To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Przed szaleństwem Black Friday

Przed szaleństwem Black Friday

"Black Friday” oraz „Cyber Monday” wpisały się na dobre w konsumencki kalendarz i oficjalnie otwierają przedświąteczny okres zakupowy. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tym gorącym czasie szczególnie zachęca klientów, aby przypomnieli sobie swoje prawa.

 

Poniżej kilka pytań i odpowiedzi, które pomogą nam się odnaleźć w razie kłopotów przy zakupach.

Czy mogę reklamować towar?
Tak, jeżeli produkt ma wadę, zwróć się do sprzedawcy w ciągu 2 lat od dnia wydania rzeczy. Chyba, że towar został przeceniony ze względu na wadę i jest to wyraźnie powiedziane – takiej wady reklamować nie możesz.
Czego mogę żądać przy reklamacji?
Możesz żądać naprawy, wymiany towaru lub obniżenia ceny. Przedsiębiorca musi rozpatrzyć taką reklamację w ciągu 14 dni – jeśli nie dotrzyma terminu, przyjmuje się, że ją uznał. Jeżeli wada jest istotna, możesz żądać nawet odstąpienia od umowy. Aby zgłosić reklamację najlepiej posiadać dowód zakupu.
Czy mogę zwrócić produkt?
Możliwość zwrotu zależy od dobrej woli sprzedawcy i to on określa warunki. Warto spytać o to przed zakupem.
A jeśli przy kasie cena okaże się wyższa, niż na wywieszce albo metce?
Masz prawo kupić towar w korzystniejszej dla Ciebie cenie.

 

Przy zakupach przez internet występują specyficzne problemy. Oto kilka z nich.
Czy muszę sprawdzić przesyłkę przy kurierze?
Jeżeli widzisz, że opakowanie jest uszkodzone, to otwórz je przy kurierze i w razie potrzeby spisz z nim protokół. Jeżeli nie chcesz lub nie możesz sprawdzić paczki w obecności kuriera, to otwierając ją, zrób zdjęcia i nagraj film.
Towar został uszkodzony w czasie przesyłki, kto ponosi za to odpowiedzialność?
Jeżeli kurier został wybrany przez sprzedawcę, odpowiedzialność ponosi sklep internetowy.
W jakim terminie powinienem otrzymać zakupiony produkt?
W ciągu 30 dni od daty zamówienia, termin obowiązuje we wszystkich krajach UE. Jeżeli się wydłuża możesz odstąpić od umowy.
Czy mogę zwrócić przeceniony produkt?
Masz na to 14 dni, towar nie powinien jednak nosić śladów użytkowania. Istnieją wyjątki od tej reguły np. towary wyprodukowane na specjalne zamówienie (biżuteria z grawerem dla Mamy Zosi), odpieczętowane płyty lub gry.
Jak najbezpieczniej zapłacić?
Płatność kartą kredytową jest najbezpieczniejszą formę zapłaty w innym kraju Unii Europejskiej. W sytuacji, gdy sprzedawca zawodzi (np. nie dostarcza towaru w ciągu 30 dni), możesz zgłosić się do banku o wszczęcie procedury charge back.
 

black.jpg

Komentarze (8)

Obserwuję ceny AGD. Z okazji blek frajdej są wyższe niż 2-3 tygodnie temu.

Chwalisz się czy żalisz?

Żale. Muszę zamknąć kuchnie, 4 sprzęty. Myślałem, że z okazji BF coś przyoszczędzę, zamiast tego promocje się skończyły i ceny wzrosły.

Black Friday w Polsce??????? :D Dobry żart. Jak ktoś chodzi na bieżąco do sklepów to zna ceny. Więc jeśli pójdzie w ten śmieszny Black Friday do sklepu i zobaczy cenę to będzie wszystko wiedział na ten temat. :D W Polsce rzadko który sklep robi uczciwą wyprzedaż .

Nie ma się co łudzić , w jeleniogórskich sklepach Black Friday to pomyłka. Choćby towar zalegał 10 sezon to nie opuszczą nawet kilku groszy. Jak ktoś idiota i da się zrobić na te udawane ceny wyprzedażowe to jego strata.

Byłem przed chwilą w sklepach czterech. Ceny zawyżone są droższe niż to było dwa tygodnie wcześniej. Takiego cwaniactwa już dawno nie widziałem...

Ja zapamiętuję sklepy , które oszukują z cenami wyprzedażowymi i po prostu do nich nie chodzę. Taniej mnie wyniosą zakupy jak pojadę autem do Wrocławia niż jak pójdę do jeleniogórskich ściem. Więc wybieram Wrocław podczas wyprzedaży. Cześć jak czapka oszuści.

mój kolega, który pracuje w markecie rtv mówi, że w Polsce BF jest ale towar trafia "pod lade" a potem po znajomych królika. Nie ma tak, żeby jacyś obcy ludzie weszli sobie do sklepu i kupili coś taniej.