To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Będzie przebudowa niebezpiecznego przejścia

Mieszkańcy Osiedla XX-lecia chcą poprawy bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych.

Prezydent Jeleniej Góry Marcin Zawiła wprowadził do projektu budżetu na 2016 r. przebudowę przejścia dla pieszych przez ulicę Podgórzyńską. Domagali się tego mieszkańcy. Pod petycją podpisało się prawie 400 osób!

– Dwa lata temu zginęła tu jedna osoba, niedawno też był wypadek śmiertelny – mówi Roman Pypeć, mieszkaniec Osiedla XX-lecia. – Do tego w sierpniu pijany kierowca zderzył się z samochodem prowadzonym przez mieszkańca naszego osiedla.

Sprawę przejścia dla pieszych opisywaliśmy szeroko na łamach Nowin Jeleniogórskich. Miasto w poniedziałek wydało oficjalny komunikat. – Chcemy przebudować to przejście w taki sposób, żeby je dodatkowo doświetlić, podobnie jak bardzo wiele przejść w mieście – wyjaśnia Marcin Zawiła – ale też wprowadzić progi zwalniające, co fizycznie uniemożliwi jazdę z prędkością większą, niż 20 – 30 km/h. Ze względu na kursowanie tą ulicą autobusów, także miejskich, specjaliści przemyślą taką konstrukcję progów, by ciężkie wozy mogły pokonywać próg bez uszczerbku dla wytrzymałości zawieszenia, natomiast małe samochody będą musiały maksymalnie zwolnić. Doświetlenie pomoże też pieszym w wygodniejszym pokonywaniu po zmierzchu tego przejścia.
Szerzej na ten temat piszemy w „Nowinach Jeleniogórskich” nr 50/2015 (dostępne w e-gazecie).

Komentarze (10)

Zdarzają się wypadki tak jak na tym przejściu i tu nie bronię kierowców. Jeżdżę tamtędy przynajmniej dwa razy dziennie i widzę jak ludzie tam łażą poza pasami jak święte krowy.
Oczywiście jestem za doświetleniem tego przejścia a nawet sygnalizacji świetlnej. Ale na miłość Boską, ludzie przejdźcie te parę metrów do pasów aby przejść bezpieczniej.

niestety tej władzy trzeba wszystko podpowiadać, a najlepiej za nich zrobić

"Do tego w sierpniu pijany kierowca zderzył się z samochodem prowadzonym przez mieszkańca naszego osiedla." No tak wina przejścia ze kierowca był pijany....

Wystarczy aktywne przejście, najbezpieczniejsze rozwiązanie.

Ostatni śmiertelny wypadek zdarzył się na tych pasach. Przejście jest doskonale widoczne z obu stron z odległości ok. 150 metrów.
Na ul. Podgórzyńskiej obowiązuje ograniczenie do 40 km/h.
Wszystko zostało zrobione tak aby myślący ludzie, za kierownicą, mogli dostrzec i przepuścić licznych tam pieszych.
Niestety na "miszczów" kierownicy trzeba spojrzeć ze specjalną troską i zamontować spowalniacze. Jest szansa, że już nikt nie zginie.

Przejście jest widoczne, owszem, ale w dzień. Cała ulica jest słabo oświetlona. Mieszkam tam i codziennie jeżdżę samochodem.

Witajcie jestem kierowcom zawodowym prowadzę pojazd tak zwany przez większość ,,TIR-em" jestem przeciwny doświetlaniu przejść dla pieszych jak choinka , naprawdę to nie pomaga wręcz bardziej rozprasza kierowcę i w niektórych przypadkach wręcz oślepia i traci się kontrolę widzenia na ułamek sekundy . A teraz przykład tego odcinka jadąc od Podgórzyna w ciemności przez około kilku minut wpadamy w bardzo oświetlony tern migający i co widzimy światła które nas oślepiają a nie to co się dzieje wokół drogi . Moja propozycja światła sygnalizacyjne uru****iane przez pieszego bez cyrku świetlnego i będzie ok . Pozdrawiam zdrowych bezpiecznych świąt !

Dokładnie tak jest- robicie plamę świetlną o jasności ''milion luxów'' w ''ciemnej nocy'' i pieszego widać dopiero jak już wejdzie na pasy! Pojawia się ''znikąd''- kontrast powoduje że nie widać go na chodniku! Należy doświetlić teren WOKÓŁ przejścia a nie tylko pasek ''zebry''.
A pieszym polecam odrobinę instynktu samozachowawczego- lepiej poczekać minutę niż zginąć.
Pozdrawiam myślących.

dot.wpisu m.in. z przedostatniego zdania z 22.XII 20:19. Może trochę nie na temat ale wydaje mi się przesadą wygwiazdkowywanie przez cenzurę kilku liter dłuższego słowa, w którym w całości nie ma nic nieodpowiedniego. Potem jest rozwiązywanie zagadki, jaki to nieprzyzwoity wyraz został usunięty, żeby zrozumieć sens całości.

więcej przejść dla pieszych !! a samochody zmusić żeby poruszały się z prędkością 40km/h będzie idealnie przykład podwalu, a piesi i tak będą chodzić jak debile poza przejściem dla pieszych. Najsilniejszy przetrwa tak jest kolej rzeczy selekcja naturalna.