetna.A teraz...no cóż..PIS..żałuję,że straciliśmy świetnego nauczyciela,bo serio miała podejście do każdego ucznia.Ale z drugiej strony,każdy orze jak może,więc na jej miejscu pewnie każdy z nas zdecydowałby się na lepsze(czytaj:zarabiać więcej kasy)życie,i ja to nawet rozumiem.

Każdy g**** wie,że gimnazja są do bani,ale nawet posłanka Machałek nie wie co zrobić ,by je usprawnić.A płacimy jej ok. 20 tysięcy miesięcznie a ona ,która całe życie zawodowe spędziła w oświacie bezwstydnie przyznaje się,że nic nie wie.Proponuje jakieś panele-może ktoś mądrzejszy coś wymyśli a posłanka Michałek podchwyci pomysł i rozkolportuje go jako swój.Całkiem sprytna metoda.Ponoć w czasie najbliższych wyborów chce uszczęsliwić Jelenią Górę i startować na prezydenta.Jeleniogórzanie! Pamiętajcie o jej kompetencjach jako posła i nie dajcie się wpuścić w maliny.

Cynik z Krzeszowa- chyba był Pan na panelu skoro się Pan tak wypowiada. A może Pan nie był i przemawia zwykła zazdrość? Kto poznał Machałkową jako wicekuratora oświaty ten zna jej kompetencje i doświadczenie. Brawo!

Był w polityce taki facet z tytułem profesora ideowo powiązany z PIS, który za reformę szkolnictwa zgarnął jak sie nie mylę 300 tys. nagrody, premii, wynagrodzenia, rekompensaty za stresy i diabli wiedzą z jeszcze jakiego tytułu. A Pani Poseł,......... no cóż.

Nie wiesz po co poowstały gimnazja?Żeby ktoś za coiś dostał kase a potem w nosie>róbta z tym co chceta

Gimnazja się po prostu nie sprawdziły. Dlaczego nie zastanowić się jak to naprawić? Pozdrawiam panią poseł Machałek, i wszystkich wyznawców teorii spiskowych z pod znaku PO.

Chroń nas Panie Boże,przed znawcami oświaty takimi jak M.M.Jak wygląda polska szkoła-doskonale wiemy: maltretowanie innych uczniów prowadzące do samobójstw,nauczyciele filmowani z koszami na głowach przez młodocianych bandytów,poziom nauczania taki,ze każdy kandydat na studia wydaje tysiące na płatne korepetycje itp.itd.R.Giertych chciał wstrząsnąć tym bagnem to go "specjaliści" od oświaty zakrzyczeli a potem partia M.Michałek zdymisjonowała.

bo tu nie ma czego usprawniać dobrze że chociaż jedna kobieta ma odwagę sprzeciwić się reszcie świata i powiedzieć dosyć temu z czym mamy do czynienia w aktualnym systemie edukacji co do kompetencji które w pierwszej swojej wypowiedzi podważyłeś to stanowczo się sprzeciwiam bowiem posłanka MM jak ją to określiłeś jest z wykształcenia polonistą i zanim została posłanką zapewne długie lata przesiedziała ucząc w szkole!

Zarzadzanie Panstwem nie powinno wyglądac jak zabawa dzieci w budowanie i burzenie czego dopuszczaja się od lat wszyscy polscy politycy.Reforma szkolnictwa jezeli ma polegac na zmianach statusów szkół , tasowaniu ich jak w kartach to co to zmieni? Podstawą są niewielkie 10- siecio osobowe klasy. Kiedy nauczyciel jest w stanie panowac nad uczniem a uczen ma komfort nauki i pewnosc ,ze nauczy sie tego co jest obecne w programie bez zbednych godzin sleczenia w domu i na dodatkowych korepetycjach. Reszta sie nie liczy tu chodzi o dobro społeczenstwa bo temu ma słuzyc Panstwo i dobro jednostki.
Z tego powodu miały byc bony szkolne . Pieniadze nie miały byc obracane jak w oscylatorze tylko powinny ( miały) trafiac bezposrednio do szkoły.Częsc np. podatku jaki ponosi obywatel powinna byc bezposrednio przeznaczana na konkretny cel . janina kowalska powinna wiedziec ,ze miesiecznie jej 40 zł idzie na szkołe i to ta konkretnie która wskarze tymczasem Janina nie wie nawet ,ze płaci podatki.Celina ma np. dzieci i przeznacza kase na szkołe a janina jest chora i wspiera sanatoria.Magdalena ma dużo pieniedzy i moze swoje podatki podarowac na wspieranie ludzi , którym przytrafiło się nieszczeście jak brak pracy , pozar , choroba itp.Tymczasem ich pieniedzmi rzadzą komisje , komisje do komisji i 70 % idzie na ich pensje gdyz wykonuja stasznie cięzka i nikomu nie potrzebną pracę przeżucania ton papierów , makaronowych podpisów i przepisywania numerów , pesel , nip , regon, nr dowodu itp . Czy urzednicy wiedza co dzieje sie w zyciu Janiny , Magdaleny i Celiny aby trafnie zarzadzac ich zasobami , ich potencjałem . To jest jedyna droga do reformy a nie kolejne przemianowania typu ,ze może przemianujmy obecne gimnazja na Szkoły lansu i bansu albo pozwólmy młodziezy istniec w przestrzeni Naszej Klasy itp. Mimo ironi chyba lepeij i taniej i z wiekszym skutkiem wychodziła by nauka przez internet niż wychodzi obecnie w jakiejkolwiek szkole.Uczniowie potrzebuja zaangarzowania aby sie nie nudzic na lekcjach a jak ktos siedzi w 30 dziesto osobowej klasie na powierzchni 25m kwadratowych i pare godzin tylko wysłuch***e monologów to to zaprzecza badaniom nad skutecznosia nauczania , które powstały na poczatku zeszłego wieku.Ciekawa jestem ilu obecnych kryminalistów , rozwrzeszczanych i agresywnych małoletnich kolesi zyskało by w życiu coś co jest potrzebne meżczyżnie aby nie został chodzacym palantem , rozwalajacym co i kogo popadnie gdyby ci ludzie mogli zyskac w zyciu pasje poprzez zainteresowanie obudzone na lekcji.Mężczyzna jeżeli swojej agresji nie przeleje w cos twórczego to bedzie sie tepo ciskał. Mniejsza o to ale robie tyle dygresji bo naszym rzadzącym nalezy tłumaczyc jak dziecą.

Czy siedzenie w twardych ławkach, noszenie mudurków sprzyja wiedzy i rozwojowi?CZY RACZEJ KLASA , KTÓRA JEST NA WZÓR EKIPY Z WAKACJI SPEŁNIA WARUNKI ROZWOJOWE DLA UCZNIA?

Broń nas Boże przed partyjnymi specjalistami. To nie gminazja są złe, tylko zmieniły się czasy i młodzież. Nikt nie widzi, że jedym przedmiotewm , który zyskał godzinowo po reformie - jest religia (od przedszkola do matury - 2 godziny). Zmniejszono liczbę godzin matematyki, przedmiotów przyrodniczych itd. Teraz 90 % uczniów idzie do szkoły z maturą - kiedyś 30 %. Nad tym trzeba pracować.

Gimnazja to miejsce rodzenie się agresywnych zachowań i ****stwa. Uczeń ma 12-16 lat jak jest w gimnazjum. ani to dziecko ani młodzież. wiedzą, że nikt im nic nie może zrobić i że i tak dostaną się do każdej szkoły po gimnazjum robią co chcą. Giertych miał rację by zamykać w poprawczakach bandytów z gimnazjów. Jedyną rada to z powrotem dać gówniarzy z 1i2 klasy do podstawówki. Tam nie podskoczą staremu gronu. W średniej też nie podskoczą, bo starszych roczników będą się bać. I po reformie.

Brawo dla Pani Machałek. Na pewno zna wielu dyrektorów gimnazjów. Ale nie przymyka oczu jak coś jest nie tak i nie funkcjonuje. Ma Pani poparcie wielu rodziców i nauczycieli. Nawet z gimnazjów. Lekcje tam to jedna wielka walka o przetrwanie i zachowanie człowieczeństwa. W liceum też uczę ale tam to inny świat. Chce się pracować.