To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Azyl na Sobieszowskiej

Azyl na Sobieszowskiej

Na ul. Sobieszowskiej pojawiła się „wysepka”, fachowo nazywana azylem. Ma ona poprawić bezpieczeństwo pieszych. Rozważane jest zamontowanie kolejnej takiej instalacji przy przejściu na ul. Wolności w Cieplicach. Niewielu pieszych zdaje sobie sprawę, w jaki sposób należy przechodzić jezdnię w miejscach, gdzie zamontowano azyle.
 

Przejść ul. Sobieszowską w godzinach szczytu, kiedy ruch w obydwu kierunkach jest spory i wszyscy się spieszą, łatwo nie jest. Zamontowany azyl zdecydowanie to ułatwi. Niewiele osób jednak wie, że zamontowana „wysepka” w myśl zasad ruchu drogowego zmienia sytuację pieszego. Teraz pokonuje on niejako dwa przejścia dla pieszych. Oznacza to, że po przejściu odcinka połowy szerokości jezdni, musi ponownie rozejrzeć się i wkroczyć na pas ruchu tylko, kiedy jest wolny – inaczej niż na pasach bez azylu.

Azyle montuje się na wniosek mieszkańców, policji lub urzędników, którzy dostrzegą taką potrzebę. - Koszt zamontowania azylu to około 5 tys. zł – mówi Norbert Łukaniuk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze. W mieście takich instalacji jest więcej, a obecnie rozważany jest montaż „wysepki” na przejściu przy ul. Wolności, na wysokości skrzyżowania z ul. Ludową.

Komentarze (11)

dobre rozwiązanie i jest widoczna poprawa w organizacji ruchu, ułatwienie wjazdu na obwodnicę w okolicy grabarowa i zabobrza, własnie te wysepki, czy choćby wprowadzenie jezdni jezdni jednokierunkowych na wiejskiej/jordana. Graulacje dla nowego dyrektora!

Ten "azyl" jest spoko, ale ten koło gorzelni to zamach na życie kierowców. Wbijasz się w niego i rozcina ci auto na pół. Ktoś to w ogóle odbierał? Czy to zły sen tego poprzedniego, wiecznego dyrektora dróg i mostów?

A co, wolałbyś wbić się w pieszego? To urządzenie chroni pieszych przed takimi, co chcą ich przejechać.

Kolejna blokada na drodze, niech dodadzą barierki, klomby a najlepiej niech całkiem zagrodzą drogi wtedy na pewno będzie bezpieczniej

Dla twojego tico w gazie to chyba nie jest przeszkoda? Miesiąc masz prawko z chipsów i już kozaczysz?

[quote=dde]Kolejna blokada na drodze, niech dodadzą barierki, klomby a najlepiej niech całkiem zagrodzą drogi wtedy na pewno będzie bezpieczniej[/quote]

Oj biedaczek wyraził swoją negatywną opinię. Jak Tobie nie pasuje ta "blokada na drodze", to jeździj sobie po własnym podwórku i tam rozwijaj zawrotne prędkości.

Te azyle to najlepsze, co może być dla pieszego - raz, że nie musi stać jak k****n czekając aż ktoś łaskawie go przepuści (albo rozjedzie), bo prędzej będzie wolny jeden pas niż dwa, dwa, że ogranicza ruch maksymalnie na jednym pasie, trzy - jeżeli jest to osobnik poruszający się z prędkością dryfu kontynentów, nie spowoduje chęci mordu u kierowców.

Mam nadzieję, że będzie takich więcej. Jak bardzo poprawiają bezpieczeństwo - widać m.in. w Jaworznie, gdzie rzekomo nie było żadnego śmiertelnego potrącenia pieszego od dwóch lat. Gdyby tylko piesi potrafili z tego korzystać - bo przecież większość z nich widzi tylko jedno przejście (bo na środku azylu dalej są pasy) i nie korzysta z zalet takiego rozwiązania.

Brawa dla pana Łukaniuka, wykonuje kawał świetnej roboty.

Jest jeden problem.
Na zdjęciu to nie jest azyl tylko przejście dla pieszych zabezpieczone krawężnikami/ wysepkami.
I jeżeli po jednej stronie jest pieszy to po drugiej trzeba stanąć i go przepuścić.
Azyl nie powinien mieć namalowanych pasów po środku.

Jest dokładnie tak jak napisałeś. Zarząd Dróg montując taki zestaw oznaczeń powieniń zrobić to zgodnie z przepisami żeby spełniało sowją rolę. Nie usuwając starych znaków poziomych (pasów ze środka azylu) wprowadza pieszych i kierowców w błąd bo z oznaczeniami poziomymi w wysepce jest to zwykłe przejście dla pieszych.

Pilnie trzeba postawić 2 znaki na ul Sobieszowskiej, w bramie od zakladu pogrzebowego C2 nakaz skrętu w prawo i B21 zakaz skrętu w lewo tam jest podwójna ciągła.

przejście dla pieszych przy Wolności 299 przed rondem trzeba oswietlić!