To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Czas głosowania na projekty z budżetu obywatelskiego

Czas głosowania na projekty z budżetu obywatelskiego

Już dziś (20 lutego) o godzinie 10.00 rusza głosowanie na projekty zgłoszone w tegorocznej edycji Jeleniogórskiego Budżetu Obywatelskiego. Swoje poparcie dla wybranych zadań, drogą elektroniczną, mieszkańcy miasta mogą wyrażać do 27 lutego (do godziny 10.00).

Jeleniogórzanie w tym roku w głosowaniu na budżet obywatelski mają do wyboru 29 projektów, które pozytywnie przeszły weryfikację formalną i merytoryczną. W bieżącym rozdaniu budżetu są to wyłącznie zadania inwestycyjne lub remontowe czyli obejmujące budowę, przebudowę, montaż, rozbiórkę lub remont. Aby wykluczyć problemy z kwestiami własnościowymi, muszą one dotyczyć obiektów lub gruntów będących własnością miasta. Przypomnijmy, że na potrzeby głosowania Jelenią Górę podzielono na cztery obszary. Każdy z nich ma do dyspozycji po 200 tysięcy złotych. W głosowaniu można wyrazić swoje poparcie dla dwóch inwestycji, np. dla dwóch z części miasta, w której się mieszka, bądź na jedną z części miasta, w której się jest mieszkańcem i na jedną z pozostałych obszarów. Głosowanie odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną pod adresem: https://jbo.jeleniagora.pl/

Wyniki głosowania zostaną opublikowane do 6 marca.

 

Więcej na temat projektów w publikacji, do której link znajduje się poniżej.

Komentarze (11)

Co to za informacja? A gdzie adres do głosowania drogą elektroniczną?

http

jbo.jeleniagora.pl

Obywatele!!! Nie głosujcie znowu na kible w SP11!!!

znowu latanie budzetu szkolnego. jedna wielka sciema.

Super zielone światło NA SEKUNDNIKI.Głosujemy!.

Zagłosowałem na sekundniki i drogę dla rowerów na 1 Maja i W.Pola. Szkoda, że promenada Bobru odpadła na wstępie. Władze zauważyły, że nie są w stanie zrealizować tego przedsięwzięcia rok temu i w tym postanowiły je udupić. Tym sposobem środki z pierwszego rozdania zostały zmarnowane, a mogły pójść na inny cel. Mam nadzieję, że nikt normalny nie zagłosuje na projekty z SP11 albo huśtawki w przedszkolach lub na podwórku wspólnotowym przy Drzymały. Od tego są inne budżety. Cwaniacy ze szkół wyczuli korytko z kasą i próbują wysępić coś dla siebie, a założenie tego budżetu jest takie, że zrealizowane zadania mają być dostępne dla każdego. Jak powszechnie wiadomo - kible w SP11, czy sprzęt do pomiaru czasu na basenie, nie są publicznie dostępne dla dorosłych.

Większość mieszkańców to również kierowcy i zagłosowanie na "zielone światło dla sekundników" poprawi przepustowość na coraz bardziej zakorkowanych skrzyżowaniach. Więc głosujmy na sekundniki wtedy wszyscy skorzystamy. A ten właśnie projekt obejmie największą liczbę mieszkańców jak zakłada budżet obywatelski.

Bardzo fajny wydaje się być projekt utworzenia dodatkowego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu Ogińskiego/Różyckiego. To co tam się w tej chwili dzieje to jest horror - aby wydostać się od strony "Garbatego Mostku" trzeba tam czekać niekiedy 5 - 6 cykli świetlnych. W tamtym rejonie jest bardzo dużo placówek usługowych, duża przychodnia, banki, serwis samochodowy, przedszkole, dojazd do bloków przy ul. Paderewskiego czy SP 8 i to zaproponowane rozwiązanie ma sens gdyż bardzo usprawni ruch samochodów w tej części naszego miasta oraz, co nie jest bez znaczenia, znacznie poprawi sytuację w zakresie tak obecnie ważnego problemu jakim jest miejski smog. Sekundniki są sprawdzonym i doskonałym rozwiązaniem, ale wymagają bardzo znacznych nakładów finansowych - w ramach obecnego budżetu wystarczy, jak to przedstawione zostało podczas prezentacji projektów, jedynie na dwa skrzyżowania :JP II/ Aniluks oraz Grunwaldzka/JP II i w zasadzie niewiele to poprawi obecną sytuację oraz wcale nie będzie to służyło większości jeleniogórzan a jedynie przejeżdżającym przez nasze miasto w kierunku Zgorzelca czy Jakuszyc Uważam, że pomysł z sekundnikami jest bardzo dobry, ale przy założeniu, że obejmie większość skrzyżowań w naszym mieście i będzie to umożliwiało stworzenia "zielonej fali" dla korzystających z naszych ulic. Ponadto sensowniejsze wydaję się zrealizowanie kilku mniejszych projektów niż rozpoczęcie choćby jednego drogiego bez możliwości jego pełnego wykonania, jak było to choćby w przypadku Promenady Bobru czy podwórka, bodajże, przy Drzymały. A już kapitalne remonty dróg i budowanie przy nich parkingów czy remonty szkól to już jest, wg mnie, totalne nieporozumienie. Pozdrawiam wszystkich uczestniczących i głosujących w JBO 2017 i życzę trafnych wyborów.

Jak każdy będzie tu lobbował za swoim pomysłem, to na pewno nie wyjdzie z tego obiektywna dyskusja. Uważasz, że poprawa płynności ruchu na skrzyżowaniach przy JP II nie będzie służyła większości mieszkańców, ale za to poprawa płynności na Paderewskiego już tak. Porównaj sobie natężenie ruchu przy jednej i drugiej ulicy, to może zauważysz, że jesteś nieobiektywny.

O smogu nawet nie pisz, bo ośmieszasz się tak, jak władze, które zakazały ruchu elek w Cieplicach. Udrożnienie jednego, czy dziesięciu skrzyżowań nie zmniejszy smogu w zauważalny sposób. Z prostej przyczyny - za smog u nas odpowiadają pyły, a pyły są wydzielane przez piece i kotły, a nie samochody. Samochody wydzielają gazy. W wyniku spalania oleju napędowego, benzyn i LPG nie powstają PM10 i PM2,5. Jest różnica. Może gdyby samochody jeździły na paliwo stałe, a nie ciekłe, może wtedy miałoby to znaczenie. Czas lokomotyw i samochodów parowych mamy już za sobą.

Nie za wiele zrozumiałeś, Kolego, z mojego wywodu więc Ci jeszcze raz wyjaśnię : po co 2 słupy z sekundnikami na 2 kolejnych oraz ostatnich w tym ciągu, skrzyżowaniach gdy przed nimi są jeszcze -od strony stacji Shell- 3 "dzikie światła" plus kilka ulic dojazdowych, które w żaden sposób nie są zsynchronizowane i do każdego z nich dojeżdżając czekają czerwone światła. Sens byłby dopiero wtedy, gdyby sekundniki były na całej Al. JP II + Sobieskiego. Odnośnie smogu, pomijając szczegóły dotyczące pyłów zawieszonych to też niewiele wiesz - otóż w gazach wydzielanych przez silniki spalinowe jest zawarta kolosalna ilość substancji rakotwórczych, które - w szczególności przy postojach na światłach - kumulują się i łączą z Twoimi ulubionymi PM10 i PM 2,5. A tak za przeproszeniem - obecny JBO jest chyba już trzecim kolejnym w naszym mieście i czy Szanowny Kolega złożył jakiś swój projekt, który byłby najlogiczniejszy ze wszystkich ? Pytanie jest to o tyle zasadne gdyż od dłuższego czasu przyglądam się wszelkim komentarzom Kolegi i widzę, że jest on kopalnią wiedzy na wszelkie tematy. PS. Ze skrzyżowania Różyckiego/Ogińskiego korzystam trzy, cztery razy dziennie i bardzo dobrze rozumiem przedstawiony w tym projekcie problem.