To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Wkrótce ruszy przebudowa ulicy Krakowskiej

Wkrótce  ruszy przebudowa ulicy Krakowskiej

Jeleniogórzanie doczekają się wygodnego i bezpiecznego połączenia Alei Solidarności z ulicą Krakowską.  Będzie także parking przy dworcu PKP dla mieszkańców korzystajacych z połączeń kolejowych. Przetarg na budowę Park&Ride został już rozstrzgnięty. Prace powinny ruszyć w za kilka tygodni.

Przetarg na zadanie pod nazwą „Przebudowa ulicy Krakowskiej oraz budowa parkingu Park&Ride” wygrało konsorcjum firm Jeleniogórskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, sp. z o.o. i P-stwo Usługowo-Produkcyjne i Handlowe „COM-D” z Jawora, zdobywając 100 pkt. na 100 możliwych. Rywalizacja była bardzo zacięta, a kolejni oferenci byli tylko niewiele z tyłu. Łącznie startowało w tym przetargu dziewięć podmiotów. Umowa z wykonawcą ma zostać podpisana w przyszłym tygodniu. Potem rozpoczną się prace, które potrwają do lipca 2020 roku. Konsorcjum ma wybudować przy dworcu PKP parking na 60 samochodów. Dzięki temu łatwiej będzie można korzystać z połączeń kolejowych np. do Wrocławia i zostawiać samochód pod dworcem na czas podróży. Umowa przewiduje także przebudowę ulicy Krakowskiej. Całość prac ma kosztować blisko 8 mln 800 tys. złotych. Ulica Krakowska jest przedłużeniem drogi, którą dojeżdża się do dworca kolejowego. Łączy się z obwodnicą, którą można jechać w kierunku Karpacza i jej budowa ułatwi życie kierowcom. Zamontowane zostanie oświetlenie typu LED, a także wybudowane zostaną ścieżki rowerowe. Elementem towarzyszącym tej inwestycji jest budowa parkingu na 60 samochodów osobowych, Ma być bezpłatny przez pierwsze 5 lat. *

Komentarze (7)

Super informacja.

"wybudowane zostaną ścieżki rowerowe" - proszę nie pisać takich kłamstw. Tam powstanie chodnik o zmiennej szerokości, w większości tylko po jednej stronie drogi z dopuszczeniem ruchu rowerowego, poprzecinany ponad 20-toma wjazdami na posesje, krawężnikami itd. z latarniami i znakami poustawianymi po drodze. Wystarczy zobaczyć na projekt. To nie będzie żadna droga dla rowerów, bo nie spełnia chociażby podstawowego parametru, który jest w przepisach, a więc 2,5m szerokości części przeznaczonej dla ruchu wyłącznie rowerów. Proszę unikać fałszywej propagandy, że w tym mieście coś się robi dla rowerzystów.

Siema, trolu-zasrańcu!

Ale jednak powstanie droga dla rowerów, po której będzie można się bezpiecznie poruszać. Wystarczy nie być g****ą i nie licytować się o 5 cm. Jedyna luka w przepisach to ta, która nie pozwala nakładać mandatów na cwaniaków z premedytacją nie korzystających z tej infrastruktury.

Nie używaj zwrotu droga dla rowerów, jeśli go nie rozumiesz. Sam potem piszesz, że mandatów nie można będzie wlepiać, a więc nie będzie to droga dla rowerów. I tyle w temacie. Jest trochę więcej parametrów, które droga dla rowerów powinna spełniać, niż te twoje rzekome "5 cm" różnicy w szerokości. Przede wszystkim droga dla rowerów musi być oddzielona w sposób fizyczny lub za pomocą infrastruktury bezpieczeństwa drogowego od pozostałych części jezdni i chodnika. Tego nie ma na żadnym "chodniku rowerowym" w Jeleniej Górze. Szerokość, prawidłowe oznakowanie, wyprofilowanie łuków, przejazdy dla rowerów przez jezdnię, przejścia dla pieszych przez drogę dla rowerów, właściwa nawierzchnia... Prawidłowo wybudowana droga dla rowerów to nie jest plama asfaltu na udeptanym poboczu. To wymaga przede wszystkim szacunku dla rowerzystów i jakiejś wiedzy w temacie, a nie machnięcia ręką i pretensjonalnego "cieszcie się, że cokolwiek macie, bo mogliście nie mieć nic". Ja bym szczerze mówiąc wolał nic, niż te "chodniki rowerowe". Dzięki nim jest tylko co jakiś czas awantura z niedouczonymi kierowcami, którzy próbują bezprawnie wmawiać rowerzystom obowiązek jazdy po tym czymś. Sami przy tym nie odróżniają znaku zakazu wjazdu rowerów od znaku końca drogi dla rowerów.

W innych miastach powstały parkingi przy dworcach i cały czas są bezpłatne...

prima aprilis