To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Jest projekt przyszłorocznego budżetu Jeleniej Góry

Jerzy Łużniak wskazuje przebieg obwodnicy Maciejowej

Władze miasta przedstawiły już projekt budżetu Jeleniej Góry na 2017 rok. Według planów przyszłoroczne przychody miasta wyniosą 403 miliony złotych , zaś wydatki 430 mln. zł. „Dziurę budżetową” w wysokości około 26 mln. zł. magistrat ma zamiar pokryć emitując obligacje miejskie.

Projekt jeleniogórskiego budżetu na następne dwanaście miesięcy, w stosunku do tegorocznego przewiduje zdecydowanie większe nakłady, bo liczące okolo 70 milionów złotych, na inwestycje. Ten boom inwestycyjny jest związany z otrzymaniem przez miasto szeregu dotacji ze środków unijnych, w ramach nowej perspektywy czasowej 2014 – 2022. Największa z miejskich inwestycji, które ruszą w przyszłym roku to budowa obwodnicy Maciejowej. Na ten cel w budżecie przeznaczono aż 17 milionów złotych, zaś cała inwestycja będzie kosztowała około 69 milionów. - Mamy już złożony wniosek na dofinansowanie tego zadania w Urzędzie Marszałkowskim – mówi zastępca prezydenta Jeleniej Góry Jerzy Łużniak. - Obecnie czeka on na weryfikację. Liczymy że na początku przyszłego roku uda nam się rozpocząć procedury przetargowe, zaś wykonawcą wejdzie na plac budowy w połowie 2017 roku. Inne inwestycje drogowe, które wystartują w nadchodzacych dwunastu miesiącach, dotyczą remontów ulic: Kolberga, Drzymały, Świętojańska, Flisaków, Kadetów, Kazimierskiego, Elewów, Kasprowicza. Ma tez ruszyć oczekiwana od dawna wymiana mostu przy ul. Cervi w Cieplicach, oraz budowa łącznika pomiędzy dworcem PKP, a aleją Solidarności. Przebudowana ma też zostać przestrzeń miejska na alei Wojska Polskiego i ulicy Bankowej oraz na zdegradowanym placu przy ulicy Kilińskiego. Na wymianę czeka też most nad Wrzosówką przy ul. Cervi. Rowerzystów ucieszy przekształcenie ulicy Nadbrzeżnej w drogę rowerową oraz powstanie ścieżki rowerowej od ulicy Ogińskiego do Powstańców Ślaskich, zaś pieszych budowa bulwaru spacerowego na nadbrzeżach ulicy Kamiennej przy Muzeum Przyrodniczym oraz tzw. „szpilkostrady” w ciągu ulic: Konopnickiej i 1 Maja. Ponadto trzy miliony złotych ujęto w projekcie budżetu na wymianę oświetlenia ulicznego na energooszczędne, zaś 900 tysięcy na remont gmachu Teatru im. C.K.Norwida.
Największe wydatki zawarte w projekcie budżetu, niezwiązane z inwestycjami to nakłady na oświatę, transport zbiorowy (dopłata do Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego), utrzymanie straży miejskiej, czystość i estetykę oraz zimowe utrzymanie ulic. Według szacunków dochody samorządu mają być wyższe od tegorocznych o około 14 procent.

Obecnie projekt budżetu jest przedmiotem prac komisji Rady Miasta. Sesja budżetowa planowana jest na koniec grudnia.

Komentarze (22)

3 krótkie zapytania : 1. Skąd pochodzić będą dodatkowe przychody Miasta w wys. 14%. 2. Ile konkretnie PLN kosztuje Miasto, czyli nas, utrzymanie Straży Miejskiej. 3. Czy budżet będzie gdzieś opublikowany. Dziękuję.

W zasadzie nikt nie wie a i w artykule się o tym nie wspomina ile kosztuje sam Urząd Miasta? Z Radą Miasta i innymi kosztami?

A co z ul. Łomnicką od przejazdu kolejowego- dziura na dziurze, brak chodników dla pieszych, brak oświetlenia, tak wygląda zapomniana dzielnica Jeleniej Góry. Pan prezydent szuka pieniędzy na ten cel kolejny rok. Skuteczność poszukiwań godna pożałowania. Wybory co prawda za dwa lata ale o tym nie zapomnimy w stosownym czasie.

Nie wiem, może jestem w błędzie, ale granica Jeleniej Góry kończy się w połowie ulicy Łomnickiej, może chodzi o to, że żeby wyremontować całość to się jeszcze wójt Mysłakowic musi dorzucić i tu jest problem

Ta ulica jest w fatalnym stanie głównie w granicach miasta. Dalej nie jest aż tak źle. Zresztą chyba odcinek od strony Łomnicy był remontowany później, niż ten po stronie JG.

Ulica Łomnicka w bliższej przyszłości NIE będzie w ogóle remontowana dlatego że są ważniejsze na to cele. Taki jak remont ulicy Borówkowej na której to jest dobra nawierzchnia i niema na niej ani jednej dziury, ba dziurki. Ale za to będzie remontowana bo mieszka na niej wysoce postawiony urzędnik. Tak kręcą lody urzędnicy kosztem nas. Jeśli nie wierzysz na jelonce jest artykuł o tym remoncie. Więc zapomnij o tej ulicy Łomnickiej i o jego remoncie dopóty w urzędzie będzie działała taka korupcja.

Można było w artykule więcej na temat projektów napisać. Niektóre sa ciekawe , np ten związany z ulicą Kilińskiego. Autor artykułu mógłby się postarac o więcej informacji o projektach - miałoby to sens

Dlaczego władza aż tak bardzo ignoruje normalnie myślących obywateli. Dlaczego upiera się na kretyńskiej wręcz inwestycji w postaci pseudoobwodnicy, która przewiduje budowę ronda 300 m za skrzyżowaniem dwupoziomowym, brak wykorzystania tego wiaduktu do wpięcia ul. Wrocławskiej wbrew wszelkim wcześniejszym planom, opracowaniom, studium komunikacyjnym Jeleniej Góry. Nietrudno wszak dla normalnie myślących przewidzieć, że budowa ronda 150 m za zwężeniem dwóch pasów obwodnicy północnej (do której przecież wpięte jest włączenie obwodnicy południowej) powodować będzie gigantyczne korki podczas największego natężenia ruchu (który ciągle rośnie). Dlaczego od razu nie buduje się obwodnicy w standardzie 2+2 (tylko 1+1) i pozbawia się jakichkolwiek argumentów w walce o lepsze połączenie Jeleniej Góry z Bolkowem... Uważam, że Miasta nie stać na tak bezsensowną inwestycję. Za te pieniądze można rozwiązać szereg innych problemów komunikacyjnych Miasa: tj. wybudować estakadę na skrzyżowaniu JP II i Grunwaldzkiej w ciągu DK3, a pod nią rondo, wybudować rondo na skrzyżowaniu Mostowej i Os. Robotniczego, wybudować przejście nadziemne, albo podziemne na ul. Podwale koło galerii, zlikwidować całe to zupełnie niepotrzebne skrzyżowanie, włącznie z wlotem w ul. Pijarską od strony Podwala, pozostawiając na u. Pijarskiej jedynie możliwość zawracania, a wlot w ul. Pijarską od strony łącznika od Os. Robotniczego zrobić dwukierunkowy. W ciągu JP II wydłużyć lewoskręt dla skręcających z JP II w ul. Sobieskiego. Przebudować skrzyżowanie Sobieskiego i Wyszyńskiego, np. na rondo, ew. poprzez dobudowę wydzielonych lewoskrętów z Wyszyńskiego. To tylko najpilniejsze prawdziwe bolączki układu komunikacyjnego Miasta, które realnie poprawiłyby (w przeciwieństwie do obejścia Maciejowej) płynność ruchu.

deficyt w wysokoscic 6,5% to jest jednak hardcore!
po co nam ta jednopasowa obwodnica maciejowej? pieniadze wyrzucone w bloto!

Zawiła wie, że nie zostanie ponownie wybrany, więc zadłuża miasto. Niech się martwią następcy.

Właśnie, co z Łomnicką od przejazdu kolejowego, przecież w zeszłym roku obiecywany był remont, który miał się odbyć już w tym roku?!

A co z zapowiadana budowa hali widowiskowo sportowej.

Już masz jedną przy mechaniku. Wywalone w błoto pieniądze. Obiekt za mały na miejski, za duży na szkolny.

Kiedy dokończona będzie przebudowa Stadionu Miejskiego ? , kiedy zostanie zbudowane boisko o sztucznej nawierzchni ? , kiedy budowa nowej hali sportowej ?.Pan Prezydent Łużniak zapomniał co obiecywał ?

Fajnym pomysłem byłby coroczny kiermasz Bożonarodzeniowy.

Wybierajcie dalej łuźniaka a będzie Ameryka.

Wybierajcie dalej łuźniaka a będzie Ameryka.

Nowiny to teraz wyborcza pan BUDA sie stara .

Dokładnie, co z remontem ul Łomnickiej? Remont był obiecywany juz w tym roku, i nadal sie go nie doczekamy? Przeciez tam jest bardzo niebezpiecznie. Dziurawa, wąska droga, bez chodnikow i oswietlenia... I zgadzam się z "do władzy". Jesli juz obwodnica, to tylko dwa pasy, to jest standard, i powinna iść od drugiej strony, zeby sie w naturalny sposob łączyc z wezłem ktory juz istnieje. Kiedykolwiek dokonczyc obwodnice poludniową, to by była prawdziwa, potrzebna inwestycja. Tez obiecana, i nie realizowana... A rondo na koncu obecnego odcinka tej obwodnicy, to juz powinno istnieć. I zgadzam sie , ze jest tyle innych potrzebnych inwestycji, jesli chodzi o rozwiazania komunikacyjne m.in. te ktore wymienił "do władzy". Jak to możliwe że "zwykli" ludzie widza tyle rozwiazań, a Ci ktorzy maja wladze, nie maja kompletnie wizji, i nie potrafia pozyskiwac pieniedzy z uni europejskiej. Przeciez dopoki jest szasa na takie pieniadze, to trzeba sie starac je pozyskiwac, bo za nie mozna by bylo naprawde wykonac bardzo duzo pozytecznych inwestycji

Czy brak w budżecie , obiecywanego od wielu już lat remontu ul.Łomnickiej (odcinka od przejazdu kolejowego w kierunku Łomnicy)jest spowodowany tym że nikt z decydentów nie mieszka w tej części miasta?
Ruch samochodów na tej ulicy jest coraz większy, gdyż nie służy ona jedynie do dojazdu do os.Łomnickiego lecz również do kierujących się do Wojanowa Łomnicy czy Karpnik.
Od lat "naprawa" dziur w drodze odbywa się najczęściej po telefonach ze strony mieszkańców.
Wykonanie remontu I odcinka posłużyło chyba obecnej władzy do "wykazania się" w staraniach o pozyskanie funduszy na rozbudowę lotniska.
Bezpieczeństwo mieszkańców pobliskich domów i użytkowników tej drogi nie jest widocznie sprawą istotną dla naszych władz.

WŁODARZE!! Zamiast obwodnicy Maciejowej zróbcie wspólnymi siłami (z innymi samorządami) trzeci pas ruchu na drodze do Bolkowa, a konkretnie do Sadów Dolnych ( do skrzyżowania z S3 ). To na tym właśnie odcinku kursują ciągniki rolnicze, kombajny i inny sprzęt rolniczy spowalniający ruch. Trzeci pas, na przemian po lewej i prawej stronie rozwiąże ten problem. Jeśli nie posłuchacie głosu rozsądku - będę musiał wystartować w kolejnych wyborach samorządowych, bo to co Wy robicie z budżetem to są jakieś kpiny.

Na mapce widać też coś jakby rondo na skrzyżowaniu Lubańskiej z "3" ...wreszcie.