To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Rondo teraz, remont za rok

ulica Wyczółkowskiego

Gotową od kilku lat dokumentację na przebudowę ulicy Wyczółkowskiego w Jeleniej Górze trzeba uaktualnić. Dlatego kompleksowy remont rozpocznie się w przyszłym roku. Za to do końca roku powstanie rondo na skrzyżowaniu Cieplickiej i Rataja w Cieplicach.

Poważniejszych inwestycji na jeleniogórskich drogach w tym roku nie będzie poza już rozpoczętymi. Niebawem ma zostać ogłoszony przetarg na przebudowę skrzyżowania Cieplickiej z Rataja. Powstanie tam rondo. Kosztorys tego zadania przewiduje wydatek ok. 1,4 mln złotych na inwestycję.

Z kolei planowany i przekładany z roku na rok już od wielu lat remont ulicy Wyczółkowskiego kolejny raz został odłożony w czasie.

- Mamy nadzieję, że w okresie trzech-czterech miesięcy uaktualnimy dokumentację, bo potrzebne będą nowe uzgodnienia, zwłaszcza z energetyką. Najprawdopodobniej uda nam się w tym roku rozstrzygnąć przetarg na roboty, które będą mogły ruszyć po zimie w przyszłym roku – mówi Czesław Wandzel, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze.

Ulica Wyczółkowskiego ma zyskać nową nawierzchnię chodników i jezdni oraz zieleń w pasie drogowym i oświetlenie. „Wodnik” wymienił swoje podziemne sieci w ciągu drogi, a miasto przebudowało kanalizację deszczową. Szacowany koszt inwestycji to około 2 miliony złotych.

W przyszłym roku także przeprowadzona zostanie reorganizacja ruchu na jednym z najbardziej ruchliwych skrzyżowań w mieście – Sobieskiego/Wyszyńskiego/Podwale/Grodzka.

Od strony Wyszyńskiego w kierunku Podwala i w odwrotnym kierunku lewe pasy przy osi jedni zostaną przeznaczone tylko do lewoskrętów. Wymieniona zostanie automatyka sterowania sygnalizacja świetlną, by nie zmniejszyć przepustowości skrzyżowania i dostosować cykle świateł zielonych do sygnalizacji na sąsiednich skrzyżowaniach.

Być może w przyszłym roku miasto przebuduje również skrzyżowania ulicy Goduszyńskiej/Lubańskiej i Trasy Czeskiej. W tym miejscu ma powstać rondo. Samorząd jednak czeka na uruchomienie nowej transzy unijnych środków z programu Polska/Czechy, bo chce aplikować o środki na tę inwestycję.vMZDiM ma już gotowy projekt, trwają ostatnie uzgodnienia z właścicielem sąsiedniego gruntu.

- To będzie znaczna przebudowa, bo rondo na tranzytowej drodze krajowej ma inne parametry niż na zwykłej ulicy. Na dość długim odcinku trzeba będzie zrobić poszerzenia, przebudować jezdnie, wykonać wloty od Lubańskiej i Goduszyna i wykonać oświetlenie – dodaje Cz. Wandzel.

Projektanci oceniają, że przepustowość na tym odcinku po wybudowaniu ronda się nie zmieni, ale na pewno poprawi się bezpieczeństwo.

skrzyz2.jpg
skrzyz1.jpg

Komentarze (22)

Po co rondo? Kto na tym zarobi? Bezpieczeństwa to na pewno nie poprawi.

Ha! Minusujcie, a prawda moja i tak będzie najmojsza! Parapapa... :)

TYLKO RONDA A CEBULA TO CEBULA I JAK NAJSZYBCIEJ RONDA

TYLKO RONDA A CEBULA TO CEBULA I JAK NAJSZYBCIEJ RONDA

Wniosek jest jeden; trzeba wymieni c starych dziadków na młodych bezpartyjnych ,nie obciążonych kolesiostwem inżynierow ruchu miejskiego.

Kiedy padnie ta 'osmiorrniczka"
Dzial urbanistyki , powiatowy inspektoriat budowlany , wodnik, wioelka rodzina .

Remont Wyczółkowskiego ??? ile to już razy kolesie Zawiły obiecywali ,,i Bigus i Wenzel i reszta może w końcu się uda,,,bo po tym czołgowisku jechać się normalnie nie da ,a w autobusie równowagi utrzymać nie można tak trzęsie i kołysze......

Zbudujmy tam ślimaka, takiego dużego, jak na Zabobrzu! I most, most kolejowo-drogowy! Z abażurami i świetlistymi wspronicami... Tak. A na szczycie będzie kawiarnia, z wieżyczkami. I wszystkie drogi będą prowadzić do wspaniałych galerii. Handlowych. Rzecz jasna.

Co do Goduszyna to zapożyczyć projekt z Dobromierza;;//www.google.pl/maps/place/Dobromierz/@50.9161665,16.2506471,17z/data=!4m2!3m1!1s0x470f00eb79b7ccd5:0xd2e5fa2a8b191096

a kiedy będzie rondo na skrzyżowaniu Wyszyńskiego Sobieskiego Podwale Grodzka. tam rondo jest bardziej potrzebne

tylko ronda budować , poprawia to bezpieczeństwo oraz przepustowość dróg, dobry przykład to rondo koło ZREMB-u ,kiedyś kiedy nie było ronda to korek od strony Zgorzelca były po ogródki działkowe bo pierwszeństwo mieli na krajowej 3, a dziś jak już czekać przyjdzie to tylko za takim kierowcą co niema pojęcia jak się jeździ po rondzie i nie wie że jak się wjedzie na rondo to się sygnalizuje kierunkowskazem kiedy opuszcza się rondo.

Jestem jak najbardziej za rondami /długo jeździłem po Wielkiej Brytanii.Rondo Cieplicka Rataja to jakaś głupota i wyrzucanie pieniędzy natomiast Sobieskiego-Grodzka-Podwale od lat bardzo potrzebne . Wszyscy to widzą tylko nie dysponenci . Czy żyjemy wśród idiotów czy na czym to polega !!!???

Jestem jak najbardziej za rondami /długo jeździłem po Wielkiej Brytanii.Rondo Cieplicka Rataja to jakaś głupota i wyrzucanie pieniędzy natomiast Sobieskiego-Grodzka-Podwale od lat bardzo potrzebne . Wszyscy to widzą tylko nie dysponenci . Czy żyjemy wśród idiotów czy na czym to polega !!!???

Jestem jak najbardziej za rondami /długo jeździłem po Wielkiej Brytanii.Rondo Cieplicka Rataja to jakaś głupota i wyrzucanie pieniędzy natomiast Sobieskiego-Grodzka-Podwale od lat bardzo potrzebne . Wszyscy to widzą tylko nie dysponenci . Czy żyjemy wśród idiotów czy na czym to polega !!!???

Ronda buduje się wszędzie w Europie. I w Polsce. Ale nie w Jeleniej Górze.
U nas sie testuje, to co już dawno inni stosuja od dawna. Przykład ? Oświetlenie ledowe. Jelenia Gora zanim zaczęła montować leddowe latarnie robiła jakieś idiotyczne testy.
Podobnie jest z rondami. Dyskusje, przymiarki......W innych regionach naszego kraju likwiduje się sygnalizacje świetlne i buduje ronda. W Jeleniej Górze montuje się pseudointeligentne światła i buduje wysepki, tak jak na nowym skrzyżowaniu Spóldzielczej z Lubańską.
I tak bedzie dalej, dokąd drogami bedzie zarządzać Pan Wandzel i ekipa popierana przez bibliotekarza Przezydenta ( jeśli obraziłem Pana Zawiłę, to przepraszam) Niestety Jelenia Góra do sporej części polskich miast to średniowieczna mieścinka. Przez nieudolne władze. Przykro !

Rondo rozladuje jeden problem od wyszynskiego a kawalek dalej kolo mechanika stawiaja swiatla do nowej galerii znowu bede tam fajne korki ;)

Niech redakcja zainteresuje się, dlaczego nie można wybudować ronda na skrzyżowaniu Lubańskiej z 3tką. Jak się redakcja dokopie, to czeka ich złoty, sensacyjny, grall.

Uważam, że rondo przydałoby się w pierwszej kolejności na skrzyżowaniu Podwale Plac Wyszyńskiego Sobieskiego Grodzka - jest to jedno z najbardziej NIEBEZPIECZNYCH skrzyżowań! Czy nikt tego nie widzi???

Reorganizacja skrzyżowania Podwala Wyszyńskiego i Sobieskiego zaproponowana przez dyrektora MZDiMu to kolejny dowód na to, że nie ma pojęcia na temat ruchu, nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych, itd. Jeżeli ten nieprzemyślany w żaden sposób pomysł zostałby wdrożony, to wówczas nastąpi totalny paraliż tej części komunikacyjnej miasta - korki będą sięgać co najmniej do skrzyżowania Pl. Niepodległości z Wolności. Albo to skrzyżowanie przebudować i je poszerzyć (jest na to miejsce) tak, aby powstały dodatkowe pasy do lewoskrętów, albo właśnie tam należy zbudować duże rondo. Rondo nie jest w ogóle potrzebne na skrzyżowaniu Rataja z Cieplicką - tam nigdy nie ma korków i wydawanie tam pieniędzy jest ich marnotrawieniem. Rondo przydałoby się jak najszybciej na skrzyżowaniu Mostowej z Os. Robotniczym. TAM JEST ONO NIEZBĘDNE. To tam powstają korki w obie strony - rano sięgające skrzyżowania Jana Pawła II z Grunwaldzką, po południu aż do Wyszyńskiego. To to skrzyżowanie + wjazd w ul. Pijarską oraz przejście dla pieszych są wbrew pozorom najbardziej newralgiczne jeśli chodzi o komunikację w ścisłym centrum.

niedawno ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na remont ul. Norwida i Grottgera. Wszystko pięknie, tylko po co remontować ul. Grottgera również na odcinku od ul. Wojska Polskiego do Curie-Skłodowskiej oraz Norwida pomiędzy Mickiewicza a Słowackiego, skoro te ulicy na tych fragmentach naprawdę nie wymagają jeszcze remontu, zaś zamiast tych odcinków przy okazji remontu pozostałych fragmentów Grottgera i Norwida można by wyremontować kawałek Mickiewicza powyżej skrzyżowania z Wojska Polskiego (najlepiej aż do skrzyżowania z Głowackiego) - ten fragment Mickiewicza jest w o wiele gorszym stanie. Nie wszyscy jednak to zauważają...

Podobnie przy wjeździe do galerii Nowy Rynek od strony JPII, również mogłoby powstać rondo. Światła w tamtym miejscu to nieporozumienie, biorąc pod uwagę, że powstaną na tzw obwodnicy. To dopiero sparaliżuje ruch, uwzględniając korki w godzinach szczytu. Stawiam, że będzie jeden wielki korek od skrzyżowania z Sobieskiego, aż po Grunwaldzką. No ale przecież mamy wybitnych specjalistów w MZDiM.

Dodam tylko, że popieram ronda w miejscu większych skrzyżowań. Fakt, że koszt każdego takiego ronda to kupa kasy, ale miasto mogłoby sukcesywnie je stawiać. Moje propozycje: Grunwaldzka/JPII, wspomniane wcześniej Podwale/Mostowa, Podwale/Grodzka/Sobieskiego/Wyszyńskiego, Wojska polskiego/Wolności. To są duże skrzyżowania i jest dużo miejsca na postawienie ronda. Na pewno podniosło się by bezpieczeństwo i przepustowość.

Z czasem można by pomyśleć o rondach w całym ciągu JPII od Galerii sudeckiej, aż po obecne przy wylocie na Zgorzelec.