To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Pompują miliony na modernizację peronów i torów

Pompują miliony na modernizację peronów i torów

Modernizację peronów na stacjach Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice prowadzą Polskie Linie Kolejowe. Remontowane są też odcinki linii kolejowej w okolicach Jeleniej Góry.

Zakres robót przewiduje modernizację dwóch peronów na stacji Jelenia Góra Zachodnia a także modernizację drugiego peronu na stacji w Piechowicach. Pierwszy został zmodernizowany w ubiegłym roku. – Ponadto wykonana zostanie wymiana nawierzchni kolejowej w torach nr 3 i 5 na stacji Piechowice wraz regulacją sieci trakcyjnej – poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. – Na stacji Jelenia Góra Zachodnia oprócz peronów zostanie zmodernizowana wiata na peronie nr 1, przebudowana instalacja i urządzenia zabezpieczenia ruchu, telekomunikacji, sieć trakcyjna i elektroenergetyczna.

Prace mają potrwać do maja przyszłego roku. Zadanie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość robót to ponad 10 milionów złotych brutto. Wykonawcą jest konsorcjum firm, których liderem jest Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego INFRAKOL.
To nie wszystko: trwają prace przy modernizacji dwóch torów na odcinku Wojanów – Jelenia Góra oraz torów nr 1 i 3 na stacji w Wojanowie.
– Prace modernizacyjne będą dotyczyć także urządzeń sterowania ruchem kolejowym i urządzeń telekomunikacyjnych – informuje M. Siemieniec. – Przebudowana zostanie sieć trakcyjna, obiekty inżynieryjne, przejścia i przejazdy. Odtworzone i udrożnione zostaną rowy odwodnieniowe na długości około kilometra.
Zrewitalizowane zostaną m.in. dwa mosty stalowe i wiadukt. Na stacji Wojanów przebudowany zostanie peron nr 2. Prace te mają zakończyć się w połowie 2015 roku. Wartość tego kontraktu wynosi ponad 20 milionów złotych, wykonawcą jest firma ETF Polska Sp. z o.o.
Modernizacja tego odcinka pozwoli na kolejne przyśpieszenie pociągów. Obecnie obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 40 km/h (miejscami do 20 km/h). Jak mówi M. Siemieniec, po zakończeniu prac ma zostać uzyskana prędkość konstrukcyjna 120 km/h, wzrośnie też dopuszczalny nacisk na oś do 221 kN.
 

Komentarze (33)

Szkoda, że też nie ma "modernizacji" przejazdu kolejowego K.Miarki-Spółdzielcza, tam jest "ucho igielne" ruchu drogowego, szczególnie w szczycie!

A linię do Lwówka już zaorali. Modernizują linie którymi nikt nie jeździ (pociągi do Szklarskiej wożą konduktorów i powietrze) a te które są ważne dla mieszkańców (mieszkańcy niektórych miejscowości po drodze nie mają teraz ŻADNEJ komunikacji do Jeleniej Góry) i z punktu widzenia turystyki mają w nosie. Cała nasza kolej - tam wciąż wszystko stoi na głowie.

UWAGA! MANIPULACJA! pasażer lord24 Szafior stefanos Lucjan kulejorz TO TA SAMA OSOBA! Antykolejowy troll, choć nie tylko. Nie wiem czyje interesy reprezentuje, ale zdecydowanie stara się zdeprecjonować znaczenie kolei. Po go czym poznać (poza głupotą)? Oceny komentarzy! Jeśli wszystkie komentarze mają po kilka ocen, a część nagle kilkadziesiąt, to wiadomo już z kim do czynienia mamy. Skąd moja pewność? Głosuje przez bramki proxy (ich lista tu: prx . centrump2p . com ) - wystarczy wejść na kilka bramek i widać po zmianie kursora na którą opcję oddał głos. Można też ten głos odwrócić, tzn. kliknąć i komuś przybędzie plus, a jemu ten plus ubędzie. Stąd właśnie wiem pod którymi nickami się pod tym artykułem pojawił. PROŚBA DO POZOSTAŁYCH CZYTELNIKÓW! Wywrzyjmy razem presję na redakcję Nowin Jeleniogórskich, by w końcu wprowadzono blokadę głosowania przez proxy albo w ogóle zlikwidowano tę wykorzystywaną przez trolle opcję, a najlepiej dano możliwość komentowania tylko zalogowanym. No i żeby w końcu ktoś się zajął moderacją i wyłapywaniem takich manipulacji. PS Jeśli ten komentarz będzie miał trylion minusów, a ktoś nazwie mnie jakimś grubym olkiem… to sami już wiecie. :)

Idź się leczyć, debilu! Potrafisz napisać coś na temat? Nikogo tu nie obchodzą twoje prywatne kompulsje. Jak zwykle jakiś szczeniak dorwał się do forum i zaśmieca forum szczeniackimi tekstami.

No to dokładamy do listy kolejne nicki: Anonim44, Anonimoliolix.

Podsumowanie akcji "Anonimoliolix wstaje lewą nogą": obraźliwe komentarze i łącznie kilkadziesiąt głosów na komentarze w ciągu zaledwie kilku minut. Ktoś tu ma jeszcze jakieś wątpliwości? :)

O, nocny onanista straszy po nocach. Napisz czasem coś mądrego, to nie będziesz jęczał że dostajesz minusy, pajacu.

"xcz" to jakiś niedorozwinięty gimbus, pryszczaty miłośnik kolei i tropiciel spisków wszelakich. Dawniej pisał m.in. pod nickiem "gruby_olek" (a także różnymi innymi nickami), jego ulubionym sformułowaniem była "c1pka xD" i sam sobie plusował komentarze przez proxy. Aż do pewnego momentu, gdy ktoś to odkrył i na takiej samej zasadzie zaczął mu minusować jego komentarze. Wtedy zaczął jęczeć po forach i tropić spiski z powodu tego, że on ma ileś tam minusów, a ktoś inny plusy. Normalnie niedorozwinięty gimbus z pryszczem zamiast mózgu. I co, warto było oszukiwać na forum, nędzna łаjzo?

To nie proxy - to prawdziwe głosy pojedynczych ludzi.
Tak! Aż tylu mamy idiotów w społeczeństwie :)

Największym idiotą jesteś ty.

Co to za zagadka, dwie kulki i armatka?

Co z Karpaczem? Gdzie jest SKM?!

ludzie po co jak i tak pociągi puste jeżdżą przecież ostatnio remontowali całą trasę to nie można było tego zrobić odrazu - wywalanie milionów w błoto

Czy zrobią perony tak samo jak w Szklarskiej Porębie, gdzie teraz żeby przejść z jednego peronu na drugi trzeba zasuwać kawał drogi na około, dodatkowo na przejściu jest szlaban (nie wiadomo po co), który obsługa stacji często zamyka właśnie wtedy gdy pasażerowie przechodzą z jednego pociągu do drugiego. W Piechowicach to pewnie trzeba się teraz będzie cofać aż do ulicy Cmentarnej, żeby przejść na drugi peron. Dodatkowo wizualnie PKP po remoncie zniszczyły piękną stację w Szklarskiej Porębie Górnej (te niebieskie barierki, żeby ludzie sobie przypadkiem krzywdy nie zrobili... ech!, wiszące semafory, wszędobulski polbruk itd.). Dziękuję za takie remonty, lepiej i wygodniej jest może dla kolejarzy ale nie dla pasażerów.

Może Pendolino zawita w Karkonosze :D

Się śmiej. Ostatnio w nocy jechałem samochodem. Zatrzymałem się koło Dworca PKP w Cieplicach. Koło 3.20 było. Patrzę jakiś pociąg podjeżdża. Ale nie taki zwykły. To Pendolino! Mówię, cóż się stało. Skład się zatrzymał. Wysiedli z niego jacyś dziwni goście. W kombinezonach takich. Jakby z jakiej elektrowni. Atomowej. Czyżby napęd atomowy testowali? Czy atomowe Pendolino przemknie przez tunel pod górą Śnieżką z prędkością 700 km/h? Już wkrótce się przekonamy...

Pompujcie dalej kase w kolej, pociągi będą dalej puste ( przynajmniej te do Szklarskiej ), a kierowcy dalej będą się wku...li czekając na przejazdach.

niech kierowcy jezdza pociagami, to beda spokojniejsi.

A ile tych pociągów? 4 na dobę? Noe rozśmieszaj mnie...

UWAGA! MANIPULACJA! pasażer lord24 Szafior stefanos Lucjan kulejorz TO TA SAMA OSOBA! Antykolejowy troll, choć nie tylko. Nie wiem czyje interesy reprezentuje, ale zdecydowanie stara się zdeprecjonować znaczenie kolei. Po go czym poznać (poza głupotą)? Oceny komentarzy! Jeśli wszystkie komentarze mają po kilka ocen, a część nagle kilkadziesiąt, to wiadomo już z kim do czynienia mamy. Skąd moja pewność? Głosuje przez bramki proxy (ich lista tu: prx . centrump2p . com ) - wystarczy wejść na kilka bramek i widać po zmianie kursora na którą opcję oddał głos. Można też ten głos odwrócić, tzn. kliknąć i komuś przybędzie plus, a jemu ten plus ubędzie. Stąd właśnie wiem pod którymi nickami się pod tym artykułem pojawił. PROŚBA DO POZOSTAŁYCH CZYTELNIKÓW! Wywrzyjmy razem presję na redakcję Nowin Jeleniogórskich, by w końcu wprowadzono blokadę głosowania przez proxy albo w ogóle zlikwidowano tę wykorzystywaną przez trolle opcję, a najlepiej dano możliwość komentowania tylko zalogowanym. No i żeby w końcu ktoś się zajął moderacją i wyłapywaniem takich manipulacji. PS Jeśli ten komentarz będzie miał trylion minusów, a ktoś nazwie mnie jakimś grubym olkiem… to sami już wiecie. :)

Ile razy jeszcze wkleisz ten sam tekst, trollu? Za chwilę znowu będziesz płakał, że nałapałeś dużo minusów.

Złodziej krzyczy "łapać złodzieja!". Dziecinada, proszę Pana.

Bo założę ci kaganiec!

Co za patałach układa rozkład jazdy pociągów, najwyraźniej dba by nie obciążać pustych składów. Ludzie chcąc się dostać do i z pracy idą na autobus, bo pociągi w godz.6 i 16 niestety nie jeżdżą.

Każdy pasażer to dodatkowa praca dla kolei. Trzeba mu sprzedać bilet, potem go sprawdzić, posprzątać po nim, czasem jeszcze się dopytuje głuрio o różne rzeczy. A tak dotacja wzięta, pociąg jedzie, kolejarze siedzą w pierwszym wagonie i opowiadają sobie dowcipy i jest git!

Pociągi te są puste ,a my płacimy za te remonty z podatków wszystkich .Uważam ,że te pieniąde można lepiej wydać . Pewnie szybko się zamortyzuje ta inwestycja!Kolejny raz sprawdza się to że my najpierw robimy a potem myślimy . Gratulacje

Nie takie puste, nic dziwnego jak tyle lat nic nierobione, teraz trzeba zainwestować. A trasa z Jeleniej do szklarskiej nie cała jest wyremontowana. Pociągi jadą wolno w paru miejscach i dopóki to się nie zmieni to pasażerów nie przybędzie. Niech remontują i się bardziej reklamują. Lepszy pociąg niż autobus. Z Jeleniej do Wroc. już 2godziny i 8 minut jedzie, a powinno być szybciej jak całą trasę wyremontują. Radził bym się maruderom przejechać i zobaczyć jak to wygląda.

Do Szklarskiej pociągi jeżdżą puste nie dlatego, że trasa nie wszędzie wyremontowana, tylko dlatego że we Wrocławiu rozwalili kompletnie rozkład jazdy. Popatrz sobie w rozkładzie jak rozkomunikowano pociągi do Czech. Nikt normalny nie pojedzie do Czech pociągiem, gdy drugie tyle co w pociągu spędzi na stacji w Szklarskiej czekając na przesiadkę. Komuś we Wrocławiu bardzo zależy żeby wygasić frekwencję na tej trasie, pomimo wywalenia 30 baniek ze środków unijnych na remont. Tak samo wcześniej wygaszono frekwencję do Lwówka, puszczajac zamiast pociągów ciągle mały busik. Przypadek? Nie sądzę. Jak ludzie przestaną jeździć to będzie powód żeby zawiesić kursowanie pociągów na tej trasie, a składy i dotacje będzie można przeznaczyć zamiast na kolej w regionie jeleniogóskim na kolej aglomeracyjną wokół Wrocławia. Podziękujcie Dutkiewiczowi za taką politykę. Tak samo zaczynają niszczyć połączenia do Zgorzelca - na miejsce bezpośrednich pociągów zrobili teraz z przesiadką w Gryfowie. Klasyczny sposób wygaszania frekwencji na kolei.

Co do Wrocławia, to 2 godziny jedzie chyba tylko jeden, najszybszy pociąg (pośpieszny, a więc bilety też są odpowiednio drogie), reszta dalej się wlecze dwie i pół godziny albo i jeszcze dłużej. Po co komu pociągi, skoro co chwilę jeżdżą autobusy, które jadą wszystkie 2 godziny a bilety są tańsze?

po co przy takim ,,obciążeniu " ruchem pociągów na trasie JG - Szklarska są potrzebne dwa perony ?

SZKODA ŻE NIKT NIE POMYŚLI O PERONACH NA DWORCU JELENIA GÓRA .TO JEST TRAGEDIA ZWŁASZCZA PODCZAS DESZCZU TRZEBA UWAŻAĆ BO PRZECIEKA CAŁY DACH PERONU ,A TUNEL POZMIEMNY TO JUŻ CAŁKIEM SZOK BEZ KALOSZY WSTĘP WZBRONIONY!!!

Już dawno pomyśleli i będą wkrótce remontowane przez PKP. Szkoda za to, że nie nauczono Cię pisać po polsku i nie używać caps locka, jak jakiś niedorozwinięty wychowanek ośrodka dla obłąkanych.

Na świętego Dygdy, którego nie ma nigdy. Najbardziej niedorozwinięty jesteś ty bаranie!

PS. Znajdź sobie własnego nicka i nie podszywaj się pod innych.

SZKODA ŻE NIKT NIE POMYŚLI O PERONACH NA DWORCU JELENIA GÓRA .TO JEST TRAGEDIA ZWŁASZCZA PODCZAS DESZCZU TRZEBA UWAŻAĆ BO PRZECIEKA CAŁY DACH PERONU ,A TUNEL POZMIEMNY TO JUŻ CAŁKIEM SZOK BEZ KALOSZY WSTĘP WZBRONIONY!!!