To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Rusza przebudowa skrzyżowania

Rusza przebudowa skrzyżowania

W tym tygodniu, być może nawet jutro, rozpocznie się przebudowa skrzyżowania Alei Jana Pawła II z ulica Grunwaldzką. Kierowców czekają spore utrudnienia. Najgorzej będzie wtedy, gdy na około 2 tygodnie zostanie wyłączona sygnalizacja świetlna.

Harmonogram przewiduje zakończenie robót do końca czerwca, ale realnie patrząc, mogą się one przedłużyć na pierwsze dni lipca. Drogowcy zaczną prace od strony ulicy Grunwaldzkiej, gdzie od ulicy Anieli Krzywoń w stronę skrzyżowania, dobudowany zostanie dodatkowy pas ruchu, jako skręt na parking przy Castoramie. Dodatkowy wjazd na teren obiektu będzie zlokalizowany vis-a-vis wjazdu do Tesco.

Na skrzyżowaniu drogowcy przewidują sygnalizację z wideodetekcją. Instalacja nowego systemu związana będzie z koniecznością wyłączenia na dwa tygodnie istniejącej sytuacji.

Zmiany nastąpią też po drugiej stronie skrzyżowania – przy ul. Mostowej. Zmniejszona zostanie wysepka przy stacji BP, poszerzony za to zostanie odcinek tej ulicy. Niestety, nie będzie dodatkowego pasa ruchu dla jadących do centrum. Zostanie za to wybudowana niewielka wysepka z kostki betonowej. Zyskają na tym piesi, będą mogli bezpieczniej przejść w tym miejscu.

CZYTAJ TEŻ: Czy przebudowa skrzyżowania udrożni ruch?
 

Rusza przebudowa skrzyżowania
Rusza przebudowa skrzyżowania

Komentarze (4)

To skrzyżowanie należałoby przerobić na RONDO. Jakoś na całym świecie to funkcjonuje poprawnie i rozładowuje korki, ale u nas NIE! Jakieś dziwne prądy podziemne, działanie energii kosmicznej i kwaśne deszcze powodują, że w głowie p.Wandzla nie dopuszcza się myśli o stworzeniu ronda...

Brak słów!!!

miłośniku rond, na rondo tam niestety nie ma miejsca - żeby zachować po dwa pasy na rondzie i jego średnicę - promień skrętu taki, żeby ciężarówki mogły jechać ze 40 km/h bez wywracania się należałoby wyburzyć Mc'donaldsa, budynek po bursie i być może także BP. Zobacz na rysunek - wysepka musiałaby mieć powierzchnię co najmniej taką, jak obszar ograniczony przejściami dla pieszych. Ronda /wysepki/ na dwupasmowych trasach mają po 50 i więcej metrów szerokości i wtedy mają sens.

Tylko estakada w ciągu JP2 może zdecydowanie poprawić przepustowość skrzyżowania. A jeśli nie ma na to pieniędzy, niech w roli słupów pod konstrukcję obiektu wystąpią jeleniogórscy radni, którzy są przecież podporą miasta.

Kto w Polsce,zostanie przepuszczony na rondzie ? Nikt bo tylko Polsce czeka sie na przejsciu dla pieszych zeby ktos zyczliwy przepuscil ,nie mowiac juz o Rondzie . Rondo tak ,ale nie w Polsce.Tylko sygnalizacja swietlna!!!!!!!!