To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Perony, mosty i przejazdy kolejowe jak nowe

Perony, mosty i przejazdy kolejowe jak nowe

Zakończyła się następna inwestycja kolejowa na trasie z Jeleniej Góry do Wrocławia czyli warta 51 milionów złotych modernizacja odcinka pomiędzy Janowicami Wielkimi, a Marciszowem.

Modernizacja tego odcinka trasy łączącej Jelenią Górą, a Wrocławiem była dużym wyzwaniem budowlanym. Mimo, że ma on tylko niespełna 10 kilometrów długości ale jest „nasycony” licznymi obiektami inżynieryjnymi. Trasa prowadzi przełomem rzeki Bóbr, płynącej wąską doliną pomiędzy Górami Ołowianym, a Rudawami Janowickimi. Linia kolejowa na zmodernizowanym odcinku aż pięć razy przekracza koryto rzeki, dlatego w trakcie jej modernizacji musiano odnowić pięć mostów, cztery wiadukty, jedenaście przepustów i ścianę oporową (zabezpieczającą nasyp toru w korycie rzeki). Położono też nową nawierzchnię na dziewięciu przejazdach kolejowych , zaś siedem ma nowe urządzenia zabezpieczające.
Wygodniejszy dostęp do wagonów dla pasażerów zapewniają nowe, wyższe perony w Marciszowie, Ciechanowicach, Janowicach Wielkich. Wszystkie mają nową nawierzchnię i lepsze oświetlenie. Perony w Janowicach Wielkich mają dodatkowo zamontowany system dynamicznej informacji dla podróżnych.
 - Zmodernizowane torowisko i odnowione obiekty pozwolą na likwidację ograniczeń prędkości - mówi Bohdan Ząbek z PKP PLK. Pociągi będą mogły pokonywać ten górski odcinek z prędkością 80-100 kilometrów na godzinę. Ogółem dzięki pracom prowadzonym na trasie z Jeleniej Góry do Wrocławia czas przejazdu pociągów od 2010 r, został skrócony o około 1,5 godziny. Mogły się na niej tez pojawić nowoczesne składy Pendolino relacji Jelenia Góra – Wrocław – Warszawa i Darty Jelenia Góra – Białystok.

csm_2016-10-27_Ciechanowice__5__f3ec47cf42.jpg
csm_2016-10-27_Janowice_Wielkie__2__cc162fe4c2.jpg
csm_2016-10-27_Marciszow__6__78fa87f9fa — kopia.jpg
csm_2016-10-27_Marciszow__9__0669989779.jpg

Komentarze (15)

Wszystko wygląda bardzo ładnie, ale w artykule zapomniano dopisać, że na stacji Marciszów remontu doczekał się tylko i wyłącznie peron 3. Dlaczego tylko peron 3? Ponieważ perony 1 i 2 znajdują się na liniach kolejowych, na których już od przeszło 20 lat nie ma żadnego ruchu pasażerskiego.

Raczej nie ma sensu remontowanie peronów które nie są używane.Jeśli kiedyś rzeczywiście nastąpi reaktywacja to wtedy można pomyśleć o remoncie.Czasem używany jest w sytuacjach awaryjnych peron 2 który posiada jeden tor zelektryfikowany

Bardzo elegancko, do Wrocławia coraz częściej jeźdżę koleją.

Polecam zwłaszcza odjazd z toru nr 2 w Janowicach ...... Aby się do niego dostać trzeba przebiec 300 metrów w kierunku Ciechanowic ,przejść przez tor 1 i potem 300 metrów aby dobiec do pociągu ..... GRATULACJE DLA PROJEKTANTÓW !!! Wy też kiedyś będziecie starzy ,niedołężni itp. Wtedy polecam wycieczkę do Janowic (koniecznie pociągiem)

bo tu nie chodziło żeby było wygodnie dla podróżnego tylko o to żeby jak najwięcej wydoić ze środków unijnych i budżetu, bo po co w Janowicach dwa perony - mogli zrobić jak np w Wałbrzychu stacja W-ch Miasto jeden szeroki peron między dwoma torami i wtedy nie ma problemu z bieganiem jak pociąg wjedzie nie na ten co trzeba a już kilka razy widziałem jak ludzie przebiegali przez tory i wdrapywali się na wysokie perony przed stojącym pociągiem - tak oto poprawione zostało bezpieczeństwo

Serio, zobaczyłem zdjęcia i zatkało mnie. Co za k****n to wymyślił. :D Przecież, żeby jechać do JG, to trzeba się nieźle nałazić, aby wleźć na właściwy peron.

A o nowym, poziomym oznakowaniu na Kapeli to ani słowa? Takiego jeszcze w Jeleniej nie ma nigdzie!

Bo to jest artykuł a kolei a nie o drogach.

A kiedy zrobią coś w Cieplicach ???
Jakaś wiata żeby ludzie nie mokli i nie stali na wietrze odnowienie peronu!!!!!

Proszę obejrzeć jak wygląda ogrodzenie kolejowe od strony ul W. Pola. Rozpacz człowieka ogarnia. Kolejowe niechlujstwo i bylejakość widać jak na dłoni. Ogrodzenie w wielu miejscach zardzewiałe, ogrodzenie pochylone w jedną lub druga stronę grozi zawaleniem. Co za dureń wykonał projekt remontu? Tak właśnie wygląda cała Polska kolej. Na polską kolej UE wyłożyła ogromne pieniądze. Na kolei rządzi związek zawodowy Solidarność. Czy wam, związkowcy musi ktoś dokopać, byście zaczęli myśleć i być gospodarni?

Ty jak robisz w domu remont to od razu wszystkie pomieszczenia, czy to na co cię stać? To są chłopie miliony które skądś pochodzą, nikt sobie ich nie pstryka palcami albo nie produkują ich na nastawni. Ale zapewne jesteś jednym z tych co nawet jakby im dawali sztabkę złota za samo wejście na peron to i tak będą jęczeć że coś jest nie teges. Żałosny umysł , który nigdy nie doceni tego co robią

Nie pleć. Nie byłoby tego przykrego, zrujnowanego, zaniedbanego, zardzewiałego ogrodzenia, gdyby sie wam solidarnościowcom chciało uczciwie pracować. Wystarczyło na bieżąco konserwować i byłoby o niebo lepiej. Podzieliliście majątek PKP na 300 spółek. A każda ze spółek ma sowicie opłacany zarząd. Dbaliście o własne tyłki a nie o przekazany wam narodowy majątek, jakim jest kolej.

zgłoś to do solidaruchów, po co wypłakujesz tutaj swoje żale

Krycha płakał jak czytał.

Niech kolejarze remontu z Wrocławia do Jeleniej nie kończą tylko niech remontują dalej na Kowary, Karpacz i Lwówek Sląski.