To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Most do rozbiórki

Most do rozbiórki

Miasto wprowadziło ograniczenie prędkości i ruch wahadłowy na moście nad Wrzosówką przy ul. Cervi w Cieplicach. Powód? Jest w złym stanie technicznym. Nowy może powstać dopiero za... dwa lata.

– Zleciliśmy ekspertyzę, z której wynika, że ten obiekt jest w złym stanie technicznym – mówi Czesław Wandzel, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze. – Trzeba go rozebrać i wybudować nowy.
Może to jednak trochę potrwać. Inwestycja ta, jak szacuje Cz. Wandzel, będzie kosztowała od 3 do 5 milionów złotych. W tegorocznym projekcie budżetu nie ma na to pieniędzy. Trzeba najpierw zrobić dokumentację i uzyskać pozwolenie na budowę. To może potrwać kilka długich miesięcy. Most znajduje się w strefie objętej ochroną konserwatorską, zatem niektóre procedury muszą być wykonywane z udziałem konserwatora zabytków.
Miłosz Sajnog, przewodniczący komisji finansów na posiedzeniu tej komisji mówił, że do pogorszenia stanu technicznego mostu mogły przyczynić się ciężkie samochody, które dojeżdżały tędy na budowę Term Cieplickich. – Mogło tak być – dodaje Cz. Wandzel. I przypomina, że w tym rejonie dopuszczalny jest ruch samochodów o ciężarze poniżej 3,5 tony.
Miasto w styczniu ustawiło na moście betonowe elementy, wymuszające ruch wahadłowy, jest też ograniczenie prędkości oraz tablicę z zakazem wjazdu samochodów o ciężarze powyżej 3,5 tony.
Zanim uzyska pozwolenie na budowę, minie około rok. Później musi jeszcze znaleźć pieniądze, ogłosić przetarg i wyłonić wykonawcę. Wersja optymistyczna zakłada, że prace rozpoczną się wiosną przyszłego roku. Potrwają kilka miesięcy.
W tym roku ma z kolei zostać przebudowany wiadukt w Goduszynie. Miasto zabezpieczyło na to zadanie 3 miliony złotych (1,5 miliona z własnego budżetu i tyle samo z budżetu państwa). Może to jednak nie wystarczyć, kosztorys opiewa na kwotę dużo wyższą – 5,6 miliona złotych. Jeśli uda się znaleźć dodatkowe pieniądze w budżecie lub pozyskać z zewnątrz, przebudowa ruszy jeszcze w tym roku. Czesław Wandzel planuje, że przetarg na to zadanie zostanie rozstrzygnięty jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.

Komentarze (18)

Miasto zapewniło, przygotowało, zgromadziło 3 mln zł. Zabezpieczyło zaś most przed zawaleniem. Rosyjskie słowo "abiezpieczić" to nie to samo co polskie "zabezpieczyć".

Niestety "zabezpieczanie" mocno siedzi w polszczyźnie. Zabezpiecza się przed czymś a nie w coś!

Most, który pamięta czasy kiedy to po nim kursowały tramwaje!!!!

Coś Ci się chyba bardzo mocno pomyliło.

Chyba konne? i drużyna czeskich rycerzy w drodze pod Grunwald.
Obejrzyj niedouczony kolego jak przebiegały trasy.

Sajnog jak zwykle opowiada dyrdymały. Po czasie zresztą. Wykonawca Term wiedział o zakazie i przestrzegał go. Natomiast Sajnog /człowiek Wrocławia/ obłudnie pomija milczeniem natężony ruch samochodów osobowych. To samochody osobowe, ekspercie od wszystkiego-Sajnog są z pierza? Gdzie był Sajnog, dlaczego nie interweniował gdy widział, jak twierdzi, ciężkie samochody z budowy Term na moście? Dlaczego zlekceważył to zjawisko? Teraz sobie przypomniał? A może chce znowu kopnąć prezydenta zdenerwowany tym, że ten nie oferuje odpowiednio eksponowanego stołka takiemu fachowcowi jak Sajnog.

odpowiednio eksponowanego stołka fachowiec Sajnog niech szuka u Marka O. Co Sajnog chce od Zawiły teraz??? Nie idzie się po stołek do faceta po którym jeździło się przez całą poprzednią kadencję i w kampani wyborczej!!

5 milionów na most nie ma, a ciekawe ile idzie na lekcje religii w szkołach...

[quote=kwas]5 milionów na most nie ma, a ciekawe ile idzie na lekcje religii w szkołach...[/quote]
Zapisz się do Partyjki Palikociarskiej i drąż ten temat.
Oni się tam niczym innym nie zajmują

Panie Wendzel - trzeba było wcześniej "zabarykadować" wjazd na ten most ciężarówkom wożącym materiały budowlane na budowę term, a nie teraz "nadrabiać" swoją indolencję zakazami dla zwykłych śmiertelników. Ktoś pewnie hojnie przepłacił to przymykanie oczu, ale teraz weź się waść do roboty i wyegzekwuj od sprawców tych szkód zwrot kosztów na odbudowę mostu. Dlaczego społeczeństwo miasta ma za to płacić ?

Możecie wyzywać ,możecie psioczyć ,obrażać nic nie pomoże ,ONI nie biorą odpowiedzialności za wykonywaną pracęTak jest od lat .
Żal mi Was mieszkancow bo borykacie i nadal będziecie się męczyć tym Waszym grajdole.

Gdyby termy powstały tam, gdzie miały powstać pierwotnie, czyli na Sobieszowskiej, to by problemu nie było. Cieplice dostałyby inwestycję rozwijającą dzielnicę w kierunku Wojcieszyc, a nie tylko uzdrowiska, most by się nie rozsypał, nowy parking na Langego miałby spory sens, przedszkole nie miałoby problemów, dojazd byłby wygodniejszy i bliższy DK nr 3, parkingi dla term nie byłyby rozrzucone w 3 miejscach, a spacerowicze w parku zdrojowym nie oglądaliby kąpiących się przez płot. Tyle że ktoś kręcił lody z PMPoland i w podejrzanych okolicznościach zaczął budowę na drogiej działce odkupionej od zakładu. Czkawka po tym będzie jeszcze długo.

a autobusy MPK jaka mają wagę-bo zda się że nadal kursują mostem?

Tu akurat Sajnog sie nie myli. Pomimo, od dawna już wprowadzonego ograniczenia na moście, nikt w mieście nie reagował na zgłoszenia że jeździ po nim wielotonażowy transport na budowe. Zapomniał tylko że to Obrębalski podpisał takie porozumienie z PMPoland że nie mógł odbywać się przez teren tamtego zakładu. Zawiła to kontynuował. A teraz problem. Wszystkie urzędy w naszymmieście o tym wiedziały i nikt nie reagował a zgłoszenia mieszkńców pozostawały bez odpowiedzi.

Tu nie chodzi o to czy Sajnog się myli, czy nie. Chodzi o brak reakcji radnego wtedy, gdy o tym się dowiedział /a może widział?/. Ponieważ Sajnog nie opowiadał o tym wcześniej na prawo i lewo /a to zdecydowanie uwielbia/ mam prawo sądzić, że teraz kieruje się niskimi pobudkami. Przekazuje dziennikarzom "wstrząsające" wieści. Te jednak kierowane są głównie do żądnych krwawych opowieści plotkarzy jeleniogórskich. Oni nigdy nie mają dość. A przy okazji redukuje swoje frustracje wywołane zdecydowanie wygórowanymi ambicjami, klęską wyborczą Obrębalskiego i brakiem akceptacji ze strony statecznych jeleniogórzan dla wysługiwania się Dutkiewiczowi.

Były takie zgłoszenia? Do kogo konkretnie? W miarę upływu czasu dowiemy się o kolejnych bajkach na temat mostu.

Proponuję sprawdzić w Inspektoeacie Nadzoru Budowlanego. Wiedzieli o tym wszyscy radni, nie tylko Sajnog, wiedział też prezydent i nikt nie reagował a wykonawca miał zielone światło i robił co chciał. Przecież wiadomo było jak to się skończy. Teraz poszukają pieniędzy w naszych kieszeniach.

Zanim zaczniesz na drugi raz pisać bzdury zapamiętaj, że Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego nie zajmuje się nadmiernym obciążeniem przez samochody ciężarowe mostów a obiektami budowlanymi.
Obiekt budowlany – stała lub tymczasowa konstrukcja budowlana.
a) budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi,
b) budowlę stanowiącą całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami,
c) obiekt małej architektury;
Ale jeśli pokierował tobą radny to dawaj jego nazwisko. Po to chociażby, by inni unikali g****ch radnych a przy okazji uchronisz siebie przed posądzeniem o głupotę.